• Kavat

Bugaboo-tråd nr 21

Fröken Småland skrev 2010-10-18 10:46:10 följande:
    Axelbanden får du bort enligt samma princip som t ex banden på en bilbarnstol. Själva "brickan" som gör att banden sitter fast skall vinklas (från baksidan) och sen puttas ut genom hålet på framsidan. Busenkelt i teorin men kan kosta några naglar i praktiken
    Samma teknk som "gummibandet" på buggans nya ståbräda. Fast den är enkel och krävde inga naglar.
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-10-20 18:56:13 följande:
    Här är annonsen för jobbet på Bugaboo:

www.stepstone.se/jobb--account-manager-Gotebo...

Faktum är att det är ett jobb som jag egentligen är kvalificerad att söka . Jag som just sadlat om och börjat en ny högskoleutbildning *överväger att hoppa av*
    Solig Vilket svårt val..... Ett jobb som är klippt och skuret för dig eller plugga.. Klart du måste söka!
  • Kavat

Vad smidigt det är med adaptrarna till babyskyddet att sätta på vagnen! Och jag insåg att det var tur att jag köpte den nya ståbrädan. Inte så lätt att vända på vagnen med bebis i med den gamla.Obestämd
    Nu fattas bara en snygg åkpåse till vintern också. Fasen vad fin den jeans-Lodgern var snygg! Hjärta

• Kavat

Skit också, ena adaptern till babyskyddet (maxi cosy) har fastnat och jag får inte loss det från chassit! Vad gör jag nu? Någon som vet hur de ser ut inuti? Bänder jag  loss det så går det väl den adaptern sönder...

• Kavat
    lolo21 skrev 2010-10-28 21:13:19 följande:
    Åh vad jag o Gossen är nöjda=) Idag har vi vart bebisvakter och kört buggan så Gossen fick inviga ståbrädan Skrattande Han var supernöjd och det gick ju hur lätt som helst att köra.

Har dock en fråga. Jag vill ju ha mugghållare på min cam men det känns inte som om den kommer få plats nu när Gossen ska stå på ståbrädan.. Hur har ni andra löst det?
    Utsidan.
  • Kavat
    Kavat skrev 2010-10-28 18:29:06 följande:
    Skit också, ena adaptern till babyskyddet (maxi cosy) har fastnat och jag får inte loss det från chassit! Vad gör jag nu? Någon som vet hur de ser ut inuti? Bänder jag  loss det så går det väl den adaptern sönder...
    Ingen som vet hur jag ska få loss den utan att förstöra adaptern/chassit?
  • Kavat
    Primrose skrev 2010-10-30 13:49:39 följande:
    En fråga: Vår Cameleon, som vi köpte i oktober 2008, har inget sk "servicekit", jag trodde det berodde på att det inte behövdes till nyare modeller. För det "kitet" har väl med hjulen att göra? Ändå ser jag annonser på Blocket på vagnar som ska vara nyare än vår där "servicekitet" ingår. Hur kommer det sig?
    Det kommer inte med vagnen utan köps separat.
  • Kavat

Min handy-man Hjärta här hemma lyckades fixa Maxi Cosi-adaptern som fasnat på chassit och "laga" den. Det fanns en fjäder innuti som hamnat snett. Var tydligen löjligt enkelt när ha väl insåg hur han skulle öppna adaptern och en enkel konstruktion innuti. *gillar*

• Kavat
    stjernan skrev 2010-11-03 10:45:04 följande:
    Jag har Bugaboos egna ståbräda. Fördelen med den är att den är väldigt lätt att ta av (den nya varianten), men en stor nackdel är att man inte kan gå bakom vagnen när den är på för den sticker ut så mycket. Man måste gå lite på sidan av vagnen. Nu har jag inte prövat nån annan ståbräda men det ser ju ut som att man kan undvika detta problem med andra modeller...

Jag velar och velar om jag ska beställa vinterhjul eller inte! Nån som kan spå hurdan vintern kommer att bli i Sthlm?
    Det finns nog ingen ståbräda som är helt ok. Det måste ju finnas plats förr arnets fötter så det är svårt att ha den kortare. Men förlänger man handataget tycker jag att det är ok om man inte går långsträckor och tar ut stegen. Men å andra sidan vilken vagn kan man köra med ena handen med barn i och ståbräda? Solig
    oMANGOo skrev 2010-11-03 11:12:37 följande:
    Det var precis det jag var rädd för, kommer aldrig att stå ut med att gå på sidan. Är det bara med original brädan det blir så? Hur är det med tex buggy board maxi, eller andra märken?
    Gå till en affär och prova Vissa är ju bredare och de passar ju olika bra på, men tänk på  att man tar ut stegen när man "promenadgår".
  • Kavat

Och jag är skitnöjd med mina buggor jag har. Visst det är ingen vagn för grusvägar, men det visste jag när jag köpte. Snödrivor är det väl ingen vagn som bemästrar, buggan kan man i alla fall bära över. 
    Jag har buggan som stads/shoppingvagn i bilen och hemma har jag en, eller tja, två... som tål lite mer terräng.

Det som gått sönder på mina har inte varit stora saker, men har å andra sidan en Gecko och en Cam med gamla fästena. Så jag har kanske haft tur men absolut inga problem alls med reklammation när det behövdes. Men det kanske skiljer vart man köper vagnen/klädseln hur man blir bemött när man reklamerar...?

Visst knarrade Geckon värre än värst efter jag tvättat den sist, men efter att maken gått igenom alla punkter i instruktionsboken och smörjt upp den ordentligt med rätt grejer enligt intruktionerna så är den tyst!

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21