• Svar på tråden Vänner i Göteborg 2
  • atena100
    jojo72im skrev 2010-03-02 12:27:20 följande:
    Vid Torp oc kafeét där bli kanon som mötesplats! Då är jag på plats där kl.14! Välkommen till "nya" tråden Josephine! Jag kände allt igen ditt nick Dock ej fotot
    Aaa, perfa! Då ses vi vid 14.. :)
    Pyret blev en TJEJ! Föddes 090109. Molly är namnet!
  • coolchick

Här bakas det Herman, den där surdegskakan. Har aldrig haft en Herman förr, så det blir spännande att se vad det blir av det här. Men det låter gott, lite hackade nötter, rivet äpple och hackad choklad.

Var ute och gick en sväng i det sköna vädret. Gud vad det är uppiggande med lite sol, vårkänslorna satte ju fart med en gång {#lang_emotions_sunny}
    Nu vill jag köpa balkongmöbler och sitta ute i solen i lä och dricka kaffe!

minSaile:
    Är fortfarande i valet och kvalet. Elliot har inte spytt nåt mer eller varit kass i magen. Men han äte rå andra sidan knappt nånting heller. Vet inte om han inte har någon matlust eller om han bara är rädd för att spy...

• Flisan 80

Hej hej!

Stackars lilla Elliot...som att inte en magsjuka räcker! Hoppas han får vara frisk nu. Förstår rädslan när man tar sig ut för att det kan komma en spya helt oannonserad:S

Hmm...Herman har jag aldrig hört talas om fast jag bakat en del surdegsbröd... Men alltså "surdegskaka"?? Som en söt kaka liksom...eller hur då?{#lang_emotions_smile}

Hoppas ni hade en trevlig promenix i Skatås Jojo och Athena!! Vi var några som gick i Slottskogen med livet som insats Närrå...det var superfint men underlaget var lite svårforcerat.

Jag var så hurtig så jag tog mig ut på en liten löparrunda i morse. Det var också lite småläbbigt med all slask som frusit till...men jag var bara sååååå sugen!!!

Nu blir det hemmagjord Gulaschsoppa!*mums*

kram på er!!

♥ FRANK 090926 ♥
  • jojo72im

Coolchick: Det låter verkligen gott med Herman, hm...kanske jag kan få receptet?

Flisan: Vad duktig du är som vågade ge dig ut på en springrunda på denna isbana som råder nu! Jag är inte lika vågad...Men visst hade vi en kanonskön promenad jag och Atena! Sååå underbart när solen tittar fram och jag fick verkligen vårkänslor TACK för sälskapet Atena!! Det får vi göra om

Nu ska jag lägga mig och läsa lite tidningar...dricka lite te och mysa...Skönt med egentid medans dottern sover en stund och mannen är på jobbet

• atena100

Flisan
    Ingen sushi för er heller!?
    Jaa, det var härligt med promenix! Ganska ok underlag, på vissa ställen iaf..
    Med trevligt sällskap o sköna SOLEN så funkar det ju!!
    Mmm, nu får det gärna hålla i sig så här..så vi kan ut o promenixa mera!! Röra på sig först, så att man kan förtjäna fika sedan...

OJ, ja det var hurtigt! Jag är ju abslout ingen van springare, knappt inge alls...så för mig om o när jag ska komma igång med det så får nog ALL snö o is vara heeeelt borta!

Herman, hmmm ja det har jag inte hellerhört talas om...Låter spännande!!

• Flisan 80

Jodå! Vi var tre tappra själar som intog några smarriga sushibitar idag! Mycket gott

Ja hoppas, hoppas, hoppas att vädret får vara lite fint ett tag!!! Man blir genast på bättre humör och får mer energi! Tänk när vi kan ses på en picknick ute i det gröna sen!*längtar*

♥ FRANK 090926 ♥
  • coolchick

Ja Herman är som ett kedjebrev typ. Man får en liten klutt med smet, och sen har den en process på 10 dgr. Under dessa dagar ska man vid två olika tillfällen tillsätta socker, mjöl och mjölk. Näst sista dagen delas smeten i 5 delar, och man ger bort dessa delar till vänner eller familj.

När man har fått en smet så börjar man på dag 1 på instruktionspappret {#lang_emotions_smile}

Sista dagen har man i resterande ingredienser och sedan bakas Herman till en supersaftig kaka. Personligen ska jag dra ner på kanelen nästa gång och tillsätta mer choklad istället, annars så var den kanongod. Jättesaftig!

• atena100

Jojo
    Ja, TACK för sällskapet! Tänk att den rundan kändes att gå mkt fortare när man var fler än när jag gått den själv! MKT roligare med andra ord! JA, får vi göra om o hoppas att snö o is smälter bort fort, så kan vi få plats bättre o vara några till, kanske, vid nästa tillfälle!

Flisan
    Oki, hoppas det smakade bra o att ni med hade trevligt! Ett tag sen vi sågs nu, så hoppas vi ses snart! Ja, picnic eller grilla lite korv o myyysa! Vore jättetrevligt!! kram

cool
    Hoppas att ni o E kurerar er snart från alla sjukdomar o dumma magsjukor! kram
    Åå, låter häftigt med bröd/kakan...men inget tålamod för sånt jag, tror jag...Läste om ett surdegsrecept i Icas Buffétidningen o det lät SÅ omständigt med alla dessa dagarna..så näe, gav upp långt innan vågar ens testa!!

• minSaile

Josephine...jo, jag vet allt om dagissjukdomar och jag har själv inte varit så sjuk som efter han började på dagis. Men nu denna vinter har han bara varit sjuk 2 ggr jämfört med förra då jag vabbade 10 ggr och var själv sjuk 3 ggr varav en hel månad.

Idag har ju varit supernajs väder men tyvärr har jag haft en tung huvudvärk så det blev att stanna inne hela dagen.
    Vad härligt ni hade på promenaden jojo och atena..hänger gärna på nästa gång om tillfälle ges

cool....jag är lite intresserad av nästa Herman om det blir fler ggr...

Flisan..du är ju jättehurtig...löprunda, promenad  samt sushi...inte illa på en dag

• atena100

MinSaile
    Är så VälkOmmen o< JOINA oss vid nästa tillfälle! ( Molly "hjälpte mig att skriva...Tror att hon verkligen INTE vill att jag sitter här mer )

Hörs kanske senare! Go' kväll!!

Svar på tråden Vänner i Göteborg 2