• Svar på tråden Vänner i Göteborg 2
  • SofiaLind

LitenLind, vi hänger på till Universeum!!

LillaLivet, Förlåt, vi avbokar oss från lekträffen hos dig. Har aldrig varit med Tyler på Universeum så passar på när någon ska gå.... Kommer gärna till dig en annan dag...=)!!!

• browniieee
    Josephine78 skrev 2010-03-14 08:06:06 följande:
    Ja fy för all hundskit som kommer fram nu när snön smälter, usch!!!Här vaknade min lill skrutta igår kväll med ett skrik, helt kokhet när jag gick till henne. 39,8 i feber och hennes hosta har blivit värre... Sen la hon av en spya över hela mig också, not nice men så är det. Tror att det berodde på febern iom att den bara kom sådär från ingenstans och var så hög..Natten har varit skit men får vila idag under dagen, sambon är inte hemma heller utan kommer ngn gång i eftermiddag Febern är lite lägre idag, ligger på 39 men är väldigt svårt att få i henne ngt att dricka eller äta...
    nee usch stackare hoppas hon kryar på sig...
    León har själv haft sin andra natt med feber, hosta och lite rinnig näsa (inget grönt snor än så länge, tack o lov!) Inte lätt när de små är sjuka
  • Josephine78

Tack alla

browniiee: Här är det mysigt, grönt och tjockt snor som segar sig ur näsan på min dam...  Funderar på om jag ska åka till läkaren med henne, andas lite tungt.. Nu somnade hon iaf efter en del vätska.. Hoppas din lill kille kryar på sig snart också! Hur står det till med magen din?

Två prinsessor har jag - Bianca -02 och Linnéa -09
  • browniieee
    Josephine78 skrev 2010-03-14 10:13:43 följande:
    Tack alla browniiee: Här är det mysigt, grönt och tjockt snor som segar sig ur näsan på min dam...  Funderar på om jag ska åka till läkaren med henne, andas lite tungt.. Nu somnade hon iaf efter en del vätska.. Hoppas din lill kille kryar på sig snart också! Hur står det till med magen din?
    jag satt och "räknade" på det igå. Man ska ju helst vänta tre febriga dagar innan man kontaktar vården för då har de nått att "gå efter".. helt sjukt det där I know {#lang_emotions_undecided} men det är en bra gräns/vägledning också.

Magen mår bra, längtar lite efter bebis men försöker ta en dag i taget så jag inte blir tokig ifall jag går på övertid. Med sonen gick jag över tiden med 14 dagar... så just nu är jag på BF-13 så jag måste försöka ta d lugnt fram tills BF i alla fall hehe..
  • Josephine78
    browniieee skrev 2010-03-14 10:24:08 följande:
    jag satt och "räknade" på det igå. Man ska ju helst vänta tre febriga dagar innan man kontaktar vården för då har de nått att "gå efter".. helt sjukt det där I know  men det är en bra gräns/vägledning också.Magen mår bra, längtar lite efter bebis men försöker ta en dag i taget så jag inte blir tokig ifall jag går på övertid. Med sonen gick jag över tiden med 14 dagar... så just nu är jag på BF-13 så jag måste försöka ta d lugnt fram tills BF i alla fall hehe..
    Ja dessa tre dagar med feber är blääää... Min tjejja hade ju feber i början på veckan samt hostade men blev bra och gick till dagis på torsdag men nu kom det igen, blää!!

Med min stora tjej gick jag 9 dagar över tiden och med min lilla startade allt på självaste BF dagen fast hon passerade den dagen med 50 minuter Ja, försök vila så gott du kan, det behöver man som sagt
  • browniieee
    Josephine78 skrev 2010-03-14 10:29:51 följande:
    Ja dessa tre dagar med feber är blääää... Min tjejja hade ju feber i början på veckan samt hostade men blev bra och gick till dagis på torsdag men nu kom det igen, blää!!Med min stora tjej gick jag 9 dagar över tiden och med min lilla startade allt på självaste BF dagen fast hon passerade den dagen med 50 minuter Ja, försök vila så gott du kan, det behöver man som sagt
    dagis och sjukdom går tyvärr hand i hand

Hade jag gått över BF med några timmar så är det inga problem, men INTE BF+14 igen bara! 13 dagar innan jag kan börja räkna ner "på allvar"
  • coolchick

Hej! {#lang_emotions_sunny}

Josephine: Usch stackars lilla Linnea {#lang_emotions_frown} Alla de här dagissjukorna i böjan är så himla jobbiga! Hoppas hon inte blir sämre under dagen i alla fall, eftersom J inte är hemma. Lite läskigt att vara ensam hemma tycker jag när de är jättesjuka...

Browniieee: Tänk om du går över tiden med Sulcii också {#lang_emotions_wink} Ska håll atummarna att dte inte blir så. Mest för att jag själv är lite sugen på att titta på en så liiiten bebis igen hehe
    Kul att prata med dig från balkongen häromdagen! Hoppas vi snart kan ses inomhus {#lang_emotions_smile}

Här hemma råder det brutala oenigheter ang semestern i sommar. Sambon är mer sugen på Gotland än Turkiet. Jag hade nog kunnat ge mig på den punkten, om det inte var för att hans föräldrar typ har bjudit med sig själva till Gotland den veckan också. Inte alls kollat läget om det är ok med oss, utan de vill bara hänga på, helt utan vidare.
    Så protesten från min sida är mer en principsak. Ogillar verkligen när folk gör så!!

• Josephine78
    browniieee skrev 2010-03-14 10:37:22 följande:
    dagis och sjukdom går tyvärr hand i hand Hade jag gått över BF med några timmar så är det inga problem, men INTE BF+14 igen bara! 13 dagar innan jag kan börja räkna ner "på allvar"
    Japp, dagis + sjukdomar är ju som sagt ngt som man får räkna med när dom precis börjat *suck*

Tur man inte jobbar så himla ofta, imorgon får jag vara hemma men tisdag jobbar jag kväll, börjar 15 så sambon får gå tidigare från jobbet så löser sig det Sen är jag ledig ons, tors och fredag

Jag var inne och kikade på din blogg, spännande att följa dig nu såhär på slutet, blir sugen på att få en trea jag hehe..
  • Josephine78
    cool: Jag gillar inte att min J inte är hemma, kunde inte sova inatt alls utan tankarna flög åt alla håll "tänk om hon blir jätte dålig, då får jag ringa ambulans" osv osv.. Så jävla typiskt att man inte har det där jädrans kortet... Jag hade inte blivit glad om ngn bjöd in sig själv sådär på semester utan att ha frågat om lov!! Då hade jag vägrat åka eller sagt att han får snällt tala om att vi vill vara själva!!
Svar på tråden Vänner i Göteborg 2