• Denim

Bugaboo Bee tråden del 6

Bugaboo Bee-tråden del 6
  • Svar på tråden Bugaboo Bee tråden del 6
  • Läängtar
    bohusbebis skrev 2010-07-13 09:56:50 följande:
    Det var en rosa sufflett på vår vagn när vi köpte den (använd 2 ggr!!!!) och den är.... chockrosa eller cerise, vet inte riktigt hur den andra bee-rosa var, skulle tro att det är samma. Dottern är tyvärr mer röd så den rosa skar sig mot det mesta hon har så det fick bli en röd + sommarsilverUVsuffletten (som nu sitter på).
    Ang att hålla i sig, vår dotter är 2 år och gillar att hålla i chassisidorna, är ju som handtag för henne. Har dock sett på Ebay att det ska finnas bumperbar till Bee:n... Ingen erfarenhet av det dock.
    Är sommarsufletten bra??
    Funderar på att köpa en sån innan vi ska utomlands.. Fläktar det genom den?
    Det blir ju som en bastu nu när det är så varmt i vagnen!
  • bohusbebis
    Läängtar skrev 2010-07-13 11:40:41 följande:
    Är sommarsufletten bra??
    Tycker den verkar jättebra, luftig och lite insektsskyddande också. Det är ju mycket nät, så det fläktar igenom. Först tyckte jag bara att den var så FUUUUUL och rymdskeppsliknande. (barnen tycker det är jättekul att leka rymdskepp i den). Men man vänjer sig, det praktiska får väl gå före...
    Köpte min på Storken i gbg för 430 kr, samma som riktiga suffletten. Men jag undrar om hon inte gjorde fel i kassan, har sett den i nätbutiker för över 700... 
  • Blomma80
    bohusbebis skrev 2010-07-13 10:52:32 följande:
    viewitem.eim.ebay.se/NEW_lap_bar__carrying_ha...

"Bumperbar" till Bee+... (inte min annons såklart)
    E faktiskt lite sugen på en sån där bumperbar men de verkar som man bara kan ha den om man har barnet vänt ifrån sig lr???
    Min 8 månaders sitter ju face 2 face fortfarande å jag vill ju ha han så ett bra tag till så då känns den ju lite useless... Haha blev ett svengelskt inlägg sorry Flört
  • Tullemi

Nu ska vi nog köpa en transportväska till Bee'n och ta med den till Thailand. Först ville jag inte det för jag är lite rädd om vagnen och flygpersonalen är ju inte så snälla mot vagnarna, men jag tror den blir bäst att ta med iaf.  Nu är inte vägarna så himla bra i Thailand men klarar man av dom med en vanlig sulky (Chicco liteway) så ska det väl gå bra med Bee. Eller vad säger ni som varit utomlands med Bee'n.

Milea 080217 Lucas 100202
  • Stargirl
    Tullemi skrev 2010-07-14 16:37:35 följande:
    Nu ska vi nog köpa en transportväska till Bee'n och ta med den till Thailand. Först ville jag inte det för jag är lite rädd om vagnen och flygpersonalen är ju inte så snälla mot vagnarna, men jag tror den blir bäst att ta med iaf.  Nu är inte vägarna så himla bra i Thailand men klarar man av dom med en vanlig sulky (Chicco liteway) så ska det väl gå bra med Bee. Eller vad säger ni som varit utomlands med Bee'n.
    Vi har haft Bee på en massa resor. Transportbagen är GULD!!! Inte bara för att den skyddar vagnen utan för att det finns en massa luft utöver själva vagnen. Vi petar ner haddukar, smutstvätt, blöjor (när vi hade blöjbarn) samt allt man köper som man är borta i transportbagen. Då den går som "odd size" så spelar vikten ingen roll även om den överstiger 20 kg hehehehe
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Anatha
    Läängtar skrev 2010-07-13 11:40:41 följande:
    Är sommarsufletten bra??
    Jag är inte supernöjd med sommarsuffletten men tycker ändå att den är nödvändig. Den är bra med det du skriver att det fläktar. Men nätdelen som hänger fram är bara bökig tycker jag. Den går inte att fälla bort så man ser barnet utan då måste man fälla bort hela suffletten dottern får också tag i den och sitter jämt och drar och tuggar på den. Annars är den bra att den kan fällas hela vägen ner om barnet sover och den skyddar ju då hela barnet. Dock strår det att det inte är fullgott UV skydd i bruksanvisningen.
  • bohusbebis
    Anatha skrev 2010-07-16 09:41:14 följande:
    Jag är inte supernöjd med sommarsuffletten men tycker ändå att den är nödvändig. Den är bra med det du skriver att det fläktar. Men nätdelen som hänger fram är bara bökig tycker jag. Den går inte att fälla bort så man ser barnet utan då måste man fälla bort hela suffletten dottern får också tag i den och sitter jämt och drar och tuggar på den. Annars är den bra att den kan fällas hela vägen ner om barnet sover och den skyddar ju då hela barnet. Dock strår det att det inte är fullgott UV skydd i bruksanvisningen.
    Har satt en klädnypa/ plastring runt ytterkanten så att den hålls mot själva suffletten, om du förstår hur jag menar. Ofta ställer man kanske vagnen i skugga om barnet sover t.ex.. Och när vi går å dottern är vaken så tycker jag att det uv-skydd den ger är bättre än inget alls, vilket hade varit alternativet för oss. Fast jag tycker fortfarande den är förskräckligt FUL. Tycker mycket bättre om vanliga röda suffletten, men den används ju inte alls nu... Skulle funnits nåt bra man bara kunde hänga över. Kollade på ett vitt universal uv-nät från Sunshine Kids tror jag det var, men det funkade inget vidare på Bee:n. Har ett Axel&Ida-universal sen tidigare men det sitter inte heller bra... Så sommarsufflan är hittills det bästa alternativet för oss när det är varmt.
  • LillaMiss Piggy

Nu har jag beställt en bee + !! Längtar.....
    En fråga jag har är vilken sittdyna som passar. Förutom Bugaboos egna

Svar på tråden Bugaboo Bee tråden del 6