• Kavat

Bugaboo-tråd nr 21

Hannah74 skrev 2010-05-18 19:07:25 följande:
    Snabbfråga- åkpåse- torktumla eller torkskåp?
    Inte tumla skulle jag sagt, jag hänger bara min ut och in i rumstemp och den blev torr på ett dygn.

Eftersom den bara ska tvättas i 30 grader så ska du nog inte torka i varmt torkskåp..
  • Kavat
    LillaG skrev 2010-05-20 15:31:06 följande:
    Tror ni att jag ska tvätta denimklädseln innan jag lägger i en off white sittdyna? Den kanske färgar av sig på den om det blir svettigt och varmt. (Även om sittdynan ska motverka svett så kommer jag bli imponerad om Luk inte blir varm även med sittdyna. Lathetsfråga: Kan man/hur tvätta varukorgen? Ville gärna ha samma "slitning" på denimdelarna.
    Plockar ur plastskivan. Vänder ut och in och in i ett örngott. Så tvättar jag i alla fall.
  • Kavat
    Joddan skrev 2010-05-20 23:21:46 följande:
    Hurrni!!! Tvätten är klar, torkskåp eller inte? Har läst i FAQ att de ska tvättas i 30 grader trots att det står 40 grader i tygerna, men inget om torkskåp... Aaaaah heelp!
    Om det står att den ska tvättas i 40 grader så ska man aboslut inte köra in den i ett torkskåp varmare än 40 grader. Men temp under det bör ju funka.

Den torkar ju jätte fort om det bara hängs i rumpstemp, högst ett dygn.
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-05-24 08:58:40 följande:
    Precis min tanke! Den är både lätt, platt och med fullt liggläge. Inte bakåtvänd då men man kan ju inte få allt och skall den bara användas då och då så kanske det går att leva med. De brukar vara snorbilliga då de oftast har många år på nacken och suffletten (och oftast ännu mera) är solblekt men om man är lite händig så går den ju lätt att piffa upp med en snygg dyna och en hemmasydd sufflett. Jag gillar Mountain Terrain jättemycket även om jag inte själv har haft någon *börjar fundera på om jag inte behöver en sån*
    Jag har en gammal dubbel MT och är supernöjd med den. Stabil, funkar toppen på grusvägar då den går rakt fram. Lätt och blir platt när man viker ihop den. I och med att vår är dubbel så tar den ju stor yta, men platt blir den! Skönt att "slippa" svängbara hjul när man gör på landet tycker jag. Sen är den väldigt väl disponerad så det går väldigt enkelt att svänga/luta på, även med två barn. Det finns många svårstyrda vagnar, men jag körde hellre denna med två i än P&T ett bra tag! Men de har ju några år på nacken så betal inte för mycket.
  • Kavat
    Asereht skrev 2010-05-24 10:29:36 följande:
    Kikade in på Barnbutiken i Heron igår i hopp om att de skulle ha fått in dynorna men icke. Ville ju gärna se/klämma irl innan jag beställer något som jag är osäker på och här i stan finns ingen bugga åf. Får kanske avvakta några veckor och kika in igen nästa gång vi passerar. Ingen idé att skicka maken för han ser inte skillnad på en sufflett och en top typ. Blev lite sur att jag inte hade några "spenderarpengar" med mig då de hade 50% på buggaåkpåsar (ej pf och limited). Det är ju en ny påse för typ begagnatpris. Kommer nog att sörja det hela veckan, minst skadad som jag är.
    Surt när inte pengarna finns och tillfälle dyker upp. Det är då man ska ha med sig Fröken Småland!
    Hon räddade mig på barnmässan. Fast jag hade ju i och för sig pengarna på annat konto...
  • Kavat
    Jesli skrev 2010-05-24 12:27:21 följande:
    Vart köper ni era tillbehör till er Bugaboo vagnar? Är det samma priser överallt eller kan det löna sig att köpa på någon särskild affär eller på nätet osv? Jag vill gärna ha rosa topset eller offwhite, kanske båda... sen tror jag absolut vi kommer bli tvugna att ha såna vinterhjul, maken vill vi ska köpa dem redan nu och ha dem alltid, han gillar inte de små hjulen fram om han ska gå i grus. Sen undrar jag om Bugaboo´s egna åkpåsar är bra eller kör ni med annat märke? Till sist, någon som har bra tips om lillan vill sitta korta stunder i liggdelen. Vill absolut inte byta till sittdelen än då hon mest sover i vagnen än, men ibland när hon är vaken vill hon sitta och kika en stund. Har verkligen blivit kär i vår nya vagn!
    Det är nog samma priser överallt, OM man inte hittar rea, erbjudande osv. Ibland kan man ju ha tur!

Bugaboos egna åkpåse är outstanding, den sitter fast och glider inte i och med att den sätts fast under plattan. Men alla åkpåsar med 5-punkts sele bör passa.
    Lägg en kudde under/bakom så att hela ryggen vilar mot kudden kanske?
  • Kavat
    mican skrev 2010-05-25 23:21:08 följande:
    Här kommer en stolt nybliven ägare till en Bugaboo Cam. Längtar så tills den ska rulla, BF 18 Sept, så länge är den bara grymt snygg i hallen! :)
    Härligt!
  • Kavat
    straw2008 skrev 2010-05-26 10:03:42 följande:
    Just det, kollade in nya åkpåsen igår, sån fantastisk förbättring!! Dennya är TJOCK fluffig stadig.. har en dragsko där upppe så man kan stänga till den. ALLT som den gamla inte har och är! Men jag undrar.... om man ska kunna ha den i nya been med ryggen i olika lägen, blir den inte väldigt knölig i fyggen då? Om man har ryggstödet lite längre ner dvs? ??
    Ooo, sånt där får man inte skriva. Då kanske man måste ha nya åkpåsar också ju och då blir det dyrt...
  • Kavat
    Berit82 skrev 2010-05-26 10:44:34 följande:
    Funkar buggans mugghållare bra för att ha en sportflaska, 0,5 liters petflaska eller liknande i? Tänkte jag skulle köpa en mugghållare för att ha med mig vatten när jag kommer amma. Man blir ju så förbannat törstig då.
    Den är rymlig för en halvliters PET, så nog bör väl en sportflaska också få plats...?
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21