• Svar på tråden Vänner i Göteborg 2
  • litenlind

Det där med fjädring är skitsvårt. Vi hade en Brio kombi-vagn förut och var supernöjda med den pga att den var rejäl men ändå inte tung och den hade gudomlig fjädring!

Nu har vi ju sulky och har då en Brio Race och är nöjda med den. Men det är svårt att få bra fjädring på en sulky...

• Flisan 80
    Fika 14:00 på Dahls Nordstan/lilla bommen istället för promenix idag för de som är sugna!
    ♥ FRANK 090926 ♥
  • Veeroo

Hej på er! Har vart lite off här... Fick en underbar liten Viktor för snart en månad sen och har vart rätt uppe i det helt enkelt. Men nu är man ju hemma på heltid och har börjat landa i 2-barnsverkligheten så snart tar vi väl oss ut också, har mest vart hemma och gosat hittills.  

• minSaile
    Veeroo skrev 2010-03-23 19:51:29 följande:
    Hej på er! Har vart lite off här... Fick en underbar liten Viktor för snart en månad sen och har vart rätt uppe i det helt enkelt. Men nu är man ju hemma på heltid och har börjat landa i 2-barnsverkligheten så snart tar vi väl oss ut också, har mest vart hemma och gosat hittills.  
    GRATTIS...åh vad härligt och mysigt med en sån liten. Gick allting bra och hur tog stora syskonet detta? Ja, det är nåt speciellt att ha två barn...
  • coolchick
    Flisan 80 skrev 2010-03-23 10:48:01 följande:
    Haha cool...men hur ska man veta??!! Hoppas du får pengarna tillbaka bara på blocket, vad var det för vagn förresten? Kan ju vara bra att veta, tycker fjädring är grymt viktigt!
    Jag tycker det borde finnas ett ställe där man först kanhyra vagnarna innan man ska köpa en. Så kan man prova olika modeller i olika miljöer. Hmm, detta låter som en briljant idé, kanske ska starta eget företag

Det var en Babytravel Amsterdam, den som ser ut som UJ.
    litenlind skrev 2010-03-23 11:04:34 följande:
    Det där med fjädring är skitsvårt. Vi hade en Brio kombi-vagn förut och var supernöjda med den pga att den var rejäl men ändå inte tung och den hade gudomlig fjädring! Nu har vi ju sulky och har då en Brio Race och är nöjda med den. Men det är svårt att få bra fjädring på en sulky...
    Japp, körde med Brion idag, och det är sån sjuk skillnad! BT:n är numera förpassad längst in i barnvagnsrummet
  • atena100

Fru Vero
    Ett stort GRATTIS till den lille bebisen! Hoppas allt gått bra!! :)

Pyret blev en TJEJ! Föddes 090109. Molly är namnet!
  • coolchick
    Veeroo skrev 2010-03-23 19:51:29 följande:
    Sorry att jag glömde! Grattis grattis till lillen {#lang_emotions_smile}
  • minSaile

cool..tråkigt att du inte gillar nya vagnen men det är som jag och skor...jag vet inte om skorna jag köper är bra förräns jag köpt dom och testat hemma...lite dålig jämförelse kanske .

Kollade om vi får skatt tillbaka och yes!!! Vi får igen det vi spenderade/slösade på Ullared och lite till...tjoohej

• Veeroo

Javisst, det gick jättebra! Men jag är fortfarande nästan lite chockad över hur fort det gick. Det var 12 dagar för tidigt och det kom blod på morgonen, men inga värkar, så jag var inne för kontroll och allt var bra, sen hade jag lite svag värk under dan, men det försvann i princip av bad och när jag rörde mig och jag hade haft så lite till och från sista veckorna. Sen kl 17 började det komma riktiga värkar och jag tänkte att jag kanske ska packa väskan och började plocka med det lite, kl 18 kommer det ganska rejäla värkar och jag inser att jag måste nog till förlossningen snarast och ringer till dom och barnvakten, kl 19 möter vi barnvakten utanför förlossningen, hon blev omderigerad dit istället för hem till oss för att spara lite tid, och klockan 20 var han ute. När vi kom in på förlossningen kände jag "ååhh vilken lättnad att vi är här nu" och då bor jag på gångavstånd, hade vi bott i norrland hade det var födsel i bilen typ.

Det är jättemysigt med 2 stycken barn! De första 2 veckorna kändes det som att storasyster var väldigt orolig och tyckte allt var konstigt (helt normalt såklart) och hon var ganska arg på mig, men aldrig på lillebror som tur är. Men nu verkar hon knappt veta nåt annat. Hon gosar mycket med honom och "leker" med honom - typ ger honom saker eller låtsas att han skriker och ska ge honom nappar och välling, säger "-jag älskar dig" till honom och är jätteförsiktigt och snäll mot honom så det funkar jättebra. Krångligast har väl vart på natten för hon har vart van vid att komma in till oss på natten kanske ett par gånger i veckan när hon har sovit oroligt, men det har inte funkat att göra så längre för hon vaknar när lillebror vaknar och vill ha mat och så blir det inte bra, men nu verkar hon vänja sig vid att pappa kommer in och nattar om henne så att säga i hennes rum istället och kommer bara in till oss på tidig morgon isåfall och sover en timma eller så i vårt rum.
    Jaja, det blev långt! men det är ju mycket nytt! Å andra sidan så är mycket bekant också på ett annat sätt med andra barnet, man har rutiner och ideer om hur man ska göra med saker som man oroade sig eller funderade på med första barnet som bara går av sig själv nu och omställningen känns inte särskilt stor (än så länge iaf) från ett till två barn, den var större när man fick första.
    Kollade också skatten och ska också få tillbaka lite pengar, det är alltid trevligt! Tyvärr brukar jag inte få min skatteåterbäring förrän i december, men då har man ju till julklappar iaf!
Svar på tråden Vänner i Göteborg 2