-
-
Svar på tråden Bugaboo Bee tråden del 6
-
Nu åker Phil & Teds Viben! Jag älskar nya bee + så vi använder aldrig Viben längre. Ska hitta en billig tvillingsulky att ha t/r dagis på riktigt snöiga dagar när Been inte riktigt funkar, det låter väl en bra plan?
Jag är väldigt nöjd med breezy sommarsufflan med förresten, den funkar kanon för oss :)
-
Hade ingen bee+ förra vintern så jag e egentligen inte till mycket hjälp där.
Men som jag tänkt inför vintern är att är det jätte mycket snö så är det väl bara att ta pulka i stället för vagn (Vi har hundar så vi måste ut oavsett). Å ska man in till centrum/shoppingcenter skulle jag inte pulsa i snön oavsett vilken vagn jag hade, utan då tar man ju bilen lr bussen dit man ska.
Så för oss kommer den nog funka fin fint.
Men det beror ju helt på hur man bor och vad man använder vagnen till...
-
Tack för svaretTullemi skrev 2010-07-22 22:03:25 följande:Tyvärr är den inte ypperlig vintertid. Bor man centralt och har bra plogade gator så är det ganska OK. Vi bor lite utanför GBG i ett vanligt radhusområde och i vintras när det var som värst så kunde vi inte använda Bee'n alls. Det var för dåligt plogat och hjulen skulle ha fastnat överallt.
Eller idag när vi var på loppis på landet så skulle vi ta oss fram på en grusad väg/backe. Urjobbigt! Jag fick vända vagnen och dra den istället.
Men f.ö (93% av tiden) är den supersmidig
Då är den tyvärr inget för oss med tanke på att den är så dyr så måste den gå att använda jämt
-
Jag har been och har iof inte kört den i snö då jag köpte den i våras men jag tror inte den funkar alls i snö då den kör fast så fort det är lite grus.Enensammamma skrev 2010-07-23 07:53:38 följande:Tack för svaret
Då är den tyvärr inget för oss med tanke på att den är så dyr så måste den gå att använda jämt -
Ingen som hittat nån bra bumper/båge till Bee+?
Nån som har t.ex UJ/mountain buggy som testat den bågen? Fästena till vår swift-bumper funkar, men själva bågen är för kort... Har mailat en tjej om en båge till McLaren som verkar lång nog, men fästena ser lite små ut...
Den som fanns på ebay var inte original, men hon ville inte säga vad det var för nån. Har nu kollat runt "på hemmaplan" efter alternativ. Men har inte så speciellt stort urval av barnvagnsmodeller i närheten, dvs inga alls egentligen, att testa med... -
Vet någon av er om "gamla" Cameleon- åkpåsarna passar i Bee+? Eller det kanske bara är den nya modellen som passar?
-
NU är jag med Bee +

Det var hur lätt som helst att sätta ihop...utom sufletten
Dom vita clipsen som man för in ser ut att vara två likadana. Borde det inte vara en höger och en vänster clip?? -
Ja det säger bara klick när du stoppar in dem.....det ska inte vara svårt.LillaMiss Piggy skrev 2010-07-24 10:03:33 följande:NU är jag med Bee +
Det var hur lätt som helst att sätta ihop...utom sufletten
Dom vita clipsen som man för in ser ut att vara två likadana. Borde det inte vara en höger och en vänster clip?? -
Nej, de gamla passar inte. Det är endast den nyaste modellen som passar Bee+Poppit skrev 2010-07-24 01:12:21 följande:Vet någon av er om "gamla" Cameleon- åkpåsarna passar i Bee+? Eller det kanske bara är den nya modellen som passar? -
Någon som vill byta en rosa suflett mot en röd? Mannen är inte lika förtjust i den underbart snygga rosa ;) Har inte använt den än för vagnen är ny och vi kör med breezyn. Tänkte bara kasta ut en fråga om det är någon som sitter på en sån ;) Har Bee + kanske jag ska speca...