coolchick skrev 2010-03-12 19:37:52 följande:
Är krupp något som vissa barn är mer benägna att få, eller är det bara ren otur? Vad jobbigt för lillen Maria Jag hoppas verkligen vi klarar oss undan krupp, jag kommer flippa över...
Oftast är det pojkar som får det. Det finns jju öronbarn och halsbarn mm... och Emil är ett halsbarn, får halsinfektioner och förkylningar sätter sig i luftrören. Men att han är ett halsbarn är väll ren otur gissar jag. Men ddet är skönt att det bara kommer ett par ggr om året och det känns bra att ha medicin hemma nu. Cool: Ni klarar er säkert bra, nu börjar han ju bli stor

. Det är tredje gången för oss nu, men första gången me medicin, sist satt vi på akuten i sju timmar för att få andas in gas, det var sent och helg då tar ju allt sin tid tyvärr och då väntade vi aldrig på läkarn, skulle ta fem timmar till så vi fick ingen medicin. Vi är riktiga stammisar på akut mottagningen, kan knappt hålla räkningen längre!
Minimei: Gud va skönt att få sova. Innan jag fick barn uppskattade jag aldrig riktigt sömnen, hade jag gjort om det hade jag sovit jämt

. Nu sover förståss Emil bra igen men jag minns hur jag kände!