• Kavat

Bugaboo-tråd nr 21

Tusen tack för alla inlägg om babyskydd! Inte för att det blev så mycket lättare egentligen , men ska gå och klämma på Maxi Cosi och känna hur mycket lättare det är.

• Kavat
    Billabong skrev 2010-04-27 15:12:57 följande:
    Menar du att Maxi Cosi kostar 3300!? Vi köpte en för mindre än 3 år sedan och då kostade den knappt 1400 - utan bas visserligen, men basen kostar väl inte 2000 spänn!?
    Jag såg en uppgift på 1600 för basen och 1700 för skyddet.. Vet inte om det stämmer för jag litade på siffrorna.
  • Kavat
    Ms Ms Kanga skrev 2010-04-27 15:21:06 följande:
    Då skulle inte jag tveka på att beställa från www.pramworld.co.uk och komma undan med drygt hälften för samma, dessutom har de paketpris på Bugga + maxi cosi om det är så att du behöver en ny vagn också
    Tack för tipset!
  • Kavat
    Joddan skrev 2010-04-29 17:17:15 följande:
    Det är konstigt att hon köpt en singelvagn o använt tio gånger och sedan fått tvilligar??? Som att den andra tvillingen kom en månad senare o den missades? Lustig annons...
    Fast hon måste väl mena dubbelvagn? Alltså att de har fått ett barn till. Oavsett så hoppas jag att hon inte gått omkring med sufletten så på stan.
  • Kavat
    MiniM3 skrev 2010-05-04 11:16:51 följande:
    slår den mot gult?
    Är det inte så att parasollet är silverfärgat under och det är det som lyser igenom, alltså att det upplevs mer "grått"?
  • Kavat
    sisterinlaw skrev 2010-05-04 11:23:04 följande:
    Hoppas du blir nöjd med svart då!
    Jag kan också störa ihjäl mig på nyansskillnader, då är det bättre att köra med helt annan färg.
  • Kavat
    Poppit skrev 2010-05-12 15:56:30 följande:
    Jag undrar om någon vet vad en liggdel+madrass till Cam kostar, nypris alltså? Har letat men hittar inget pris..
    På kidz kostar tyget till liggdel 730:- och madrass 830:-.
  • Kavat
    Asereht skrev 2010-05-12 16:12:35 följande:
    Kidzshop tar 830:- för madrass och 730 för en liggdelsbas.
    Blixten!
  • Kavat
    Mamma Bondesson skrev 2010-05-12 15:28:29 följande:
    Har en liten bugaboo + babyskyddsfråga =) Vet att Akta Graco har en modell som man ska kunna ha på buggan med adapter. Det ska vara Logico S. Är det någon som har en sån här och är ni nöjda med den? Är det någon som har bild på hur den ser monterad på vagnen? Någon hum om vad adaptern kostar? Tackar på förhand för hjälpen!
    450:-, men har inte testat själv att ha på bugga. Dock var jag nöjd med Logico S som babyskydd, fast det är tungt!
    Jag köpte Maxi Cosi denna gång istället.
  • Kavat
    LR75 skrev 2010-05-18 13:25:02 följande:
    jag som pedantsköter min bugga håller på att bli tokig... trots att jag siliconar så gnisslar min vagn så jag håller på att bli galen...jag lyssnar och sprejjar...rullar och lyssnar...och fan gnisslet är kvar. har sprejat överalt... råd någon??
    Har du gått efter instruktionsbokens rengöringsinstruktioner?

Jag gav "Bugga-kitet" till maken och han blev impad faktiskt och gjorde enligt boken och nu är den ljudlös! Knarrade rätt bra innan i plasten? "runt" de små hjulen.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21