Inlägg från: FruHellström |Visa alla inlägg
  • FruHellström

Cerclage?

Lanie skrev 2011-05-18 20:15:42 följande:
    fruhellström: ett tips är o kolla in såna sidor som snalmums hänvisade till o när man sen hittar ngt man gillar så går man direkt till det företagets hemsida.. man brukar få det billigare då.. gjorde så med skötväskan jag köpte, hittade den på babyshop o beställde den sen från märkets egen hemsida o fick väskan 200 kr billigare

jag har fått dille på banansmoothie.. gör ett par st om dagen...

hehe ja, rejäla toabesök kan göra vem som helst glad

verkar vara en rolig tråd det där :)
    men ja va bra, det ska jag med tänka på då, allt e ju så hiskeligt dyrt iaf Förvånad

Banansmoothie...hmm, lät gott, ska be sambon hämta hem sin mixer så jag med kan göra smoothies, när man inte får ta sig en kall öl i sommarhettan kan en smoothie sitta fint .

Ja, trots att man mestadels oroar sig iom sisten vi sitter i så kan det vara skönt att läsa om hur fantastiskt kul det kan vara, jag slappnar iaf av mer o tänker positivt i större utsträckning. 
  • FruHellström

E jag den som ska ha sist tro? Kommer bli ensam kvar i tråden mot slutet av sommaren juTungan uteImorse vaknade jag när sambon åkte, så från kl 5 va jag vaken till 8 sen lyckades jag somna om, förstår inte hur trött man kan vara. Well, nu har jag fått i mig lite frukost o ska väl försöka göra ngn knop idag,. Typ åka till återvinningen med massa skräp...kul dag lixom...heheh!

Fast jag känner redan hur jag vill börja röja ur o boa, har inget minne av att det satte igång så tidigt med sonen.

har förresten fått reda på att min absolut äldsta vän aka. min sons gudmor med ska bli mamma, några veckor efter mig Det är lycka i dubbel bemärkelse!! När jag föddes kom hon o hennes mamma o hälsa på mig o mamma på bb, så vi har känt varandra i 30år. rätt coolt att vi kommer vara gravida samtidigt som våra mammor va med oss Sen ska hon med på koll för cerklage... 

• FruHellström
    vixan skrev 2011-05-19 13:40:29 följande:
    Vilken dag är du beräknad till? Det lär väl komma in fler efter oss. Jag tror att du och jag är ungefär lika långt gångna. Jag är beräknad till den 28 oktober men för mig är det bara en siffra långt fram i tiden. 

Tycker att du gör väldigt mycket som jag inte vågar göra. Jag är kanske lite för försiktig.
    har bf 1nov en FLs räknare. ska på rul den 13juni så då får man väl mer exakt datum. Det lär ju komma fler som sagt Hade oxå för mig vi va beräknade ungefär samtidigt. Jag tar det väldigt lugnt jag med, men lyssnar mkt på min kropp, känns det inter bra så lägger jag mig ner. Bär inga matkassar lr så heller...
    Har du börjat känna sparkar? 
  • FruHellström
    vixan skrev 2011-05-19 13:53:42 följande:
    Ja men då får vi hoppas att vi får bebis sammtidigt då vi fick cerklage samtidigt.  Jag ska RUL den 7 juni och ska kolla vad lilla bebis är för någon sort =). Ska ni ta reda på könet? 

Jag känner inga sparkar men jag känner hur någon rör sig där inne ungefär som att det bubblar till. 
    ja, det vore skoj, Jag tror det är en kille medans sambon tror att det är en tjej, ngn av oss kommer få rätt :) Men vi ska inte kolla det jag kommer vara i 20+6 när RUL sker, tkr det är sent...?
    Iofs har jag ju redan sett pluttas 2ggr o kommer få se på tisdag igen säkert. 
  • FruHellström
    vixan skrev 2011-05-19 16:00:18 följande:
    Jag har varit på UL 5 gånger så på tisdag blir det min sjätte gång. Har du gjort kub-testet? Vi tror att det är en liten pojke och är nästan övertygade så vi känner att vi bör ta reda på det. Synd om det är en flicka och vi sägre han hela tiden.
    Jag har inte gjort kub test, varför vet jag inte, har bara inte blivit av helt enkelt, men med nästa kommer vi göra det.
    Jag kallar liten bara för lilltrollet än så länge, har inte blivit ngt annat ännu
    Vi har inte ens kommit halvvägs här, planerar redan nästa, hahha! 
  • FruHellström

Absolut, blir det bara friskt o allt går bra så kan man ju tänka längre. Jag o sambon har inte ens varit ihop i ett år... Men när vi träffades förra sommaren så sa det bara klick o en vecka senare( vi träffades hos min familj på Åland) va han hos mig här i Sverige, sen dess har han inte åkt härifrån. Men vi gjorde klart redan från början att barn skulle det bli, så vi struntade i allt va skydd hette, 7månader tog det, sen växte lilltrollet i magen

Hade han inte varit barndomskamrat till min moster o morbror o träffat hela min familj flera ggr så hade det såklart inte gått så fort, men alla kände honom utom jag, märkligt egentligen... Sen är vi ju inga ungdomar längre, lr jo, såklart i sinnet men jag blir 31 i November o han blir 44 i november han med. Sen har jag ju min son på 9 innan, o jag har varit klar från början att det ska inte vara många år mellan ett ev syskon till denna lilla parvel

Oj, här kom hela vår story oxå alltså , hihih

Såklart får man se vad som händer, men drömma får man   

Spännande att det verkar vara på G Lanie, trots att det är lite tidigt, min son kom i v37+0 som sagt, vägde 3800 nästan, det räckte. Håller tummarna o tänker på dig massor!! kram

• FruHellström

Hoppas ni haft en bra helg tjejer! Här i Trosa har vi haft blåst o sol, o bränt alldeles för mkt pengar på blommor o krukor! Men oj så fin altan o trädgård man har nu! Heeeelt slut dock då jag krälat runt mer än jag borde. Träningsvärk AB...
    Men magen verkar må bra, molvärk o spänningar är vanligt denna vecka (v17) enl  allt man läser i böcker o på nätet. Tror det har o göra med att man inte är van o röra sig så mkt, men nu blir det en soft vecka igen .-) 

Btw, kaffe sätter fart på magen, jag har inte druckit kaffe på 3mån, idag blev det två koppar! Blev jättesugen av ngn anledning, o det satte fart på magen ordentligt kan jag lova

Sov gott! 

• FruHellström
    vixan skrev 2011-05-23 08:42:32 följande:
    Så här kan man tydligen också göra för att motverka hårdmage.
    www.aftonbladet.se/halsa/mage/article12671702...Här har det varit en helg med sommarvärme, regn och åska. Nu är det fint igen! Skulle också vilja åka och shoppa lite blommor till tädgården men vågar inte gå så mycket.

Uhh, blir illamående när man läser om alla konstiga saker folk petar i sig, hahah!

Du får ju såklart ta med dig mannen, min sambo har fått burit krukor, grävt o släpat hela helgen, jag har bara planterat o sagt vart det ska ståFlört  Han var oxå helt färdig igår, somnade på soffan, sittandes...mitt nya smeknamn "miss domina" kanske är befogat{#emotions_dlg.djavulsk} 

Börjar bli nervös inför kollen imorrn, men hoppas läkaren säger att det är OK att man tar en tur till Åland, det är ju bara 4dagar.  Men man måste tydligen fråga FK om man får åka utomlands när man är sjukskriven, jättemärkligt, det är ju ett miljöombyte som säkerligen bara gör gott. O såklart kan man ligga ner o "umgås" med familjen. Lika bra o fråga om "lov"...

Hoppas oxå allt är bra o att tappen är som den ska vara, liten är det iaf inget fel på, låg en halvtimme igår o bara kände hur den svängde runt o bökade i magen, supermysigt
  • FruHellström
    vixan skrev 2011-05-23 17:37:26 följande:
    Fick en ny läkartid och en ny läkare men det är helt ok för den läkaren har jag träffat innan och är han är superbra. Ska vara där klockan 11. Känner mig orolig undrar om allt ser bra ut och undrar om bebis lever känner ju inte så mycket av bebis. 
    Jag har eg inte känt något ordentligt sedan förra söndagen, då fick jag några kickar efter varandra, sen har jag knappt anat, legat i timmar o känt o känt, ingenting tyckters det som. Men igår kväll fick jag svar på tal, bebis levde rövare som sagt. Superskönt att känna. De är tydligen en lugnare period, först kan man känna tidigt, sen kan det gå lång tid innan man känner igen. en del känner inget förrän v 20...

Visst va det imorrn du skulle på koll? Vilken tid? Jag ska vara på plats kl 15, längtar med skräckblandad förtjusning. 
Svar på tråden Cerclage?