-
-
Svar på tråden Bugaboo Bee tråden del 6
-
Fast det är klart, jag köpte just en ny fin röd sufflett för nästan 500 spänn. Och en sol-sufflett som jag ännu inte vet om jag kommer använda för lika mycket... Så den kostade mig ju 1000 till... Om jag inte lyckas bli av med den läckra rosa och jämna ut ekonomin lite igen...bohusbebis skrev 2010-07-03 19:17:34 följande:Eller ha lite span på typ Blocket. Jag lyckades komma över en Bee+ som knappt rullat alls för 4.000. Eller egentligen inte ens så mycket, eftersom jag lyckades byta vår extra Phil&Teds... Och då tycker jag verkligen att det är värt det. Jag ville ha Bee+ pga att dottern nu är 2 år och att höja sitsen/ryggstödet kändes som en himla smart lösning för att vagnen skulle få en lång "livslängd". -
Vi hade också en Frog och bytte till Bee. Var i valet och kvalet men valde att köpa en beg. Bee, fast 4500 kr hade jag aldrig betalt! Jag gillar sufletten bättre på den gamla modellen och förövrigt tyckte jag skillnaderna var rätt okej helt enkelt. Kanske att den nya är bättre men den kostar å andra sidan betydligt mer.E 2007 skrev 2010-07-02 13:20:38 följande:Har en frog i dagsläget, men är väldigt sugen på en bee. Ni som har haft båda modellerna av bee (bee & bee +), vilken ska man köpa?? Har en 1 årig tjej (74 lång och 9,5 ).
De flesta säljer ju sina vanliga bee begagnat för 4500:-, så det är ju inte så jättestor skillnad till en ny bee+.
Hur fungerar det med ståbräda då jag har en 3 åring med? Ståbrädan använder vi dagligen från och till dagis
Men det beror ju också på hur man tänker använda vagnen. Min son är precis fyllda 1 år ch vi kommer antagligen ha kvar vagnen tills han slutar med vagn och vagnen är slut. -
-
Nu är jag såå nära att klicka hem en bee+ från fruugo.se
.. Men en liten fúndering bara.. Jag hade tidigare en cameleon som jag inte alls gillade. Den kändes fruktansvärt ranglig och jag tyckte dottern låg oskyddat i den. Visserligen var det mitt i vintern, men nu har jag tänkt att ge bugaboo en chans till.
Jag är bara så rädd att få dåligt samvete över att ha köpt en sån dyr vagn som inte går att använda året om, när de blir vinter... Är den helt hopplös i slask och snöväder, även ministräckor?? Tänkte om man ändå vill använda den som shoppingvagn, när man går mellan affärerna
? En fråga till! Dom gamla bee sufletterna passar väl inte på bee+??
-
De gamla Beesufletterna passar inte på nya Bee+ .eternalstar skrev 2010-07-04 23:40:17 följande:Nu är jag såå nära att klicka hem en bee+ från fruugo.se
.. Men en liten fúndering bara.. Jag hade tidigare en cameleon som jag inte alls gillade. Den kändes fruktansvärt ranglig och jag tyckte dottern låg oskyddat i den. Visserligen var det mitt i vintern, men nu har jag tänkt att ge bugaboo en chans till.
Jag är bara så rädd att få dåligt samvete över att ha köpt en sån dyr vagn som inte går att använda året om, när de blir vinter... Är den helt hopplös i slask och snöväder, även ministräckor?? Tänkte om man ändå vill använda den som shoppingvagn, när man går mellan affärerna
? En fråga till! Dom gamla bee sufletterna passar väl inte på bee+??
Jag tror att en del kan uppfatta Bee som en ranglig vagn och den är inte ombonad för 5 öre, men jag tycker inte att det gör något. Lucas sover som en stock ändå. Lägger bara i en gosig filt i vagnen. Den är inte ranglig på det sättet att man tror att den ska gå sönder, men den är ju lite pinning i designen.
Jag tycker vagnen går att köra på vintern, det var först när underlaget blev isigt som det inte gick så bra. Speciellt efter plogning och det blev massa ojämnheter i isen, hua
. Men så blir det ju inte direkt inne i city/stan.
-
Det beror nog på hur man ser det. Vi ser Bee:n som ett rejälare alternativ till paraplysulky som jag inte riktigt lyckas bli vän med. Skulle inte se Bee som ett alternativ till vår "terrängsulky" som vi kör med på grusvägar etc... Tror inte heller att vi kommer köra vår Bee i vinter, men vem vet... Fast vi bor på vischan... Bee:n använder vi på resa/ i stan / när vi handlar etc...eternalstar skrev 2010-07-04 23:40:17 följande:Nu är jag såå nära att klicka hem en bee+ från fruugo.se
? En fråga till! Dom gamla bee sufletterna passar väl inte på bee+?? -
Ingen som vet nått om transportväska till bee+, vilka kan man ha?? Tex den som är till gamla been??
-
Om jag fattat rätt så blir ju nya Bee+ plattare, eller åtminstone att man kan fälla ihop den med sitsen på, så det borde ju funka.Läängtar skrev 2010-07-05 10:02:42 följande:Ingen som vet nått om transportväska till bee+, vilka kan man ha?? Tex den som är till gamla been??
Jag testade på kul om vår Bee+ fick plats i Phil&Teds Sport-transportväska men Icke!!! Bee+:en tar större plats än Phil&Ted:en!!!! Tänkte ju ha Bee:n som "resevagn".... Kanske blir att tänka om... Vad ska vi då ha Bee:n till? Dvs hur ska jag "försvara" detta köp för maken
-
Däremot fick Bee:n plats i vår gamla Mountain Buggy-transportväska (men den är ovadderad)...
-
kan testa våran bee+ i camelon väskan vi har, återkommer straxt.Läängtar skrev 2010-07-05 10:02:42 följande:Ingen som vet nått om transportväska till bee+, vilka kan man ha?? Tex den som är till gamla been??
Däremot så tar ju bee väskan mindre plats men i cam väskan kan ni ju packa ner massa extra saker så ni slipper ta vikten i vanliga bagaget.