• Kavat

Bugaboo-tråd nr 21

madebyinferno skrev 2010-07-14 20:43:24 följande:
    Var in en sväng hos min lokala barnvagnsbutik som tidigare sålt buggor och tänkte på en bee + demad, men tjejjen påstod att de inte sålde buggor längre och det berodde på att bugaboo reducerat sina ÅF till storstäderna och satsade stort på europa istället, hon påstod också att ÅF bara fanns i Göteborg och Stockholm numera men så vitt jag vet så ligger väl tex kidzshoppen i Ödeshög och det är väl inte värsta storstaden vad jag vet

Är det så att de reducerar ÅF eller var det bara något hon drog till med, kan man bli "uppsagd" som ÅF av någon anledning??
    De har minskat ner på åf, men kidz säljer fortfarande!
  • Kavat

Råkade visst få med mig den nya ståbrädan hem från affären idag. Cool Solig
    Känns som ett bra köp, så nu ryker den gamla. Inget fel på den gamla egentligen om man inte måste plocka ihop vagnen dagligen för att stuva in i bilen. *lat och bekväm*

Men skrattade lite åt försäljerskan efteråt. Jätte trevlig, men hon var inte så glad i någon vagn verkade det som. Hon snackade skit om 3 vagnar på fem minuter typ. Fast buggans största fel var att den var dyr. Drömmer

• Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-08-02 16:41:47 följande:
    K Kavat: nu är det bara en Bee som saknas till den nya brädan
    Mmmmm, höjden av bekvämligheter!  Fast Camen går faktiskt rakt in i Toyotan utan att fälla upptäckte jag!
    Får se om det funkar att köra lilleman på enbart ståbräda annars blir det nog en sådan så kan jag ta honom i vagnen och bebis i sjal om det skulle behövas.
  • Kavat
    lilyanna skrev 2010-08-02 16:06:14 följande:
    vad är det för skillnad på den gamla ståbrädan och den nya då? Jag måste ju ha ståbräda till min nämligen men letar ju helst begagnat o då är det väl den gamla som är lättast att få tag i.
    För att få på den gamla ståbrädan så behöver man lägga vagnen på sidan och trä på ståbrädan "underifrån". Det funkar ju bra om man kan ha på den för det mesta och går på promenader hemifrån, då behöver man ju aldrig ta av den heller.
    Men i och med att jag har annan vagn hemma och buggan i bilen som används på stan osv, så blir det rätt bökigt att sätta fast den varje gång jag plockar ur vagnen ur bilen. Speciellt om det regnar för då vill man ju inte lägga vagnen på sidan på gatan...
  • Kavat
    Madzo skrev 2010-08-02 18:09:31 följande:
    NÅN?
    Jag gav min man servicekittet och blinkade lite snällt och bad honom försöka fixa till gnisslet. Han gick efter instruktionsboken och sen var vagnen ljudlös!
  • Kavat
    yrväder skrev 2010-08-02 18:21:52 följande:
    Vad har ni för toyota?
    Toyota Avensis Verso, 7 sitsig.
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-08-02 18:30:46 följande:
    Kavat: billigare att köpa en extra ram. Säljes med bara några hundra i förlust om ett halvår när plutten kan åka i sittdelen.
    Men inte lika roligt. Vi får se! Drömmer
  • Kavat
    Madzo skrev 2010-08-02 22:29:51 följande:
    Var får jag tag på det? Skrattande

Har bett sambon kolla om han kan fixa till det jag med, men än har inget hänt...Flört Haha. Men man kan köpa ett servicekit har jag för mej? Finns det alltså grejer man kan smörja med & sånt i det?

Tänkte jag skulle höra mej för om det är vanligt att det gnekar & gnisslar så mycket, eller om det är nått knas med vårt chassi..?
    Fröken Småland skrev 2010-08-02 22:45:42 följande:
    Ladda ned instruktionsmanualen från bugaboo.com och köp siliconspray så blir chassit som nytt
    Läs Fröken Smålands inlägg.
    Jag fick med det i vagnen så vi hade det redan. Men man kan väl köpa det hos alla återförsäljare för bugaboo annars gissar jag.
  • Kavat
    bohusbebis skrev 2010-08-03 10:12:17 följande:
    Ställde frågan i nån av bugga-trådarna för några dar sen. VAD innehåller service-kit:et ??
    Silikonspray, fett till metall, två olika putsdukar, en pump, eller det var iaf vad som låg i våran påse.. Tror inte att det var så mycket mer...
  • Kavat

Nu är Camens röda liggdel invigd med liten i! Härligt! Fattas bara ett rött liggdelslock nu insåg jag när vi satte på "tygerna". Hade glömt av att jag inte hade något.

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21