-
-
Svar på tråden Bugaboo Bee tråden del 6
-
slipper ta isär för att fällaLillaMiss Piggy skrev 2010-06-30 18:12:57 följande:VILL HA EN BEE!!!
Vill verkligen ha en bee. HAr ju en cameleon och den funkar egentligen fortfarande men vill ha nått mindre.
VAd har ni för bra argumment för been?? -
Nån som vet om detta endast passar "gamla" Bee eller om den kan funka på Bee+ åxå??
http://www.barnbutiken.net/bugaboo-bee-solskydd-p-120-c-206.aspx
Tycker det är lite irriterande att det är olika passning på modellerna.... -
Nix, det gick icke enl butiken. Förståss för det var ju ett bra pris...bohusbebis skrev 2010-07-02 09:53:13 följande:Nån som vet om detta endast passar "gamla" Bee eller om den kan funka på Bee+ åxå??
www.barnbutiken.net/bugaboo-bee-solskydd-p-12...
Tycker det är lite irriterande att det är olika passning på modellerna.... -
Har en frog i dagsläget, men är väldigt sugen på en bee. Ni som har haft båda modellerna av bee (bee & bee +), vilken ska man köpa?? Har en 1 årig tjej (74 lång och 9,5 ).
De flesta säljer ju sina vanliga bee begagnat för 4500:-, så det är ju inte så jättestor skillnad till en ny bee+.
Hur fungerar det med ståbräda då jag har en 3 åring med? Ståbrädan använder vi dagligen från och till dagis -
Jag har haft båda Bee och nu när vi har Bee+ så måste jag verkligen rekommendera den. Mycket smidigare på alla sätt och vis.E 2007 skrev 2010-07-02 13:20:38 följande:Har en frog i dagsläget, men är väldigt sugen på en bee. Ni som har haft båda modellerna av bee (bee & bee +), vilken ska man köpa?? Har en 1 årig tjej (74 lång och 9,5 ).
De flesta säljer ju sina vanliga bee begagnat för 4500:-, så det är ju inte så jättestor skillnad till en ny bee+.
Hur fungerar det med ståbräda då jag har en 3 åring med? Ståbrädan använder vi dagligen från och till dagis
Vi har även ståbräda till Bee'n och det funkar jättebra. Ibland kan det kännas lite svajigt men man vänjer sig. -
Jag utvärderade båda och tyckte att fördelarna med den nya var så pass många att de extra tusenlapparna var värda. Den var såååå mycket smidigare att falla ihop och byta håll på sitsen bl.a. Sen tror jag att man kommer kunna sälja Bee + när man är färdig med den medans marknaden för begagnade Been kommer bli sämre så jag tror det faktiskt är en rätt bra affär i längden.E 2007 skrev 2010-07-02 13:20:38 följande:Har en frog i dagsläget, men är väldigt sugen på en bee. Ni som har haft båda modellerna av bee (bee & bee +), vilken ska man köpa?? Har en 1 årig tjej (74 lång och 9,5 ).
Hur fungerar det med ståbräda då jag har en 3 åring med? Ståbrädan använder vi dagligen från och till dagis -
Har gått och längtat efter Been + Min tjej har hunnit bli 2 år och åker förhoppningsvis inte vagn längre än till 3 år. Been Kostar nästan 6000 kronor.Ska jag våga köpa den?
-
Det är ju så svårt att säga. Alla barn åker vagn olika länge och som exempel: Min dotter (född feb-08) har inte åkt vagn på över 1 år, nån annan (Stargirl tror jag) i tråden har en dotter som åker fint i sin Bee+ och jag tror att dottern närmar sig 3 år. Så att ge råd är svårtLillaMiss Piggy skrev 2010-07-03 17:25:37 följande:Har gått och längtat efter Been + Min tjej har hunnit bli 2 år och åker förhoppningsvis inte vagn längre än till 3 år. Been Kostar nästan 6000 kronor.Ska jag våga köpa den?
-
Tillägg: Du får ju tänka på att du får ganska mycket tillbaka på en Bee+ om du säljer den sen, så den har ju inte kostat dig 6000:- i slutändanTullemi skrev 2010-07-03 18:52:19 följande:Det är ju så svårt att säga. Alla barn åker vagn olika länge och som exempel: Min dotter (född feb-08) har inte åkt vagn på över 1 år, nån annan (Stargirl tror jag) i tråden har en dotter som åker fint i sin Bee+ och jag tror att dottern närmar sig 3 år. Så att ge råd är svårt
-
Eller ha lite span på typ Blocket. Jag lyckades komma över en Bee+ som knappt rullat alls för 4.000. Eller egentligen inte ens så mycket, eftersom jag lyckades byta vår extra Phil&Teds... Och då tycker jag verkligen att det är värt det. Jag ville ha Bee+ pga att dottern nu är 2 år och att höja sitsen/ryggstödet kändes som en himla smart lösning för att vagnen skulle få en lång "livslängd".LillaMiss Piggy skrev 2010-07-03 17:25:37 följande:Har gått och längtat efter Been + Min tjej har hunnit bli 2 år och åker förhoppningsvis inte vagn längre än till 3 år. Been Kostar nästan 6000 kronor.Ska jag våga köpa den?