• Svar på tråden xtravaganza
  • flygurl

Ok, tack för era svar. Brukar ni gå ner lite mer sen efter mensen då eller?
    Jag tänkte köra två veckor till efter denna och har 8 kg kvar att gå ner.

• emmgus

Jag syndade lite igår, samvetet har fått sig en törn men jag antar att sånt händer?

Jag va på dop och de serverades tårta, jag tog en liten liten bit o jag fick mig mtt straff i from av magont som heter duga!

Alltså hur funkar de egetnligen, om man sköter sig som tusan på veckodagarna med kost o motion så måste man la kunna unna sig ibland?

För man måste ju få leva med inte sant?

• kaninchen

..... alltså, var hittar jag trådarna som jag lagt till favoriter? Oskyldig som det är nu måste jag söka upp denna tråd via sökfunktionen varje gång.. jag oteknisk?? nää Skäms

• Sylten
    kaninchen skrev 2010-10-31 09:34:04 följande:
    ..... alltså, var hittar jag trådarna som jag lagt till favoriter? Oskyldig som det är nu måste jag söka upp denna tråd via sökfunktionen varje gång.. jag oteknisk?? nää Skäms
    Om du tittar i menyn till vänster så ska du hitta att det står "Mina favoriter". Under rubriken FORUM.
  • kaninchen
    Sylten skrev 2010-10-31 14:44:21 följande:
    Om du tittar i menyn till vänster så ska du hitta att det står "Mina favoriter". Under rubriken FORUM.
    Hitta! Tack! Förstår int hur jag kan ha missat det, för jag har sökt o sökt.. men nu vet ja var den finns Glad
  • BHJE
    emmgus skrev 2010-10-31 06:04:28 följande:

Jag syndade lite igår, samvetet har fått sig en törn men jag antar att sånt händer?

Jag va på dop och de serverades tårta, jag tog en liten liten bit o jag fick mig mtt straff i from av magont som heter duga!

Alltså hur funkar de egetnligen, om man sköter sig som tusan på veckodagarna med kost o motion så måste man la kunna unna sig ibland?

För man måste ju få leva med inte sant?

Klart att man ska unna sig - sen när man är i mål och vet med sig att man kan hålla det till ibland o känner att man har kontrollen över sitt sötsug. Har man inte den kontrollen är det risk för att man unnar sig för tidigt och vips är vågen på väg upp igen utan att man hinner med. Det sägs att det tar ett år för kroppen o hjärnan att inse att de nya vanorna är ens nya livsstil och har man då varit sockerberoende (eller för mycket fet mat osv) under en längre tid ska man passa sig för att börja rucka på det sunda.

Här talar jag av egen erfarenhet; jag hade varit i mål nån månad när jag började ta ett femtal godisbitar på en lördag en näve popcorn en annan lördag, kaka vid kalas och sen vips kom jag inte i mina nya smala jeans! Jag hade inte den karaktären jag trodde utan de där 5 godisbitarna blev snabbt 10, 15 och till slut en egen påse. Godissuget kom över mig som en käftsmäll och jag kunde inte stå emot utan en liten bit här o där triggade igång det på allvar. Även huvudvärken, tröttheten o irritationen kom som ett brev på posten i samma veva som jag började unna mig av det där onödiga som man inte behöver egentligen.

För att bryta min onda spiral tog jag tre veckor på Naturdiet och sötsuget är borta. Jag har gått ner de kilo jag gick upp och nu rör jag inte sånt onödigt skit som kroppen inte behöver o kommer inte att röra det på mycket länge. Jag vet idag hur jag inte vill se ut och krävs det att jag håller mig godis- och snaskfri i ett helt år - so be it. När vi varit iväg på kalas har jag köpt med mig Naturdiets Bars och haft när de andra ätit kaka. På helgerna när familjen käkar godis o popcorn osv så fixar jag med morotsstavar samt vitlöksdippa på mini yoghurt till mig. 
  • BHJE
    modestyclara skrev 2010-10-30 21:07:52 följande:
    Får man äta popcorn när man går på halvfart?
    Nej, det har jag aldrig hört...hör med din coach.
  • Gladhannapanna

Modestyclara: Min coach sa att de bästa snacksen är popcorn man poppar själv eller salta pinnar, men med måtta så klart!!!

• BHJE
    Gladhannapanna skrev 2010-11-01 08:00:19 följande:
    Modestyclara: Min coach sa att de bästa snacksen är popcorn man poppar själv eller salta pinnar, men med måtta så klart!!!
    Inte på halvfart väl??
Svar på tråden xtravaganza