• Kavat

Bugaboo-tråd nr 21

Fröken Småland skrev 2010-04-17 08:26:11 följande:
    Jag kan inte minnas att jag sett den här färgen på åkpåse tidigare? Någon som vet om den är gammal eller ny? cgi.ebay.com/Bugaboo-Frog-Footmuff-300101GR01...
    Jag är nog ute och cyklar igen men Frogen som såldes ny nyss var inte den grå med åkpåse och svart foder???
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-04-17 10:10:52 följande:
    K Kavat: Jag har inte sett nya cocoonen IRL men jag gissar att den är lite rymligare vilket är välbehövligt då den gamla var löjligt liten och smal. Det som stör mig är att de inte heller denna gång satt dit bärband och bottenplatta men samtidigt så är det väl inte den funktionen som är den viktigaste. I den gamla Bee funkade P&Ts lift riktigt bra om man vill ha en lift som man kan bära men det är nog inte så viktigt för dig gissar jag. En annan sak som jag inte gillar är att nya Bee har betydligt sämre liggläge, även om det är någorlunda. Enligt Bugaboofolk skall det bara skilja någon enkel grad men jag tycker att det är ganska stor skillnad faktiskt.
    Tack för infon!
    Maken kom just  hem från att ha varit borta i en mindre evighet (det gick inga flyg så det blev buss, tåg, taxi, bil hem från Umeå) och jag är sjuk dessutom (synd om mig ) men det var lite tufft när även barnen var dåliga.. Och så berättar han att de nya sommardäcken till hans bil kostade 3000:- Det är ju en halv vagn utbrast jag! Hm, undrar om jag lyckas fjäska till mig en.
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-04-17 15:43:32 följande:
    Behöver ni verkligen nya däck?
    Tydligen...? {#lang_emotions_dreamer} Men jag tror nog att vi behöver en till vagn också! Det är ju körglädje om något!
  • Kavat
    Ms Ms Kanga skrev 2010-04-18 17:09:20 följande:
    Jag har provkört båda i affär. City selecten funkar inte för att när min 2 åring sitter i vagnen orkar jag inte tippa den uppåt (som man gör när man går över trottoarkanter) och leta efter ramper eller bara köra på plan mark går inte när det är som promenadvagn jag behöver syskonvagnen.  B-dual går bort för när man har bebisliften i övre sittdelen vänd mot mig med Junior i den nedre sitsen får han den övre sittdelen i huvudet (sen är det en maxvikt på 15 kg per sittdel och han väger redan 13 kg) så den går också bort. Jag lutar nu åt en UJ men jag vill provköra 2010 modellen innan jag bestämmer mig. Vad har ni haft för syskonvagnar?
    En MT (Uj dubbel med två fasta hjul) som är suverän, trots de fasta hjulen. Vi har kvar den här hemma på grusvägarna för här funkar inte buggan att köra med. Jätte lätt att svänga i och med att tyngpunkten ligger "rätt" trots två barn på ca 14 och 17 kg i. Den tar naturligtvis hela bagaget, men är ju lätt för att vara dubbel (och billig beg!).
    Sen hade vi även en P&T SP, men den fick åka när barnen blev större så blev det buggan och ståbräda. De fick knappt plats på slutet i P&T och jag upplevde den ändå rätt tungstyrd med två stora barn i. Stora sitsen är ju annars lång i ryggen och har en maxvikt på 25, bak/syskonsäte maxvikt på 15 kg.
  • Kavat
    Kavat skrev 2010-04-18 17:23:51 följande:
    En MT (Uj dubbel med två fasta hjul) som är suverän, trots de fasta hjulen. Vi har kvar den här hemma på grusvägarna för här funkar inte buggan att köra med. Jätte lätt att svänga i och med att tyngpunkten ligger "rätt" trots två barn på ca 14 och 17 kg i. Den tar naturligtvis hela bagaget, men är ju lätt för att vara dubbel (och billig beg!). Sen hade vi även en P&T SP, men den fick åka när barnen blev större så blev det buggan och ståbräda. De fick knappt plats på slutet i P&T och jag upplevde den ändå rätt tungstyrd med två stora barn i. Stora sitsen är ju annars lång i ryggen och har en maxvikt på 25, bak/syskonsäte maxvikt på 15 kg.
    MT liksom UJ är dock platt när man fäller den kanske skulle tilläggas, även om ytan är stor.
  • Kavat
    passau skrev 2010-04-21 10:50:05 följande:
    vad är en beg. gecko-klädsel värd?
    Ingen aning! Testa T?
  • Kavat
    Linmin skrev 2010-04-21 11:52:46 följande:
    Jag väntar på en bugaboo gecko som jag har handlat från blocket. För att kunna köpa andra tyger till vagnen, ska man då köpa några bågar eller funkar det att bara sätta på ett annat tyg på geckon? Ni som har ståbräda på er bugaboo, funka det bra? En del vagnar känns ju inte gjorda för att ha ståbräda, (brädan står ut alldeles för mycket) Åh vad jag längtar tills min buggaboo kommer:)
    Det funkar enbart med Geckos liggdel och sittdel för Geckon är mindre. Alltså det går, men det blir en del tyg över så det hänger nog en del om man har annat.
    MEN man kan köpa nya suflettpinnar och ha en Camelon suflett. Blir även den något stor, men stör man sig får man sy lite eller så får man sy en egen suflett själv.
    Man kan även använda sig av ryggstycket, hm, sälj som toppset oftast och då ingår sittdel (dvs bara tyg till ryggdelen), suflett och liggdelslock.

Åkpåse funkar till alla vagnar, det går ju att ta av locket om man vill. Och nya dynan funkar också förstås!
  • Kavat
    Kavat skrev 2010-04-21 13:34:10 följande:
    Det funkar enbart med Geckos liggdel och sittdel för Geckon är mindre. Alltså det går, men det blir en del tyg över så det hänger nog en del om man har annat. MEN man kan köpa nya suflettpinnar och ha en Camelon suflett. Blir även den något stor, men stör man sig får man sy lite eller så får man sy en egen suflett själv. Man kan även använda sig av ryggstycket, hm, sälj som toppset oftast och då ingår sittdel (dvs bara tyg till ryggdelen), suflett och liggdelslock. Åkpåse funkar till alla vagnar, det går ju att ta av locket om man vill. Och nya dynan funkar också förstås!
    Förvirrande kanske. Med första sittdelen menade jag sittdelsklädsel bas. Alltså hela sitsen. Kolla på t.ex kidzshop så framgår bättre med bilder vad jag menar.
  • Kavat

Tänk om man kunde lära sig att stava rätt också.

Zasata, när jag fick den demonstrerad på mässan såg det superenkelt ut. Typ två knappar och ett litet ryck. Men kolla instruktionsboken.

• Kavat
    passau skrev 2010-04-21 16:49:12 följande:
    var vad jag var beredd att ge för en beg ´*L*
    Aha!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21