• Svar på tråden xtravaganza
  • Sylten
    rockmind skrev 2010-10-27 13:15:18 följande:
    Hehe, hoppas moroten var god
    Grattis till en så bra viktminskning! Hur länge till ska du gå på helfart? Jag hade tänkt att börja äta efter 10 veckor (isåfall nästa vecka) men troligtvis kör jag nästan 12 veckor på helfart. Hoppas kunna gå ner nästan 20 kg till dess isåfall.... Men jag tar en dag i taget. Har itne mycket energi till att träna tyvärr, men det lär väl bli bättre när jag börjar äta gissar jag!
    hehe, jo det var den! Men jag gnagde bara lite, åt inte en hel.

Jag vet faktiskt inte hur länge jag ska gå på helfart. Nu har jag gått 8 veckor, så nu tror jag att jag tar en vecka i taget och så länge jag mår bra och orkar rent psykiskt så kör jag på. Idag har det gått bättre igen, men det har vatt seeeegt nån vecka innan nu. Skulle gärna ta 20-25 kg med soppor vilket innebär att dte är ca 5-7 kg kvar. Så kanske en 4 veckor till eller så.
  • emmgus

Säger de igen, all heder till er som klarar de.
    Men som sagt jag mådde varken fysiskt eller psykiskt bra av de.. två veckor va länge nog för mig.

Hur är de med tacos?
    kan man på något sätt göra de mer okej att äta de?
    Eller måste man gå o träna som en blå innan för o förtjäna de? ;)

• modestyclara
    emmgus skrev 2010-10-27 20:35:07 följande:
    Säger de igen, all heder till er som klarar de.
    Men som sagt jag mådde varken fysiskt eller psykiskt bra av de.. två veckor va länge nog för mig.

Hur är de med tacos?
    kan man på något sätt göra de mer okej att äta de?
    Eller måste man gå o träna som en blå innan för o förtjäna de? ;)
    du kan ju skippa chipsen och brödet och osten så är det väl lugnt?
  • emmgus
    modestyclara skrev 2010-10-27 20:45:58 följande:
    du kan ju skippa chipsen och brödet och osten så är det väl lugnt?
    Jag äter ju de med qournfärs med vilket gör de nyttigare.
    men tänkte om man har kesella till ist för cremefraich o möjligtvis lite lite av den magraste osten,  o sedan virar ev in i ett fullkorns tortilla?

Har vart sugen på de så länge!
  • Gladhannapanna

Jag äter ofta tacos, men tar då köttfärsen och grönsakerna med antingen fraiche eller matyoghurt på och rör runt till en röra, skippar bröd och ost.
    Brukar ha kidneybönor och majs förutom tomat, gurka, paprika.
    Det är bra maträtt för oss barnfamiljer för då blir det inte så stor skillnad på vad jag äter och vad barnen äter.

• flygurl

Har smygläst i den här tråden en tid, vad duktiga ni är!! Jag är på dag 12 på helfart och har inte gått ner ett gram sedan i söndags, fattar inte hur det är möjligt!? Jag har inte fuskat nått och jag är i god ketos. Någon som vart med om nått liknande? Jag har dessutom tränat 3 ggr denna veckan. Ska tillägga att jag fick mens igår. Tacksam för tips.

Badu ska bli storasyster!
  • Gladhannapanna
    flygurl skrev 2010-10-29 10:46:58 följande:
    Har smygläst i den här tråden en tid, vad duktiga ni är!! Jag är på dag 12 på helfart och har inte gått ner ett gram sedan i söndags, fattar inte hur det är möjligt!? Jag har inte fuskat nått och jag är i god ketos. Någon som vart med om nått liknande? Jag har dessutom tränat 3 ggr denna veckan. Ska tillägga att jag fick mens igår. Tacksam för tips.
    Jag gissar på att det är mensen som bråkar med dig, jag stannade också i vikt de veckor jag hade mens. Ur irriterande!!!
  • flygurl

Ja verkligen, det är ju rätt lätt att tappa modet när det står still..

• BHJE
    Chokladpinglan skrev 2010-10-27 14:50:15 följande:
    VAd duktigta ni är allihoppa!! lycka till..

Vad tränar ni för något? gymmet, ut och går elelr?
    Jag har under hela min resa tränat på gymmet, svettats på crosstrainer samt gått promenader - sen i somras har jag även börjat springa/jogga.
  • BHJE
    flygurl skrev 2010-10-29 10:46:58 följande:
    Jag säger som Pyttis, det beror mest troligt på mensen. Jag går upp 1-1,5 kilo när jag har min för jag samlar på mig så mycket vätska o så blir jag svullen o jag skippade vägningen helt då mensen infann sig för även om jag visste vad det berodde på så blev man ju sjukt besviken o depp - då är det bättre att skita i att väga sig och bli extra lyckling när vågen pekar ner veckan efter
Svar på tråden xtravaganza