• Kavat

Bugaboo-tråd nr 21

passau skrev 2010-04-21 16:53:20 följande:
    känns 500 lite mkt? eller e jag snål`?
    För vad?  Bara sittdel bas? Jag köpte ny medans det fanns att köpa och då gav jag nog ca 900 ? för bara sittdelsbasen.
  • Kavat
    lilla sandra skrev 2010-04-23 13:12:23 följande:
    Kikar in. Någon som vet om det går att köpa ett nytt hjul till ståbrädan?
    Kolla med kidzshop, de brukar kunna ta in det mesta om man frågar.
  • Kavat
    Frida och Peter skrev 2010-04-23 13:47:21 följande:
    Hej! Vilka åkpåsar passar till Cam förutom Bugaboos egen modell?
    De flesta skulle jag tro med fem-punktssele.
    Fördelen med buggans är att den är så fiffig och har en "ficka"  under "rumpan" samt att du lägger den om ryggen så den sitter fast och sitter som gjutet i vagnen och glider alltså inte omkring! Så smidigt tycker jag som jagat både åkpåsar och barn tidigare då de glider iväg.
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-04-23 15:11:38 följande:
    Någon som har någon tanke kring varför de har gjort så med selen? www.blocket.se/varmland/Bugaboo_sittvagn_spec...
    Jag tror fästena gått sönder. Alltså de små tunna som "krokarna" egentligen ska sitta på. Mitt ena på camen gjorde det men det gick på garantin!
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-04-23 15:56:50 följande:
    Det var min spontana tanke men de ser ju hela ut? Nåja, jag skall släppa det nu
    Den till höger tyckte jag såg "limmad" ut. I mitt fall så syntes det knappt, sprickan blir ju rak och rätt osynlig om man inte bänder upp den lite, men tillräcklig för att "kroken" skulle glida igenom.
  • Kavat
    LillaG skrev 2010-04-25 22:21:06 följande:
    Hej! Har haft min -Cam i ett halvår ungefär. Nu när sommaren närmar sig med stormsteg så funderar jag på följande... Hur bra är sommarsufletten? Är det nån skillnad egentligen från vanlig suflett? Och går det att fästa ett solskydd i en vanlig suflett? Skyddar solskyddet bara mot uv-ljus, eller tar det bort lite sol oxå från barnet så det inte behöver kisa? Och vad är snyggast - denim bas + Paul Franks blocks toppset eller denim bas + Off White toppset? Supertacksam för input!!
    Off white så klart! (Hej föresten! )
  • Kavat

Är det någon här som haft buggan och babyskydd ihop. Vad har ni haft för babyskydd? Hur har det funkat?

Funderar fram och tillbaks. MÅSTE ha med bas i bilen att klicka i och ur, så då är det Maxi Cosy, Besafe eller Actas Gracos Logico S som funkar. Besafes väger över 6 kg läste jag så det går bort. Actas är också tung...

Logico S hade vi sist och var nöjda (ca 1700:- med basen), men då måste vi köpa ny adapter (~450
    Maxi Cosy går på ca 3300:- med basen (men har då adaptrar till Cam). Den är dessutom mycket lättare (jag har haft stora ryggproblem tidigare).

Vad väljer man?

Ytterligare en fråga, någon som vet om Bee Plus har samma adaptrar till babyskyddet som Been?

• Kavat
    Mumsi skrev 2010-04-26 17:57:18 följande:
    Hej Jag har beställt en Bugaboo Cameleon Special Black Edition som jag hoppas kommer inom närmsta veckorna. Vi har sedan tidigare en Acta Graco Logico S bilbarnstol och tänkte höra hur/var jag kan få tag i adapter för den. Kan jag be butiken där jag köpt vagnen beställa hem den eller ska jag köpa själv på nätet och var i sådana fall?
    Kidzshop har. Men det går säkert att köpa/beställa där de säljer buggor.
  • Kavat
    thj skrev 2010-04-26 17:10:45 följande:
    Jag har haft Först hade jag med Besafe men den är som sagt ganska tung,annars är den otrolig i comforten för barnet tycker jag. Efter ett tag byte jag över till akta´gracos som jag tycker är lätt smidig och perfekt. Vill man ha lite mer design än vad aktagraco har så kan man ta en teutonia tario,den exakt likadan som aktas i modellen.  
    Stargirl skrev 2010-04-26 16:53:10 följande:
    Jag hade valt Maxi cosi. Det är min favorit babyskydd. Smidig och lätt och barnet sitter bäst i den enligt mig.
    Jaha, 1-1! Tack för input!
     Någon mer?
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21