Inlägg från: FruHellström |Visa alla inlägg
  • FruHellström

Cerclage?

mammasgullar skrev 2011-05-12 17:29:55 följande:
    Min BM som jag har nu är väldigt duktig och jag känner mig väldigt trygg i faktumet att jag inte ens behövde nämna ordet spec.mvc utan det gjorde hon och skickade en remiss på en gång.

Tyvärr verkar det ta ett tag å få komma dit då dom bara har schema för 3 veckor i taget, men jag står i deras lista.
    Jag tänkte ta upp det när jag får komma dit. Finns det nån gräns för "när" man bör sätta in cerklage eller görs det under hela graviditeten?
    skönt med en bra bm
    jag är ny i gemet, men man kan nog sätta cerklage närsom, men jag har hört att det är bäst under v14-15, för då är graviditeten som lugnast... Men du är ju i rullarna så det sätts nog närsom  
  • FruHellström

Niini: såg att du va med i en annan tråd, vi som väntar syskon i nov, när har du bf?

• FruHellström
    mammasgullar skrev 2011-05-12 17:46:32 följande:
    Om jag nu får, är ju inte säkert det heller.
    Vet ingenting känns det som.

Får inte ha den härliga naiva känslan över graviditeten, då det gick åt skogen sist,
    Men kan inte heller ha en "denna gång kommer det gå bra-känsla" heller.. då det gick åt skogen sist..
    Men läkarna kommer höra av sig asap, iaf kommer du få komma på koll, då mäter de ju tappen. sen får du svar om det blir aktuellt, men med tanke på din tidigare erfarenhet så är det lite märkligt om de inte sätter cerklage kan jag tycka.
  • FruHellström
    mammasgullar skrev 2011-05-12 18:02:10 följande:
    Ja jag tyckte jag kände igen din signatur.
    Jag är beräknad till 17 november just nu (ändras ju vid RUL)  med lillebror eller lillasyster :)
    Dudå?
    Enl sista mens så den 1a Nov, tror dock lilltrollet kommer innan, storebror är född i v37...
  • FruHellström

Niini: har vi samma karl verkar det som, min tkr jag ska knipa tills dess med, jo tjena säger jag!!! tror snarare på11-10-11 lr 11-10-10...men som sagt, allt efter v36 låter bra!!!

• FruHellström
    mammasgullar skrev 2011-05-12 18:37:50 följande:
    Haha kan vara så
    Tycker så synd om karln som är så "övertygad" om att allting kommer gå så bra, visserligen är jag glad att han är hoppfull, då jag misslyckas totalt, men känns som han "förnekar" möjlligheten till att bebis kan besluta sig för att kika ut tidigare.

Han är bonuspappa till sonen så har inte varit med om allt detta tidigare, även om han vet om mer eller mindre allt.
    Tänk om man kunde få hans naiva huvud istället så man kan slappna av
    lite samma här, ny man o han verkade inte förstå till en början, men nu är han den som säger åt mig o ligga o vila mkt. Men just att männen är lite coolare är nog bara ett plus, tänk om de va lika peppliga som vi, lr visade det som vi rättare sagt. Jag har alltid varit den som är stark o klarat mig själv, grejat hemma o hållt igång med renoveringar o dyl. nu ligger man som en klubbad säl o bara jäser o kan knappt hänga en maskin tvätt,. längtar till hösten!!
  • FruHellström
    Lanie skrev 2011-05-12 19:06:11 följande:
    jag kan nog säga att även om jag har samma man till denna bebis som till Wilton så har han nog inte riktigt kunnat förstå ändå.. det syns ju inte på en att man inte är okej, att det är ngt med kroppen det är fel på. Visst har han varit orolig, men inte alls på långa vägar så orolig som jag varit. Även om han nu säger mkt oftare att jag ska ta det lugnare än jag gör. Tror det har o göra med att de upplever ju inte graviditeten som vi gör, de känner inte bebis i magen, de känner inte av ryggvärken, eller magontet eller hur det spänner i underlivet.. så det klart att det inte är lätt o förstå, de vet ju inte hur det känns i kroppen. Jag vet att jag ibland har sagt till honom när jag har ont någonstans o han vet ju inte vad han ska svara, om det är normalt o känna så eller inte... så han kan ju aldrig lugna mig när jag väl börjat o noja.
    instämmer, de kan aldrig sätta sig in i det på samma sätt som vi.
    Ingen kan nog göra det, min mormor,73, -Men har det inte med oro o göra att du ligger, det måste ju vara bra o röra på sig så man får lite motion...suck!! 
  • FruHellström

Fredag den 13e idag, det märks då min morgon varit hemsk. Måste försöka lugna ner mig nu för magen gillade inte stress o trassel. *andas*...Skrikandes

• FruHellström
    vixan skrev 2011-05-14 11:37:55 följande:
    Jag tror jag måste sluta lyssna på min kropp. Om jag har en fis på tvären så kommer ångesten och den är obehaglig. Vaknade inatt igen med ångest och så kändes det som att jag hade värkar men efter att ha känt efter en stund var det bara magknip. Gick ner och värmde vetekudden i micro och la den på magen. Somnade om med em mycket lugnare mage. 

Har lite molande värk vilket jag inte haft innan. Är det ok att ha det? Hade det innan cerklaget sattes. Är nu i vecka 16+0 kanske så att livmodern växer. Förra gravidieteten började allt strul i v16. 

Hur känner ni andra i era magar?
    Vetekudde, är det skönt? har funderat på det men varit skeptisk...
    Mig veteligen så har man ju en molande värk/växtvärk när man är gravid, jag har ett minne av vad min bm sa när jag väntade sonen, "Det GÖR ONT att vara gravid! Hennes ord ekar nu så fort det molar o bökas i magen. Och det stämmer ju, det är ett litet pyre som växer inuti oss, o växer det gör det ju ont. jag inbilalr mig det, om man minns växtvärken när man började växa som liten, jag tror iaf att det är så. Känns logiskt. Är man orolig (såklart jag med blir det ibland) så ska man ringa o be o få prata med ngn kunnig. =)

Nu har det gått 2½ vecka sen jag satte mitt cerklage o det känns lugnt i magen faktiskt, dock tar jag det fortf. väldigt lugnt o ligger mkt o kommer göra tills återbesöket den 24e. Faktiskt, imorse hade vi lite mys jag o sambon, väldigt försiktigt såklart, men det kändes riktigt bra! blev tom en repris Va jätterädd att få ont men det känns helt ok, inga konstigheter alls, Jag hoppas det håller i sig så man kan mysa lite iaf resterande 4-5månaderna, sen kommer man ju inte ha tid lr lust antagligen, heheh!! 

Nu ska jag väcka sambon, förstår inte hur han kan va så trött Men veden ska staplas o gräset klippas, önskar man kunde göra det själv, bra motion ju, men men...
    Ha en underbar dag!! 
  • FruHellström

men jag tkr du är superduktig som grejar så mkt hemma, önskar jag kunde va lika driftig, Jag tkr det är värre o springa runt o plocka o försöka få ordning, diska lr laga mat. Stå för länge sas. Jag har ju turen iofs o vara tsm med en man som ääälskar matlagning, ungefär lika mkt som jag avskyr det Jag brukar va den som klipper gräs o sköter allt sånt, medans han står vid spisen ;) Passar mig utmärkt

Det där med sex ordnar sig alltid, det kommer ju inte alls vara i samma utsträckning som innan för ett tag nu, men man får hoppas på en snäll liten som sover mkt. Bara man är försiktig så tror jag det inte är ngn fara, lite så där som på film stuk lixom tror jag e ok, sen får man slänga de gymnastiska övningarna åt sidan för ett tag.

Blev sjukt sugen på majskolvar, vad marinerar du dem i? Blir grillning här i Trosa ikväll, grillat är faktiskt mer än vanligt gott just nu, alla goda dressingar o sallader o smaskigt kött....åhhh! Hoppas ni får en fantastiskt mysig schlagerafton!

Nu ska jag vara en snäll fru o servera mannen en kall Heineken för nu e nog gräsmattan färdigklippt Cool 

Svar på tråden Cerclage?