• Kavat

Bugaboo-tråd nr 21

galojj skrev 2011-05-24 19:55:36 följande:
    Min 4 åring sitter bra i camen
    han är 95cm lång och väger 14kg
    tycker din son borde kunna sitta ett tag till, även fast han  är lite större i storlek än vad min var vid den åldern
    Vi använder camen  till våran 2åring som väger 13kg och är strax över 80cm lång
    Svar till ovanstående.
  • Kavat
    Sara E skrev 2011-05-24 20:04:06 följande:
    Våran 2½ åring är ca 85 cm lång ocg väger 13 kg
    Han sitter kanon i camen. Du kommer älska den om du bestämmer dig för en sådan
    Svar till ovanstående.

Försöker läsa ikapp.
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2011-05-24 11:06:54 följande:
    Kul eller ful?
    *duckar* Ful! Snyggare till denim tror jag...
    Men jag gillar inte terrakotta å andra sidan. Knallig orange är snyggare och gladare. Solig
  • Kavat
    AnPa skrev 2011-05-23 20:08:35 följande:

Kolla vilken goding jag fick hem idag

Superfin!

Tror jag behöver sälja den nya Breezen och köpa en bee + istället. Kommer aldrig att kunna vända liten ens här hemma på grusvägen tror jag...
    Fast å andra sidan kommer jag inte kunna ha Been som terrängvagn sen, men tar mindre plats i bilen.. Hm, funderar på att skicka upp min retrosittdel till Lindadjo som verkar ha all tid i världen Drömmerså hon kan sy en fin sittdel istället!

Delikata i-lands problem!
  • Kavat
    mollan nu skrev 2011-05-25 08:26:02 följande:
    och jag har en 19 månaders på 16 kg och 90cm. han får plats under sufletten utan problem men han kommer inte kunna sitta lika länge som sin syster som fick plats till 3½ år. Så kööööp!
    svar till ovanstående.
  • Kavat

Puh! *torkar svetten ur pannan*

Här hade det ju inte hänt någonting nästan... Solig

Måste bara jubla lite över hur smidig buggan är med adaptrar och babyskydd. Åkte buss idag och skulle ha med tre barn, matsäck osv. Tog liten i babyskyddet och när vi gick poängpromenad i terrängen fick han åka Becon och alla väskorna hamnade i buggan/babyskyddet! I love Bugaboo! Solig
    Snacka om att den underlätta vardagen!

• Kavat
    Lindadjo skrev 2011-06-02 16:11:09 följande:
    Vet någon om det går att köpa lösa varukorgs-plattor (ni vet) någonstans? Till Cameleon varukorg.
    Kan du inte fynda en gammal blekt och söndrig varukorg? Är kanske tom. billigare än att köpa som reservdel?
  • Kavat
    thisissarah skrev 2011-06-10 17:29:11 följande:

Vad är det för nåt som sticker ut på sidorna
    Krokar så du kan sätta fast dynan. UJ har som små plastöglor i mitten på sitsen som man fäster dynan i.
  • Kavat
    Kavat skrev 2011-06-10 19:28:02 följande:
    Krokar så du kan sätta fast dynan. UJ har som små plastöglor i mitten på sitsen som man fäster dynan i.
    Alltså i kantena i mitten där dynan "viks" mellan rumpa och rygg.
    Finns kanske fler vagnar med samma funktion också, men vet att UJ ha det.
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2011-06-26 09:36:54 följande:
    Fast nu hittade jag några gamla färgprover och inser att det är rejält stor skillnad på de röda nyanserna. Så en röd Cameleontopp skulle absolut inte funka till en Geckoklädsel till exempel. Men när man byter material så tycker jag att det är en helt annan sak, som en åkpåse eller sittdyna. Hoppas du får klarhet snart!

Håller med om att en röd Cam topp inte skulle passa till en röd Gecko. Men åkpåsen funkar ypperligt då den är av ett annat material. Även sittdynan är ju av annat material så jag tror det skulle funka bra det också.

Skulle ju kunna testa inser jag, för visst var det väl röd Gecko och röd sittdtyna som diskuterades?
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21