november09 skrev 2010-06-08 19:02:27 följande:
Okej.. nu har jag varit ute på den första promenaden med min bugga..
"störde" mig på vissa saker.. hoppas det bara är en vanesak. Tänkte kolla vad ni säger om de sakerna.
Först att det inte fanns någon titthåll i sufletten. Sen att bygeln inte gick att ändra? tycker den e lite hög... Skulle vilja kunna ta ner den lite. Sen att det känns som att sitdelen är för kort? Upplevde som att min son satt lite som på kanten av en stol. som att de vore bättre om den va lite djupare så att säga. Tänker att han inte är så skyddad typ i höst/vinter utan sitter ganska långt ute?
Annars måste jag säga OJ VILKEN skönhet att köra! Verkligen skön, lätt, smidig och snygg :D
Men som sagt.. 3 saker som jag funderar lite på..
Hm, tittlucka. Varför då? Har du redan vänt den?! Jag har min 3 åring vänd mot mig fortfarande när han åker vagn!
Bygeln har jag inte använt alls, så det har jag ingen synpunkt på.
Djupare? Till och med min 5åring sitter bra på djupet tycker jag...? Det är inte så att ditt barn sitter långt ut och hänger mot bygeln? Vi har alltid använt 5-punktssele och aldrig bygel så här har jag inte upplevt problemet.
På höst/vinter har jag alltid haft åkpåse och blåser det mycket kan man ju sätta på regnskyddet. Men i och med att jag haft sonen vänd mot mig så har det inte blivit lika utsatt läge heller.
Men visst är det en härlig vagn!