• Svar på tråden Vänner i Göteborg 2
  • Carolina1979
    Grattis Fru Vero, det är underbart med 2 barn även om det såklart är en omställning

Verkar som att alla får tillbaka på skatten utom jag! Jag får betala... *surar lite*
    (¯`°?.¸ ღ♥Oliver 07-08-07 & Isabella 09-02-21 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • coolchick
    Carolina1979 skrev 2010-03-23 23:01:22 följande:
    Grattis Fru Vero, det är underbart med 2 barn även om det såklart är en omställning Verkar som att alla får tillbaka på skatten utom jag! Jag får betala... *surar lite*
    Du och min J då
  • Carolina1979
    coolchick skrev 2010-03-24 14:27:44 följande:
    Du och min J då
    Jaa, vi kan ju bilda klubb eller nå't... blä!
  • coolchick
    Carolina1979 skrev 2010-03-24 20:59:00 följande:
    Jaa, vi kan ju bilda klubb eller nå't... blä!
    Ja fyyy, det är verkligen sura pengar {#lang_emotions_frown} Jag är förvånad att jag fick tillbaka pengar, trodde inte det iom mammaledigheten.
  • Carolina1979
    coolchick skrev 2010-03-24 21:01:25 följande:
    Ja fyyy, det är verkligen sura pengar Jag är förvånad att jag fick tillbaka pengar, trodde inte det iom mammaledigheten.
    Mm, jag har nog varit mammaledig för länge nu... förra året trodde jag att jag skulle få betala men då fick jag typ 800 eller nå't tillbaka... o i år kom smällen, kanske "tur" att man ska börja jobba igen så man kan få ordning på cashen
  • coolchick

Tur att jag snart ska vara hemma med vårdnandsbidrag istället, annars hade jag nog fått börja justera skatten på fp. Jag har bara skattat 21% hittills, så det är kanske tur att jag inte fick restskatt jag med.

• LillaLoppanT
    coolchick skrev 2010-03-24 21:13:50 följande:
    Tur att jag snart ska vara hemma med vårdnandsbidrag istället, annars hade jag nog fått börja justera skatten på fp. Jag har bara skattat 21% hittills, så det är kanske tur att jag inte fick restskatt jag med.
    Hur funkar det att vara hemma med vårdnadsbidrag? Hur mycket pengar får man? Kan vem som helst vara det?
    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • coolchick
    LillaLoppanT skrev 2010-03-24 21:21:40 följande:
    Hur funkar det att vara hemma med vårdnadsbidrag? Hur mycket pengar får man? Kan vem som helst vara det?
    Man får 3000 kr i mån. Vem som helst kan vara hemma, så länge man har tagit ut 250 fp dagar. Enda villkoret är att man inte får ha kommunal barnomsorg. Man får ju dessutom jobba om man kan/vill, så man kan ju dra in extra pengar där.
  • minSaile

Jag har faktiskt bara fått restskatt en gång i mitt liv på 700kr och när jag var mammaledig förra gången så fick jag tillbaka hela 350kr...

cool...hur länge ska du vara hemma med v-bidrag?

fru vero...ja det var verkligen en snabb förlossning men det var väl skönt :). Bra att storasyster trivs med att få syskon men jag måste erkänna att jag fakiskt hade glömt ett och annat med bebis. Ibland undrar jag om det verkligen var si och så när Elias var spädis .

Hoppas man får träffa er snart och få gosa lite med en liten liten...

Svar på tråden Vänner i Göteborg 2