• Svar på tråden Vänner i Göteborg 2
  • coolchick

Men WTF?! Vi betalar ju mer än er i hyra och ändå har ni en massa schyssta grejer som inte vi har {#lang_emotions_surprised} Tror vår ligger på 5974 kr nu. Vi har iofs tvättpelare som kostar 200 nånting i månaden.

Golvet i ert sovrum ser ju bara så grymt ut!! Och dörrarna!! Visste inte ens att man kunde få sånt. Var hittar man alla såna snygga tillval??

Ja det blir nog skitjobbigt att ha byggnissarna springandes utanför fönstret. Det blir persienner nerrullade i ett halvår

Ja vi får väl också flytta in i lilla sovrummet sen kanske. Å andra sidan vete fasen om storasyrran vill dela rum med brorsan, det skiljer ju ändå 7 år på dem {#lang_emotions_dreamer}

• browniieee
    coolchick skrev 2010-03-03 23:01:42 följande:
    Men WTF?! Vi betalar ju mer än er i hyra och ändå har ni en massa schyssta grejer som inte vi har Tror vår ligger på 5974 kr nu. Vi har iofs tvättpelare som kostar 200 nånting i månaden.Golvet i ert sovrum ser ju bara så grymt ut!! Och dörrarna!! Visste inte ens att man kunde få sånt. Var hittar man alla såna snygga tillval?? Ja det blir nog skitjobbigt att ha byggnissarna springandes utanför fönstret. Det blir persienner nerrullade i ett halvår Ja vi får väl också flytta in i lilla sovrummet sen kanske. Å andra sidan vete fasen om storasyrran vill dela rum med brorsan, det skiljer ju ändå 7 år på dem
    hehe jaa du... Vet inte vad jag ska säga
    Vi har också tvättpelare... Kanske inte ska nämna det haha... Fast du får tänka på att de som bodde i lägenheten innan er kanske gjorde tillval som ni betalar för just nu. Man kan ju inte ändra några tillval ifall "tiden" inte gått ut på de. Våran tvättpelare är exempelvis redan betald för (man har ju en period -står oftast på spec. när hyran kommer- som de olika sakerna skall hålla/betalas för innan man kan välja nytt osv) För oss hade vi turen att vi fann en lägenhet som man inte haft så mkt tillval på så vi "renoverade" om allt innan vi flyttade in... Allt förutom köket och lilla sovrummet som vi fick behålla som det är... Dock fick vi omgjort golvet i HELA lägenheten -har parkettgolv överallt och det älskar jag, nja överallt förutom badrummet då- samt en tapet i "matsalsdelen" i köket. Dörrarna till sovrummen är tyvärr vanliga, de är nog om målade i vitt bara men du kanske tänker på garderobsdörrarna? I love them.. Har sånna i det stora sovrummet samt i hallen hihi... Skitsnyggt! Du kommer nog definitivt älska vår lgh när du kommer på besök *fniss*
    På er hyra borde ni få rabatt ifall ingen utnyttjat tillvalen. 162 kr/månade eller nått får man för den storleken vi har på lägenheterna....

Men hade ni inte det lilla sovrummet redan? Har för mig att det lilla ligger med genomgång från köket nämligen..... Nää det är klart att det är lite svårt för er att ha en 7-åring och en snart 1 åring ihop det kommer vara ungefär 3 år och 4 månader mellan mina... L kommer oftast överens med alla barn så det är tur, oavsett ålder

UPC skrev 2010-03-03 23:01:27 följande:
    bra där...bor ni på hisingen? Såg något om säteri..
    Coolchick och jag bor i Mölnlycke
  • UPC
    browniieee skrev 2010-03-03 23:11:43 följande:
    Coolchick och jag bor i Mölnlycke
    oki.. missupfattade då...
  • coolchick

Jag kommer nog definitivt hata min lägenhet efter att jag sett er i alla fall

Nej här fanns inga tillval från innan... Skumt!! Vi fick nyss ett nytt golv i köket, efter mycket om och men. De påstår att golven måste vara utdömda innan man ens kan beställa tillval. Tycker det låter jättekonstigt, men glitterpinnen Sven påstår att det är så {#lang_emotions_dreamer}
    Vi ville ha parkett i köket, men det fick man inte. Så nu har vi en sån där ful, grå linoleummatta eller vad det är...

Men såna där garderobsdörrar vill jag definitivt ha!!! Jag får komma hem till dig och snoka runt och anteckna allt jag ska beställa

• coolchick
    browniieee skrev 2010-03-03 23:18:39 följande:
    Lätt hänt Vart bor du då? Jag visste inte ens att det fanns ett Säteri på hisingen
    Inte jag heller {#lang_emotions_dreamer}
  • UPC
    browniieee skrev 2010-03-03 23:18:39 följande:
    Lätt hänt Vart bor du då? Jag visste inte ens att det fanns ett Säteri på hisingen
    Säterigatan finns på hisingen!

jag bor på ön
  • coolchick

Jag måste nog lägga mig... Lilleman vill inte alls sova lika länge som sin mamma Inte ens köpa extra sovtid genom att sätta på TV:n funkar. Han står bara i sin spjälsäng och glor på mig och gapar och skriker

Men browniieee, vi får väl ta en juice nån dag då! Kul att ha någon så nära som man bara kan sticka över till {#lang_emotions_smile}

• browniieee
    coolchick skrev 2010-03-03 23:20:19 följande:
    Jag kommer nog definitivt hata min lägenhet efter att jag sett er i alla fall Nej här fanns inga tillval från innan... Skumt!! Vi fick nyss ett nytt golv i köket, efter mycket om och men. De påstår att golven måste vara utdömda innan man ens kan beställa tillval. Tycker det låter jättekonstigt, men glitterpinnen Sven påstår att det är så Vi ville ha parkett i köket, men det fick man inte. Så nu har vi en sån där ful, grå linoleummatta eller vad det är... Men såna där garderobsdörrar vill jag definitivt ha!!! Jag får komma hem till dig och snoka runt och anteckna allt jag ska beställa
    Nja golvet måste vara avbetalt det är nog därför... Vi hade plastmatta i hela lgh förut och det var ett år kvar på det så villkoret var att vi skulle betala en klumpsumma för resterande tid så vi kunde få vårt golv. Tillvalet som man gör tillhör lägenheten så flyttar vi ut så betalar nästa hyresgäst på det tillval vi gjort innan de kan göra ett nytt val. Som sagt, vi hade tur då det var ett år kvar på golvet här så då fick vi göra det. Förbo tjänar ju på att vi gör tillvalet eftersom standarden på lägenheterna ökar på detta sätt. När vi fick dörrarna justerade efter att de renoverat (de låg för lågt ner nämligen och risk fanns att parketten skulle skadas) så sa han att vi hade en utav de fräschaste lägenheterna han sätt här.... Jag fick inte höra det personligen utan d var maken som var hemma då.. Gissa om man blev stolt hihi... Och för inte så länge sedan hade vi en annan gubbe här som skulle lufta ur elementen och även han notterade golvet och sa att vi har tur som fick parkett i köket för det gör de inte längre pga vattenskador osv som skett i andra lägenheter... Så en bra del tur har vi haft som sagt

Haha du är MER än välkommen att snoka hos mig Tyvärr ser insidan på garderoberna förfärliga ut, dåligt med förvaring, men dörrarna döljer ju detta
    Hade du något för dig imorgon?
  • browniieee
    UPC skrev 2010-03-03 23:20:53 följande:
    jaha okej där ser man
    Vem är du då? Du är så kort när du skriver och så står det inte så himla mycket om dig själv i din presentation...

Cool, okej gums.. sov så gott så hörs vi säkert imorgon Bara att hojta till när du vill komma över.. sällskapssjuk som sagt, speciellt nu när man BARA sitter hemma hehe...
Svar på tråden Vänner i Göteborg 2