• Denim

Bugaboo Bee tråden del 6

Bugaboo Bee-tråden del 6
  • Svar på tråden Bugaboo Bee tråden del 6
  • Anatha
    bohusbebis skrev 2010-07-16 10:35:09 följande:
    Har satt en klädnypa/ plastring runt ytterkanten så att den hålls mot själva suffletten, om du förstår hur jag menar. Ofta ställer man kanske vagnen i skugga om barnet sover t.ex.. Och när vi går å dottern är vaken så tycker jag att det uv-skydd den ger är bättre än inget alls, vilket hade varit alternativet för oss. Fast jag tycker fortfarande den är förskräckligt FUL. Tycker mycket bättre om vanliga röda suffletten, men den används ju inte alls nu... Skulle funnits nåt bra man bara kunde hänga över. Kollade på ett vitt universal uv-nät från Sunshine Kids tror jag det var, men det funkade inget vidare på Bee:n. Har ett Axel&Ida-universal sen tidigare men det sitter inte heller bra... Så sommarsufflan är hittills det bästa alternativet för oss när det är varmt.
    Ja jag förstår hur du menar jag har provat detta med och är inne på att sy fast band som man kan knyta fast nätdelen med. Ja sommarsuffletten är det bästa alternativet håller jag med om men det är synd att de inte tänkte ett steg till när de tillverkade den.
  • Kajsan
    LillaMiss Piggy skrev 2010-07-16 19:42:35 följande:
    Nu har jag beställt en bee + !! Längtar.....
    En fråga jag har är vilken sittdyna som passar. Förutom Bugaboos egna
    Jag har en supersnygg dyna från MammapåVift ( eller ok, jag har flera... ), men nä, tyvärr sitter de inte lika bra som Bugaboos egna Jag har provat flera, men Bugaboos sitter faktiskt överlägset bäst i vagnen,
    Jo just det!
  • summertime123
    LillaMiss Piggy skrev 2010-07-16 19:42:35 följande:
    Nu har jag beställt en bee + !! Längtar.....
    En fråga jag har är vilken sittdyna som passar. Förutom Bugaboos egna
    håller oxå med kajsan, bugaboos egna sitter bäst.  Tyckte även att de andra dynorna blev ganska fula efter tvätt så detta material är mkt bättre!
  • Poppit

Har haft vår Bee+ i 1,5 vecka nu och jag är såååå nöjd! Och dottern älskar den, tur var väl det

Jag är också på jakt efter en sittdyna.. har hört att AddStroller's ska funka kanon i Bee:n..

• Poppit
    E 2007 skrev 2010-07-13 08:38:36 följande:
    Är så när att köpa en bee+ idag... men några sista frågor till experterna .

Har sett den vanliga bee med en rosa sufflett, är den till bee+ lika "rosa"? Vad köper ni för färg?

Om ni åker till stranden, går det bra att dra den baklänges då?

En som jag frågade som hade bee+ sa att hon tyckte det var svårt för barnet att sitta i vagnen, hade inget att hålla sig i liksom. Vi har en frog nu och dottern sitter ju ganska "inkapslad" i vagnen, och dels med bågen fram. Är det någon mer som upplevt detta?

Vilken återförsäljare i Stockholm har ett ex som man kan testa ordentligt som inte sitter fast?

Tack på förhand
    Vår dotter sitter fast i selen och sen håller hon i sig i chassit, på sidorna. Det funkar hur bra som helst Hon verkar dock inte vilja sova i vagnen hur trött hon än är! Den är väl för kul att åka i, helt enkelt
  • Enensammamma
    Vintertid? Snömodd?

Nyfiken
  • saoura

Hejhej! Har suttit och tittat runt på bugaboo bee nu för är ute efter en lite och praktisk vagn. Har förtillfället en brio happy kombo som jag älskar men den är helt enkelt för klumpig för ett aktivt storstadsliv! Och så har vi en liten bil där den inte får plats i...

Jag blev iaf lite smått kär när jag såg demovideon på deras hemsida och sambon fastnade också lite för den :D

Tänkte höra om någon skulle kunna skriva lite för och nackdelar med den, och om någon haft den under vinter hur det har fungerat? Är verkligen jättenyfiken att höra allt ni har att säga då jag är väldigt intresserad! Ska läsa lite i tråden men lättare med lite sammanhang.
    Vi har kollat på en teutonia cosmo som vi är inne på att köpa men bugaboo bee + verkar mycket fräckare och smidigare!

Tack på förhand
    Sara

• Tullemi

Tyvärr är den inte ypperlig vintertid. Bor man centralt och har bra plogade gator så är det ganska OK. Vi bor lite utanför GBG i ett vanligt radhusområde och i vintras när det var som värst så kunde vi inte använda Bee'n alls. Det var för dåligt plogat och hjulen skulle ha fastnat överallt.
    Eller idag när vi var på loppis på landet så skulle vi ta oss fram på en grusad väg/backe. Urjobbigt! Jag fick vända vagnen och dra den istället.
    Men f.ö (93% av tiden) är den supersmidig

Milea 080217 Lucas 100202
  • saoura

Misstänkte nästan det då hjulen ser inte ut att gå för speciellt mycket...
    Men vad är skillnaden mellan bee och bee+? nyare model bara?

• Tullemi

Det är några ändringar på Bee+, tex är den enklare att fälla ihop, man kan höja och sänka ryggstödet (barnet kan använda vagnen längre), lättare att vända på sitsen.... Tja, det är säkert fler ändringar, men över lag så känns den nya smidigare och mindre plastig. Om du har råd så satsa på en ny. Jag har haft den gamla också, men den nya ÄR bättre.

Milea 080217 Lucas 100202
Svar på tråden Bugaboo Bee tråden del 6