• Kavat

Bugaboo-tråd nr 21

killenkott skrev 2010-05-28 12:51:16 följande:
    Jag använder alla remmar som finns. Hur stor är din dotter? Min är ca 74lång och 8kg. Verkar konstigt bara. Har du extra dyna i eller orginalet? Tänkte om det fanns fler hål för selet i extra dynan?
    Men varför halvlutar du sitsen/henne inte då? Har du något foto?
  • Kavat
    Shoegirl skrev 2010-06-04 22:55:52 följande:
    Emmaljunga har stora problem med solblekning av sina tyger och slutade lämna tyggaranti för flera år sedan (om de inte börjat igen) Likaså har UJ problem med det.
    Det är ett vanligt problem hos de flesta barnvagnsmärken iom att man inte kan behandla tygerna på barnprodukter med massa kemiska medel.
    Det är ju bra om du sluppit det problemet hittills men dina erfarenheter är ingen tillförlitlig statistik.
    Flerbarnstokan skrev 2010-06-04 19:12:20 följande:
    Fast min 8 år gamla Brio som dottern ofta sov ute i är inte blekt. En sommar och 1,5 års användning där vagnen aldrig stått ute tycker jag känns som väldigt dålig kvalite!!! Vet inte om det är vanligt att bugga tygerna bleks? Jag har hunnit med många vagnar genom åren och aldrig varit med om ngt liknande vare sig brio, emmaljunga, urban jungle eller carena så jag tycker inte att det kan ses som normalt slitage, om inte bugaboo vill ses som en vagn med sämre kvalite än andra avseende tyg.
    Ja, det är helt klart varierande kvalitet på andra märken också.. Jag har en Brio suflett (06 tror jag) som blev helt grå-solblekt på nolltid medans vagnen var svart och fin. Såg ut som exakt samma tyg och där tygerna möttes har de ju utsatts av exakt lika mycket sol.. Dock fick jag ny suflett för det var så uppenbart fel på suflettens tyg. Så nog kan kvaliteten variera även på andra märken.

Jag har också svårt att tro att det går att reklamera för solblekhet  på en såpass gammal sak.
    Men, det är ju bara att gå till butiken så får du se vad du får för svar.
  • Kavat
    Joddan skrev 2010-06-08 17:22:06 följande:
    Yes! Nybliven ägare till svart Bee+!!!! Till PANGpris!!!
    Oh, grattis!

När jag var inne så blev allt taget framför näsan på mig. Hann inte "checka ut" utan mycket försvann från varukorgen...
  • Kavat
    november09 skrev 2010-06-08 19:02:27 följande:
    Okej.. nu har jag varit ute på den första promenaden med min bugga..
    "störde" mig på vissa saker.. hoppas det bara är en vanesak. Tänkte kolla vad ni säger om de sakerna.
    Först att det inte fanns någon titthåll i sufletten. Sen att bygeln inte gick att ändra? tycker den e lite hög... Skulle vilja kunna ta ner den lite. Sen att det känns som att sitdelen är för kort? Upplevde som att min son satt lite som på kanten av en stol. som att de vore bättre om den va lite djupare så att säga. Tänker att han inte är så skyddad typ i höst/vinter utan sitter ganska långt ute?
    Annars måste jag säga OJ VILKEN skönhet att köra! Verkligen skön, lätt, smidig och snygg :D
    Men som sagt.. 3 saker som jag funderar lite på..
    Hm, tittlucka. Varför då? Har du redan vänt den?! Jag har min 3 åring vänd mot mig fortfarande när han åker vagn!

Bygeln har jag inte använt alls, så det har jag ingen synpunkt på.

Djupare? Till och med min 5åring sitter bra på djupet tycker jag...? Det är inte så att ditt barn sitter långt ut och hänger mot bygeln? Vi har alltid använt 5-punktssele och aldrig bygel så här har jag inte upplevt problemet.
    På höst/vinter har jag alltid haft åkpåse och blåser det mycket kan man ju sätta på regnskyddet. Men i och med att jag haft sonen vänd mot mig så har det inte blivit lika utsatt läge heller.

Men visst är det en härlig vagn! Solig
  • Kavat
    Soppa skrev 2010-06-08 19:20:31 följande:
    Min hobby som min man inte klagar allt för mycket på, det är ju delat på 4 barn.
    Välkommen till tråden!
  • Kavat
    november09 skrev 2010-06-08 19:31:22 följande:
    haha jaa jag har vänt.. eller jag brukar ha min son mot mig tills han vill sitta o titta mer ut. Då vände jag.. Så hade velat haft en liten lucka på sufletten så man ser honom.. hehe Vill inte din son vara vänd framåt? Kanske jag inte ska ha honom framåt då... kanske dumt..

Använde selet med.. men vet inte.. upplevde att han satt lite som utanpå vagnen..
    Ja åkpåse ska vi ha.. men kanske jag bara tycker så för att min andra vagn va väldigt djup så att säga.. mer lik babyjogger.. Men jag ska testa med mina syskonbarn imorrn och se hur de sitter..
    Har ju svårt att tro att min son kommer kunna sitta i vagnen när han e 3år.. Men han e ganska så stor redan men kanske stannar upp lite i växten snart ;)
    Ja, jag tycker personligen att det är tidigt att vända barnen när de är små. De får nog med intryck ändå.
    Så med sonen så vände jag aldrig honom i buggan så, ja, han har alltid varit nöjd så, men det är kanske pga att han kan se ordentligt åt sidorna i buggan (precis som du skriver så funkar det kanske inte lika bra i stora vagnar) och jag tycker det är skönt att se honom.
    Sen senaste året så har han ju mest åkt vagn när det varit sovdags eller om han varit trött och då är han rätt nöjd över att vara vänd åt mig skulle jag tro.
  • Kavat
    Asereht skrev 2010-06-14 22:34:11 följande:
    Nu har jag premiärspammat bildtråden, men det blev lite knasigt.
    Så fint!!!! {#emotions_dlg.flower}
  • Kavat
    Pruseluskan skrev 2010-06-16 14:08:10 följande:
    men hur "långt bak i tiden" får man gå då? Alltså när började problemet, va det från 08?
    Nu har jag inte läst tillbaks helt, så med risk för dubbelsvar.
    Är det vinmuttrar på Cams chassi så glider det inte. Är det snäppfästen så finns det risk att det glider, men de sägs ju att det ska vara löst med det helt nya chassit.
  • Kavat
    Kavat skrev 2010-06-16 14:51:00 följande:
    Nu har jag inte läst tillbaks helt, så med risk för dubbelsvar.
    Är det vinmuttrar på Cams chassi så glider det inte. Är det snäppfästen så finns det risk att det glider, men de sägs ju att det ska vara löst med det helt nya chassit.
    Vingmuttrar skulle det ju stått. Vinmuttrar kan man göra som gravid! Skål
    Hannal77 skrev 2010-06-16 15:45:15 följande:
    Kajsa Kavat: Vet du när det helt nya chassit kom?
    Osäker, så låter det vara osagt. Som Stargirl skrev så var det "sämst" 07. Men det betyder ju inte att alla 07:or hade problemet...
     Sen är det  ju så att de gamla vagnarna säljs ju så länge butiken har kvar dem. Så det kanske till och med går att hitta en Cam som har de gamla snäppfästena fortfarande i butik?! Och då kan man med andra ord inte gå på inköpsdatum utan måste kolla chassinummer för att veta misstänker jag.
  • Kavat
    ElismammaEmelie skrev 2010-06-29 22:00:41 följande:

Hittar inte svar på min fråga i tråden..

Vart kan jag köpa bugaboo i Kungsbacka med omnejd (Kba, Gbg, Vbg?)?
    Är det någon särskild återförsäljare Ni rekommenderar?

Tacksam för svar!

Har inte Babyproffsen i Kungsbacka kvar? De har haft och har på hemsidan, men inte varit inne på länge.

Varberg har inte kvar vet jag.

Mölndal har www.molndalsbaby.se/

Annars så säljer väl flertalet i Göteborg också?
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21