• Svar på tråden Vänner i Göteborg 2
  • Lenis
    Maria86Emil08 skrev 2010-03-12 19:22:04 följande:
    Hej alla! Såg att universeum blev inställt idag... tråkigt när det är så mycket sjukdomar. Emil fick krupp natten som va, så idag har vi varit och fått andas in gas och fått medicin så jag hoppas de närmsta nätterna blir bättre. Usch jaag gillar inte  krupp., nu ska jag vila inför en jobbig natt. Hej sålänge
    Åh, stackarn. Hoppas att han blir bättre snart! Det är så himla läskigt med krupp. Har han haft det förut?

Och hoppas alla som har  magsjuka blir friska snart! Verkar vara otroligt mycket magsjuka just nu.

Nu är det bara 3 dar kvar tills vi flyttar. Känns helt sjukt. Har flyttkartonger i hela lägenheten. Tro vi är i rätt bra fas ändå, eller hoppas jag i alla fall. På måndag kl 07.00 kommer flyttgubbarna {#lang_emotions_laughing}  Sen ska jag och sambon vara hemma 2,5 månad tillsammans innan jag börjar jobba igen. Ska bli så skönt, då kan vi ta varannan natt! Ser fram emot att få sova för nu är jag ritkigt riktigt trött för lillen sover ganska dåligt just nu...
  • Maria86Emil08
    coolchick skrev 2010-03-12 19:37:52 följande:
    Är krupp något som vissa barn är mer benägna att få, eller är det bara ren otur? Vad jobbigt för lillen Maria Jag hoppas verkligen vi klarar oss undan krupp, jag kommer flippa över...
    Oftast är det pojkar som får det. Det finns jju öronbarn och halsbarn mm... och Emil är ett halsbarn, får halsinfektioner och förkylningar sätter sig i luftrören. Men att han är ett halsbarn är väll ren otur gissar jag. Men ddet är skönt att det bara kommer ett par ggr om året och det känns bra att ha medicin hemma nu. Cool: Ni klarar er säkert bra, nu börjar han ju bli stor {#lang_emotions_wink}. Det är tredje gången för oss nu, men första gången me medicin, sist satt vi på  akuten i sju timmar för att få andas in gas, det var sent och helg då tar ju allt sin tid tyvärr och då väntade vi aldrig på läkarn, skulle ta fem timmar till så vi fick ingen medicin. Vi är riktiga stammisar på akut mottagningen, kan knappt hålla räkningen längre!

Minimei: Gud va skönt att få sova. Innan jag fick barn uppskattade jag aldrig riktigt sömnen, hade jag gjort om det hade jag sovit jämt {#lang_emotions_laughing}. Nu sover förståss Emil bra igen men jag minns hur jag kände!
  • SofiaLind

Åh vilken undebar dag det är!! Solen strålar och snön smälter!! Härligt...förutom att det kommer fram en attans massa hundbajsekorvar som gömt sig i snön..blä!

• coolchick
    SofiaLind skrev 2010-03-13 11:57:43 följande:
    Åh vilken undebar dag det är!! Solen strålar och snön smälter!! Härligt...förutom att det kommer fram en attans massa hundbajsekorvar som gömt sig i snön..blä!
    Håller med dig, all den här j*vla hundskiten som kommer fram {#lang_emotions_yell} Så himla äckligt!!!

Har varit och tränat nu på fm. Ska duscha och plocka undan lite här hemma, sedan är det dags att börja producera sushi. Ska bli skojsigt värre
  • Maria86Emil08

Ja all hundskit, usch å fy va äckliga...kan man inte ta upp efter sin hund? Fast härligt me sol:)

• SofiaLind

Ser ut att bli en härlig dag idag också..=)!!!
    Lite besviken på melodifestivalvinnaren igår...Hejade på Salem al Fakir och Erik Saade!!! Tyler älskar låten Manboy..ha ha

• litenlind

Alva rockar också till Manboy

Verkar vara något vi åt som orsakade kräkningarna, vi var båda bra redan igår igen så det kan ju inte ha varit magsjuka.

Sofia: Ja om man gillar när det snöar så är det härligt idag med :-/

Tänkte gå på Universeum imorgon, nån som vill hänga på?

• SofiaLind

Hmm...såg inte att det snöade....får bli en härlig dag inne idag då!!

• Josephine78

Ja fy för all hundskit som kommer fram nu när snön smälter, usch!!!

Här vaknade min lill skrutta igår kväll med ett skrik, helt kokhet när jag gick till henne. 39,8 i feber och hennes hosta har blivit värre... Sen la hon av en spya över hela mig också, not nice men så är det. Tror att det berodde på febern iom att den bara kom sådär från ingenstans och var så hög..

Natten har varit skit men får vila idag under dagen, sambon är inte hemma heller utan kommer ngn gång i eftermiddag

Febern är lite lägre idag, ligger på 39 men är väldigt svårt att få i henne ngt att dricka eller äta...

Två prinsessor har jag - Bianca -02 och Linnéa -09
  • SofiaLind
    Josephine78 skrev 2010-03-14 08:06:06 följande:
    Ja fy för all hundskit som kommer fram nu när snön smälter, usch!!!Här vaknade min lill skrutta igår kväll med ett skrik, helt kokhet när jag gick till henne. 39,8 i feber och hennes hosta har blivit värre... Sen la hon av en spya över hela mig också, not nice men så är det. Tror att det berodde på febern iom att den bara kom sådär från ingenstans och var så hög..Natten har varit skit men får vila idag under dagen, sambon är inte hemma heller utan kommer ngn gång i eftermiddag Febern är lite lägre idag, ligger på 39 men är väldigt svårt att få i henne ngt att dricka eller äta...
    Åh nej, stackars liten.....
Svar på tråden Vänner i Göteborg 2