Inlägg från: FruHellström |Visa alla inlägg
  • FruHellström

Cerclage?

snalmums skrev 2011-05-24 11:53:49 följande:
    precis hemkommen från kontrollen, fick sitta i 2 timmar och vänta på att min läkare skulle komma! ja det var lite dåligt utav dem att sätta en tid halv 9 när han inte ens fanns där då. jaja, allt såg bra ut och inget oförändrat. slapp också gå på kontroll imorgon (odling + koll av fostervatten) skönt kan jag bara vara hemma imorgon.
    köpte med mig nybakat bröd från sjukhuset och har nyss mumsat i mig 2 skivor bröd med ost på tillsammans med en kopp kaffe faktiskt, måste få igång magen! tog inolaxol imorse också, rådfrågade läkaren nu om det han sa att det var inga problem så länge jag inte tar lavemang sånt drar igång magen rejält och framkallar sammandragningar.

ny kontroll igen om en vecka, då hoppas jag att jag slipper vänta faktiskt! ja man är speciell eftersom jag bara kan gå till 2 läkare på hela sjukhuset just med mitt cerclage.

nja, radhus isf, hus blir lite för stort kanske? men vi ska nog bo kvar ett år till menar h*n klarar dela rum med oss under första året. kommer ha lite koll nu ändå om ngt annat dyker upp!

hoppas det gick lika bra för er andra idag på kontrollerna?
    Skönt att allt såg bra ut Gör man odlingar på kollerna med? inte bara vul? Hur gör de, tell me vilket sjukhus går du på?
    Jag har tid kl 15, sen ska vi ta en liten sväng på stan, köpte jeans på HM, haft de två ggr, hål i ena sidan :-O så jag ska banne mig ha ett par nya. Till de priset ska de inte gå sönder bara för en prislapp suttit, såg dessutom ut som de skulle gå sönder i andra sidan med, hmpf! 
    Ska oxå o kolla på babyskydd o lite sånt, jag vill gärna veta vad som finns o ungefär vad man vill ha, risken är ju att mannen får åka på shoppingtur själv till hösten.
  • FruHellström

Hemma!! Kollen gick bra, hade 30mm tapp och allt såg jättebra ut. Bebis rörde sig massor o for runt som bara den =) Va mysigt o se hut mkt plutten hade växt. <3
    De tog inga prover alls, men kommer få gå på koll en gång i månaden. Inga direkta restriktioner, sex var ok nu, men efter v24-25 kan sammandragningarna trigga igång en FL eventuellt. Så då får man väl avstå från då...hmpf!
    Men enl min läkare så får jag gå lätta promenader om jag vill, men inte lyfta lr anstränga mig, kort o gott, lyssna på kroppen. Känns bra, o sambon fick jätteförtroende för henne med. Men nästa gång blir det en annan läkare, har för mig hon med va bra iofs, skönt på så sätt med liten ort =)

• FruHellström
    snalmums skrev 2011-05-25 09:02:10 följande:
    får rådfråga läkaren först vad han säger, nu har jag börjat med inolaxol får ge det några dagar. samt nu har jag tagit en kopp kaffe till frukosten även om jag inte vill dricka det precis under graviditeten, men hoppas på lösare koncistens på avföringen.

det är verkligen jobbigt detta med att inte kunna bajsa för man är så hård, detta är mer påfrestande än att ha cerclaget faktiskt!
    såklart, jag kan bli på ett jäkla humör om jag är sådär hård i magen! Ja, kolla med läkaren först.
    Har massor med energi idag, vet inte riktigt vad jag ska göra av den... ska nog försöka dammsuga o tvätta lite. Hemmet förfaller tyvärr när man inte kan städa så ofta som man vill. Ute kan man ju inte vara heller, man blåser ju bort!!
  • FruHellström
    Lanie skrev 2011-05-25 11:14:02 följande:
    snalmums: förstår ditt problem.. det suger verkligen när man bara behöver den där sista skjutsen.. men kanske att inolaxolen kan hjälpa dig, ävenom det kanske tar ett par dagar att lösa upp proppen :) förstår dig precis, tycker också det är jobbigare när magen är som den är än cerklaget o då har jag ju ändå haft en hel del känningar av cerklaget.. men har märkt det nu de senaste veckorna att jag faktiskt inte haft lika mkt problem med att sitta. det gör inte så ont längre.. kanske har o göra med att tappen har förkortats.. hoppas du får din rullstol snart

är idag i v 36+0!! tjohooo! bakade kladdkaka igår så idag ska jag fira! efterlyste fikasällskap på fb så nu kommer en vän om en stund...
    härligt att du kommit så långt! Kladdkaka...mums, måste göra en till helgen tror jag. längesen nu.
  • FruHellström

Ja, en cerklagefika hade ju vart toppen, alla ligger ner på fluffiga kuddar bara o äter kladdkakor o massa gott o pratar bajs o annat kul!! Hahah!!Cool

Väntar på att sonen kommer hem från skolan, vill inte, men MÅSTE åka iväg o köpa nya jeans till han. De går sönder hela tiden, så nu ska jag INTE handla på Lindex, utan blir HM lr nåt o så får man sy upp dem isf. Han är stor o lång för o vara 9 så de här slimmade modet för pygmeer funkar lixom inte på han. Får se hur det blir med den här lillfisen i magen, hans pappa är ju mindre än storebrors så det kanske inte blir samma problem rent klädmässigt. Tråkigt är det iaf o hela tiden behöva tokleta efter bra byxor...

Jag skriver "hans"... det känns som en kille men det vet man ju inte säkert. Har ni några känningar av vilken sort ni väntar? Jag hade såna superstarka känslor med sonen, sydde ett lapptäcke, i blått. Så det undermedvetna kanske visste på ngt sätt, spännande o spekulera i är det iaf =) 

• FruHellström
    vixan skrev 2011-05-25 15:08:34 följande:
    Japp övertyga om att det är en pojke. Den 7 jun i är det RUL så då hoppas vi på att få veta. Hur skulle du nu göra?
    Nej, vi ska inte kolla, det blir ju antingen det ena lr det andra lixom
    snalmums skrev 2011-05-25 16:09:22 följande:
    wihoooo!!! det funkade med kaffe och inolaxol tydligenSkrattande nu kan jag kanske andas ut lite....

jodå vi vet vad det ska bli, men vill inte skriva offentligt då kanske någon man känner läser?! vill inte gå ut med det för allt och alla som man känner precis! bättre folk får veta när det kommer ut istället!

jaa fluff-kuddar med massa fika och snack om allt och inget vore ju trevligt!
    Grattis!!!Cool
    Nä, skulle vi veta så skulle vi inte helelr berätta för andra =)
    Lanie skrev 2011-05-25 17:12:51 följande:
    kladdkaka är nog det bästa jag vet o så är det ju så lätt o bara slänga ihop en.. här blir det nog ett par tre kladdkakor bakta i månaden.. jag missbrukar kladdis
    Jag är vanligtvis mer för kanelbullar, brukar få beröm för demSkäms men ja, de är bakta med kärlek
    Kör du bara grundrecept lr har du ngt trix så den blir sådär extra smaskig?

• FruHellström

mums, mariannegrädde...ska testas!

Jag fick akut sug på kladdis nu, gissa vem som står i köket nu, hihi!! Min underbar snufflisgubbe
    Han är super i köket!

Vilken mysig sommar Lanie, fördel med o få sommarbebis Fast jag gillar iofs höst o rusk, så mysigt att sitta o gosa i soffan med massa ljus o en kopp te under en filt, o i höst har jag ju en liten gosunge till förhoppningsvis :) 

Nu ska jag svulla!!  

• FruHellström

Kan vara så Jag har haft fullt upp, vi va på roadtrip igår,runt halva sörmland, in en sväng på Vingåkers outlet o fyndade mammakläder o nya skor! Man kan bli lycklig för mindre.
    Idag har jag nog mest varit medmänniska till sambon, han fick llite mer än vad han klara av igår i whiskey o ölform!  Vilken lycka det är då, vi va på lite middag hos moster igår, alla drack utom jag, så skönt o slippa vakna upp med huvudvärk o illamående, iaf som e självförvållat  
    Annars mår jag bra, sprattlar o knorrar runt för fullt i magen, gör nedrans ont när lilltrollet vänder sig, man känner verkligen hur den vrids o bökas runt, häftigt men lite ont. Snart halvvägs iaf... v19 på Onsdag... 

Hur mår ni andra?

Man märker att så fort vädret o sommaren är på G så minskar datornörderiet massor, syns på FB med tkr jag.

• FruHellström
    vixan skrev 2011-05-29 18:57:13 följande:
    Vilket datum är bebis beräknad? Jag har hoppat över en vecka, så tråkigt..... Ibland kan jag en känsla som att det suger i magen är kanske bebis som vänder sig om. Det har jag tagit som sammandragning.
    enl FL så 1 November. sla på RUL om 2v, får se då. Hur då hoppat över?

Nja, jag kan inte påstå att det känns sugande, utan mer att ngt snurrar runt o sträcker sig, o det blir som en hårt knöl som flyttar sig, jättemärklig känsla...men det är bara bebis, ingen sammandragning, det känns inte som sammandragning iom man fått det efter sex/orgasm.

Det är svårt o beskriva hur det känns, men det är ju mkt möjligt att det e bebis som vänder sig i din mage, bara att vi inte beskriver/känner likadant
Svar på tråden Cerclage?