• Svar på tråden Vänner i Göteborg 2
  • Josephine78

Godkväller

Bara inne en snabbis, är skit trött efter dagens jobb och en snorig näsa..

coolchick: Linnéa har ju också hostat länge och snorat. Först fick hon feber som försvann men när den sen kom tillbaka så gick vi till läkaren. Hon fick Ventoline men inget annat. Tycker du ska gå till läkaren om ni är oroliga. Äter han och dricker? Hur andas han? Hur ser det ut ovanför magen/under bröstet samt vid nyckelbenen när han andas? Sjunker det liksom in mer än vanligt? Hoppas du förstår vad jag menar? *kramis*

Två prinsessor har jag - Bianca -02 och Linnéa -09
  • coolchick

Han äter väl som han ska tror jag, idag har det varit lite sisådär. Nu har han feber också. Han andas som om han vore lite andfådd, lite tungt. Vi gav honom Bricanyl nyss, så hoppas att det lättar lite.

Ska kolla bröst och nyckelben...

• browniieee
    coolchick skrev 2010-03-20 19:38:37 följande:
    Är det någon vars barn har haft lunginflammation? Blir allmäntillståndet alltid påverkat när de har det?Jag nojjar hela tiden nu känns det som, men Elliot blir ju för fasen aldrig riktigt frisk! Han har haft sitt gula snor jättelänge nu känns det som, samma sak med äckelhostan. Nu har han fått feber igen, och ibland när han andas låter dte som om han är andfådd... Men han är ju nästan lika pigg som vanligt, något gnälligare kanske.Har själv aldrig haft lunginflammation, så jag vet inte riktigt hur det yttrar sig?
    usch vad jobbigt. Det kanske är ena viruset efter det andra som avtar efter varandra då? Tänkte bara att lunginflammation hade man ju märkt ifall han varit på Barmed./VC osv... Kolla upp det igen om du misstänker det i varje fall, stackars liten.. Hoppas han kryar på sig!
  • coolchick
    browniieee skrev 2010-03-20 20:42:31 följande:
    usch vad jobbigt. Det kanske är ena viruset efter det andra som avtar efter varandra då? Tänkte bara att lunginflammation hade man ju märkt ifall han varit på Barmed./VC osv... Kolla upp det igen om du misstänker det i varje fall, stackars liten.. Hoppas han kryar på sig!
    Jo men hostan har blivit mycket värre efter att vi var på barnmed. Ska nog ringa Crama på mån. De måste ju kunna ta ett blodprov nu och se om det är nåt virus som inte ger med sig.

Hur är det med León nu förresten? Har hans feber försvunnit?

Det känns ungefär som att man sitter i fängelse när man hela tiden måste sitta hemma pga den ena sjukdomen efter den andra {#lang_emotions_yell}
  • coolchick
    Hahaha vet ni vad... Jag har lite separationsångest inför att sälja min Briovagn Det är nåt fel på mig och mina vagnar. Nu skulle jag helst vilja behålla den också {#lang_emotions_dreamer} Den kan ju liksom vara bra att ha... Tror inte alls att sambon är med på samma förslag
  • browniieee
    coolchick skrev 2010-03-20 21:56:58 följande:
    Jo men hostan har blivit mycket värre efter att vi var på barnmed. Ska nog ringa Crama på mån. De måste ju kunna ta ett blodprov nu och se om det är nåt virus som inte ger med sig. Hur är det med León nu förresten? Har hans feber försvunnit?Det känns ungefär som att man sitter i fängelse när man hela tiden måste sitta hemma pga den ena sjukdomen efter den andra
    gör så...
    Ja hans feber är borta men den rinnande näsan håller i sig, hostan har blivit lite bättre också. Håller fullständigt med, jag som verkligen inte bli sjuk nu är liksom rätt förkyld... Dock är snoret inte grönt utan genomskinkligt så mitt är i alla fall inte smittsamt! Funderar på om man ska ringa VC på måndag också så de kollar hans hals och öron bara. León är en sån person som inte gnäller när han har (virus) ont så det tåls att kollas upp.. sist gick han i flera dagar med en halsinfektion utan att han sa nått...
  • SofiaLind

Hej Hej....SÅ vaknar man lite seg efter en kväll på stan igår. Superkul att komma ut och dansa lite..=)!!!

• litenlind

Härligt Sofia!

Jag har svärföräldrarna här hemma. Var på stan igår och shoppade med dem och sen blev det middag. Idag är en seg dag och jag fryser som fasen, det är så råkallt!

Mina föräldrar kommer och hämtar Alva i eftermiddag och ska ta med henne på kalas till min farmor som fyller år. Själv ska jag jobba mellan 15-22.

Vi ses imorgon på Lek och Buslandet!

Svar på tråden Vänner i Göteborg 2