• Kavat

Bugaboo-tråd nr 21

Dunderklumpen skrev 2011-06-25 20:41:52 följande:
    Puffar igen för om ngn vet skillnaden på Gecko röd och den röda Bugaboo sittdynan?
    Blind...
  • Kavat
    Dunderklumpen skrev 2011-06-26 22:20:27 följande:
    K Kavat - Åååh har du möjlighet att testa Gekons röda klädsel med den röda sittdynan och posta ett bildbevis så blir jag väldigt glad :)
    Sorry, jag har inte hunnit med här.
    Två sjuka barn och en som är helt knasigt uttråkad..

Är det fortfarande aktuellt?
  • Kavat
    Dunderklumpen skrev 2011-07-01 07:41:20 följande:
    K Kavat - Jag har fått hem min klädsel och har såklart testat själv ;) Och det funkar, även om jag tycker att det hade vart snyggare med en dyna i helt brytande färg. Nu blir det ju liksom väldigt rött :)
    Ah, vad skönt. Då slapp jag. Cool Skäms

Ja, jag kan tänka mig att det blir lätt rött. Fast jag tycker ändå att det är snyggt med enfärgat annars. Barnen, filtar, skötväskor och annat kan ju förgylla med andra färger.
  • Kavat
    thj skrev 2011-08-06 18:52:34 följande:
    Vänner var rädda om varandra och tala om för de nära och kära att ni älskar dem!

Mitt liv har slagits samma,Min Underbara Pappa har lämnat oss.
    Jag trodde jag visste vad smärta,sorg,lycka,glädje och saknad var -men det gjorde jag inte!
    Men nu gör jag det!

Krama om varandra en extra gång varje dag!
    Gråter Stor stor kram, beklagar sorgen. Hjärta
  • Kavat
    Joddan skrev 2011-08-06 19:24:31 följande:
    Stor kram Jessica! Förlorade min bästa vän för ett år sedan i slutet på augusti. Det går inte att beskriva fören man själv möter det själv. Sörj och krama din familj!
    Hjärta
  • Kavat
    Surkatt skrev 2011-08-20 00:12:09 följande:
    AAAHAaaaaaa! Jag förstod precis.... Tänker mej som snörningen på en korsett? Hm... då ska jag genast repa upp och göra om... bara tredje gången nu... ;) Snart blir mitt garn luddigt    

Håller med dej, skav, veck och skarvar går väldigt bort!  

Tack då jättemycket för hjälpen!
    Tillägger att blommorna sitter på den släta ytan mitt på rektangeln och skarven på undersidan av bygeln. {#emotions_dlg.flower}
  • Kavat

Vinkar till älsklingen! Så du har hittat hit..... och kommer aldrig hitta härifrån!

• Kavat

spigg,, fick du svar på ståbrädefrågan? Ja, tyvärr är den gamla ståbrädan så osmidig. Den nya är suverän! Men den gamla är ju inga problem om ståbrädan är på jämt och man inte behöver ta in vagnen i bilen för att åka någonstans.. Den sitter som en smäck liksom den nya! *läser ikapp*

• Kavat
    kenton skrev 2011-10-07 09:57:10 följande:
    Ok, nu behöver jag hjälp här!

Det blev inte som jag ville med camen jag hittade på blocket, den  med jättemånga tillbehör o allt det. =/

Så nu är jag ute efter en ny o säljaren skriver att handtaget glider lite om man drar den uppför en trapp o att hon har googlat sej till att alla cameleons gör det om man drar dom uppför trappor. Är det verkligen så? Låter lite märkligt tycker jag. Hur var det nu man gjorde får att få handtaget helt glidfritt? Vet att det fanns nått att köpa, finns det fortfarande? Eller finns det några andra sätt?
    Nej, alla handtag glider inte. Men tyvärr är det en del som har glidit. Har man garanti fick man tidigare ett nytt chassi, men nu verkar det som att det finns någon sorts gummi. Har för mig att någon fixade själv också, googla lite och se om du hittar. Lagningskitet för glidande handtag - maila Bugaboo eller ring en återförsäljare.

Jag har dock aldrig hört om ett handtag från Bugaboo som helt lossat.

Köper du ett glidande chassi rekomenderar jag dig att kolla upp kostnad för åtgärd innan och se till att få chassit/vagnen billig om du köper!
  • Kavat
    MaammaL skrev 2011-10-07 13:28:23 följande:
    EH!!!!!!!!!!!!!!!! ursäkta mig fröken viktipetter men jag har inte skrivit att det gäller JUST bugaboo utan teleskophandtag över huvudtaget, bla brio. Så jag tycker du ska ta reda på fakta vad det handlar om innan du yttrar dig!
    Jag misstänker att du missat helt att du är inne i Bugaboo-tråd? kenton frågade om en Bugaboo, inte om en Brio.

I den här tråden håller vi en god ton för övrig och hjälper varandra! Klarar du inte av att förhålla dig till att ytterst kompetenta och trevliga människor talar om sanningen, så tycker jag att du ska se dig om efter en annan tråd att ösa ur dig spydigheter i.
  • Kavat
    Noiis skrev 2011-10-11 18:37:52 följande:
    har du testat på jämt underlag? en trottoar ex lutar ofta men kolla fjädringen med så att fjädringen är rätt inställd. den sitter på framhjulen dom vita "pinnarna" som går på varsin sida med en fjäder innuti. Dom klämmer du åt med fingrarna och drar dom sedan 5 kg per hack så har du ex. ett barn på 11 kg sätter du den på 3je då du säkert lastar med saker i vagnen också testa annars att rengöra och smörja hjulen!
    och pumpa!
  • Kavat
    HopeSoon skrev 2011-10-30 14:16:39 följande:
    Om det är någon som tänkt köpa en ny Bugaboo så har Babyshop 25% rabatt just nu.. koden är VIPBABY

Jag hade tänkt köpa ett nytt topset men ville helst ha off white och den fanns inte.  
    *ska inte ska inte ska inte*
  • Kavat

Hur tror ni att man får bäst betalt om man säljer en Gecko?
    Delar på Tradera eller som en komplett vagn? Tillägger att chassi och handtaget är fint och tygerna är i superskick eftersom jag köpte nytt precis innan de slutade sälja det och har några andra vagnar att slita på här hemma. Hjulen är rätt slitna dock, så det är därför jag funderar på T...

• Kavat
    Lindadjo skrev 2011-11-02 13:08:09 följande:
    Jag har varit till min butik och fått nya framhjul till min nya bee. Vilken skillnad det blev. Det visade sig att jag hade ett par som inte svängde runt, det var fruktansvärt, men nu är de utbytta och nu älskar jag att köra mitt bee igen
    Jag köpte vagnen i fredags, regestrerade in den på bugaboos sida, och såg ju redan samma dag att vagnen är precis från den tiden när hjulen inte var bra, så jag ringde till butiken, och de var 99% säkra att de redan bytt ut hjulen. Men vagnen var så trögsvängd så det var nära den åkte ut på blocket direkt alltså. Men idag när jag åkte upp för att klaga i butiken så stod de i princip och väntade på mig där, med en låda med nya hjul som de bytte direkt. Det visade sig att bugaboo hade ringt till butiken tydligen
    Grymt bra" Jag är dock lite besviken att det gick så lätt för annars kunde ju jag fått köpt den för att du tröttnat på de värdelösa hjulen.

Skämt åsido, jag vet precis varför jag inte har gått in i den här tråden på ett tag. Den ger ha-begär.
  • Kavat
    Tibell skrev 2011-11-14 15:21:53 följande:
    Finns det någon som har en bra bild som visar sands färg mer rättvist ? Tycker det skiljer sig så mycket på bilder man tittar på..
    Har du kollat Fröken Smålands galleri?
  • Kavat
    http://www.familjeliv.se/hem/froken_smaland/gallery/phpkuyt2p.jpg

http://www.familjeliv.se/hem/froken_smaland/gallery/phpbixzcn.jpg

Sand är den fjärde från vänster. Tycker den är som sand är. Båda är som min sandklädsel. Den bilden är lite ljusare men där står ju vagnen i sol.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21