• Kavat

Bugaboo-tråd nr 21

Ellisizza skrev 2010-03-24 09:49:14 följande:
    Har en cam och börjar få ett nytt ha-begär.. En bee! Men jag tycker att det är för mycket pengar att köpa nya bee och bara ha den som extravagn. Vad tycker ni? Om man har en cam, är det någon mening att köpa en bee då? Är den så mycket enklare att stuva in i bilen osv att det är värt det? Ska jag köpa gamla modellen begagnad eller spara ihop till nya? Min sambo tycker att jag är galen för vi har ju redan en vagn Ni kanske kan hjälpa mig att motivera varför (inte?) jag ska köpa en bee.
    Har du bara en vagn?! {#lang_emotions_dreamer}

Det är väl jätte smidigt att ha en vagn i bilen jämt när man är iväg och (minst) en hemma.
  • Kavat
    tilde72 skrev 2010-03-28 22:18:51 följande:
    Jag har läst för ett tag sedan om en tjej som syr upp ursnygga suffleter bl a till Bugaboovagnarna. Någon som har koll på hennes sida och kontaktuppgifter? / Tilde
    mamma på vift? Sök på google!
  • Kavat
    SaraSelinda skrev 2010-04-05 20:40:30 följande:
    - Hade en BRIO Sing innan med svängbara framhjul och det hände ALDRIG att vagnen rörde på sig som buggan gör nu. - Finns inte remsor på alla bussar. - Jag släpper ALDRIG vagnen utan håller i den ordentligt, annars vet man aldrig vad som kan hända. Då måste jag ha skaffat fel vagn då om jag ska behöva låsa och låsa upp framhjulen hela tiden då jag åker buss minst 4 gånger per dag. BRIO Singens framhjul rubbades inte när man åkte buss.
    Det beror väl även på hur vagnen står i bussen och vart du står? Alltså åt vilket håll vagnen är vänd?

Kan du inte stå brevid vagnen och sätta en liten fot brevid hjulen när du håller i handtaget och andra sidan mot någon vägg/säte? Då kommer den ju ingenstans.
  • Kavat
    Honey1982 skrev 2010-04-06 13:26:57 följande:
    All black är såå snygg!! Om jag köper en ny ska jag köpa den. Ni som har äldre barn i 4 års-åldern - använder ni ståbräda?
    Ja, ibland, när vi ska gå en bit, eller ha med oss saker, som jag inte orkar bära. Men antingen så åker ingen i vagnen eller så ska båda vara i/på ståbrädan.
    Har jag inte med/på ståbrädan så saknar jag den. Tar jag på den är det inte alltid den används. Men den är ju ok att ha på även om den inte används.

Jag och dottern (4,5) hade en intressant disskusion om vagnen i morse. Hon funderade på hur det skulle få plats med en till i vagnen. Hon tyckte lillebror skulle sitta i vagnen och ha kommande bebisen i sitt knä och hon skulle stå på ståbrädan. {#lang_emotions_heart}
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-04-10 11:36:06 följande:
    Stinamaria: jag var på mässan igår. Det var väl helt ok men de gav inga goodiebags i år, det tycker jag var snålt. Gratis nappar delade de ut, och Huggies gav en liten påse med bl.a. en barnbok. Annars var nog det mest spännande att få klämma på nya Bee. SJÄLVKLART följde det med en hem
     Libero delade ut påsar med blöjor mm till de som var gravida också.

Ja, usch och fy. Helt plötsligt fick jag ett stoooort behov av en Bee. Jag som inte ens trodde jag behövde en. Men efter den ypperliga demonstrationen av been {#lang_emotions_kiss} och den nya ståbrädan så känns det just nu helt kört att inte köpa en. Haha! Måste nog sälja av lite först.
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-04-11 19:03:09 följande:
    Dagens outfit. Har spammat bildtråden med bilder av flera olika parasoll om någon nu händelsevis är intresserad av sånt. Jag är det eftersom jag ääälskar att det börjar bli dags att använda parasoll

Saknade dock rosa och gul i bildtråden.
  • Kavat
    Ellisizza skrev 2010-04-11 19:17:26 följande:
    Imorgon kan vi hämta vår nya bee Antingen får sambon hämta den på vägen hem eller så får jag ta sonen och åka och hämta den under dagen. Ni som köpt nya, är den krånglig att montera? Om jag ska hämta den måste jag montera den där och köra hem den. Orkar inte släpa både sonen och lådan. Hm, vilket dilemma Vill ju ha min vagn så snart som möjligt!
    Montera?! Nää, den är väl bara att fälla upp eller, kanske sätta på hjul? Ingen aning, men inte kan jag tänka mig att den kommer i delar...
  • Kavat

Alltså jag kan inte sluta drömma om Been sedan barnmässan...
    Fanns det en cocoon till den gamla? Ser den likadan ut? "Behöver" man den?

Har ju egentligen några vagnar redan, hrm, men kom fram till att det är ju hur smidigt som helst med en Bee! Perfekt vagn att ha i bilen om man åker iväg - jag måste åka för att träffa folk här på "landet", så är iväg så gott som dagligen. En vagn som kan "delas" med lillebror när man bär i sjal osv.. Sen är jag kär. {#lang_emotions_heart} *vill ha*

• Kavat
    thj skrev 2010-04-16 23:51:06 följande:
    Bee plus med cocoon Tycker bee är så söt med cocoonen
    Ja, jag vet!
    Ellisizza skrev 2010-04-16 21:51:11 följande:
    Blev också kär i nya bee Har en cameleon sedan tidigare och ville ha en vagn som är enkel att ta med i bilen, på resor och så. Vi åkte till butiken och skulle bara kolla. Men så frågade vi om de hade någon hemma och de hade bara en...så då bestämde vi illa kvickt att den fick följa med hem Har inte ångrat mig fast jag nu har två vagnar och bara ett barn. Bee är ju supersmidig! Skulle inte vilja ha den som enda vagn dock men som komplement till min cameleon är den perfekt. Det roliga är att jag motiverat mitt val av bugaboo cameleon med att den är ju sååå bra för den passar till allt och räcker hela vagntiden så man behöver ingen annan vagn. Andra som köper klumpigare vagnar kommer att byta till en smidigare vagn! MEN nu står jag här med TVÅ vagnar och ingen annan i mammagruppen har köpt en till vagn
    Fniss! Här hemma står en Cam, en Gecko, En dubbel MT och två retrovagnar (som i och för sig står i förrådet "nerpackade" än så länge.) Jag har bara två barn och tredje på väg!
    Alltså egentligen så räcker det ju med Camen eller Geckon, men kändes så oerhört smidigt att kunna sätta i sonen också utan att byta från liggdel till sittdel. {#lang_emotions_dreamer}
  • Kavat
    modestyclara skrev 2010-04-17 08:05:06 följande:
    Jag tror jag står emot nya bee, dels för att jag gillar adored, dels för att jag har två vagnar (dubbel UJ och Hesba) som jag inte oooorkar sälja men som måste flytta innan vi flyttar och att då börja sälja en tredje (gamla bee)-näe det orkar jag bara inte. Dessutom är jag kär i min trehjuling
    Cool!
    En sådan skulle jag maken kunna cykla med ju!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21