Inlägg från: FruHellström |Visa alla inlägg
  • FruHellström

Cerclage?

Hahah, nä ligga "så" får man vackert vänta med oxå, men iofs sa min läkare, " ta det försiktigt med tunga lyft, o vila mycket... o så inget sex på två veckor, så det hinner läka. Får se hur det blir med det...
    Jag kanske är lite överdriven i mitt vågrätta läge, men gör det ont så vad gör man, halvsitta lite slappt går bra ett tag med, men då tar ju ryggen ont utav det ist.
    Nä, man får nog lyssna på sig själv helt enkelt :) Läkare har ju en tendens o prata ur eget tycke, man får sålla lite o plocka ur det som låter vettigt... Ska masa mig ner i källaren o sätta på en maskin tvätt iaf, sen kommer sonen snart hem från skolan så då får jag nog lite sellis i soffan <3 

• FruHellström
    Lanie skrev 2011-05-06 12:43:52 följande:
    hehe.. den var rolig.. det liggandet har det inte blivit ngt av sen bebis flyttade in i magen.. länge sen nu.. :)

det andra liggandet som du nog syftade på går bra.. är så körig i magen o har inte haft ngn ork på hela veckan, men idag mår jag lite bättre, magen är fortfarande köring.. men jag är inte lika trött. har faktiskt förberett middagen tills ikväll.. det är så skönt nu på ngt vis för nu känner jag mig nästan normalt gravid.. får ont i ryggen när jag står upp för länge eller gör ngt för länge, lite foglossningar, så där det ska vara när man är gravid..
    Ska man tro doktorn så får jag börja leka så smått nästa vecka, vore bra då man, iaf jag mår bättre av närheten o njutningen tsm med mannen.

skönt att det känns bättre, hoppas det håller i sig Normalgravid vore skönt o känna sig, hoppas det kommer hit snart med o att den skumma känslan i magen försvinner :) fast sist så va foglossningen inte o leka med, hoppas den inte blir lika jävlig(ursäkta språket) denna gång :)
  • FruHellström

Håller tummarna för dig Issen, som de andra säger, dom har ju koll på dig där, Håller alla tummar OCH tår!!

• FruHellström

Hej tjejer, hur mår ni?

Jag har varit uppe o gått/stått ganska mkt i helgen, idag har vi varit till sthlm o handlat present till blivande 9åringen, som för övrigt har beställt smörgåstårta tills imorgon Hoppas solen o värmen håller sig kvar tills imorgon!!

O knata runt har gått bra faktiskt, har gått sakta o tagit det lungt bara. Känns ju lite i magen, men det är mer som växtvärken man hade innan man blev ordinerad liggläget. Så länge det känns ok borde det ju inte vara ngn fara tycker man? Jag har ju inte ont lr känner av cerklaget alls, känns som vanligt tkr jag... Fast resten av veckan kommer jag ta det lungt o mest ligga iaf. Nu e det dags för smörgåstårta, SEN ska jag slänga mig på soffan för resten av kvällen

• FruHellström

Oj oj, nu är man fullproppad med smörgåstårta o kakor. Sonen va supernöjd med presenter o firande
     Men nu känns det lite, så idag har jag bara legat hela dagen, o kommer nog göra resten av veckan. Har inte ont, men det molar lite o känns lite konstigt.
    Imorse, (ursäkta min story nu) vaknade jag av att jag fick orgasm i sömnen, vaknade o blev livrädd för fy bövelen va det drog i livmodern Skäms  Man ska undvika sex säger de, men vad kan man göra åt sånthär som faktiskt händer oftare när man är gravid, sluta sova? Ska ta det här med läkaren på återbesöket, trots lite pinsamt, men har ngn redan fått svar på det?

• FruHellström

Hahah, Japp, hur bar det nu går iom man är konstant trött oxå.
    Skämt o sido, måste fråga min läkare om detta då det inte är lätt att undvika, hur gör man med mannen lixom -"nädu, nu får du sluta så jag inte kommer"! Suck, Ilandsproblem... 

• FruHellström

Vill inte heller klippa cerklaget, verkar otäckt, får hoppas lustgasen är bra!! Tur i oturen så är det inte dags att ta bort förrän i v37 ungefär, går in i vecka 16 imorgon

• FruHellström
    snalmums skrev 2011-05-11 13:03:51 följande:
    det kanske det är, vet inte hur det ska kännas riktigt. men sitter i nedre delen av magen lite i kors ryggen och som du säger på morgonen kan jag också känna av det. men igår kväll var helt drygt, visste knappt vad jag skulle göra.
    Låter som foglossning, har oxå börjat få känningar av det :( 
    Fast det finns bra bälten som stödjer upp rätt bra  
  • FruHellström
    Lanie skrev 2011-05-10 15:13:45 följande:
    hehe, jag har haft det så också! först trodde jag det berodde på att eftersom jag inte kunde ha sex i vanliga livet så fick jag ha det i mina drömmar istället, men jag har under graviditeten kommit på att det är kroppens sätt o säga till att man har en sammandragning när man sover.. vi har ju inte vågat att ha annan typ av sex heller just för att man ska undvika orgasm så jag var rädd o sova i början för jag hade det så här jätteofta. Hade ju mer sammandragningar förut än nu o nu har jag aldrig såna drömmar längre, så det måste vara sammandragningar.

fasen vad gott med smörgåstårta. vi ska ha familjen på besök på lördag. vi är lite melodifestivalengalna i den här familjen så vi brukar alltid träffas, äta o kolla på eurovision. först hade vi tänkt o grilla, men det verkar som om vädret inte ska bli så bra i helgen så då kom jag på att vi kunde göra smörgåstårta istället just för att jag blev så sugen på det efter att du skrivit att ni skulle äta det...
    Va mysigt det låter, o träffas allihopa o bara mysa framför tv:n Personligen är jag rätt less på smörgåstårta just nu, har blivit frukost 2dar i rad, hahah!

Just nu har jag bara legat idag o igår, känns bökigt o gå upp o ha sig. Man känner sig så värdelös när man knappt kan göra ngn nytta, jag tvättar ngn maskin ibland, diskar o plockar undan det värsta. Men gräsmattan klipper sig inte själv märker jag, o mannen har pollen.... Blir till o låna åkgräsklippare tror jag, det borde man ju kunna harva runt med...
  • FruHellström
    mammasgullar skrev 2011-05-12 16:53:37 följande:
    Nu ställer jag en fråga till ALLA här och hoppas att åtminstone ett par st svarar.

VARFÖR fick ni cerklage?
    KAN man få cerklage insatt pågrund av tidigare graviditet?
    Berätta gärna allt ni kommer på om detta.

Anledningen till att jag undrar är för min son är född i v 25, och ingen vet varför. Jag hade ganska mycket sammandragningar från ca 18 kanske, fram tills förlossningen, och det började rent spontant och när jag kom in till förlossningen hade jag redan börjat öppna mig, så det var bara att försöka hindra.

Nu är jag gravid igen, och orolig som tusan.
    Undrar om man kanske har en chans att få cerklage insatt, samtidigt tror jag nog inte det..

Svara gärna, vem som helst, hur många som helst. Berätta gärna hur det var för er.

Tack på förhand
    Jag fick cerklage pga två st koniseringar 2008, hade svåra cellförändringar. Efter op sa läkaren att ett cerklage ev skulle bli nödvändigt vid en graviditet.
    Fick själv påpeka detta för min bm, hennes svar var att sånt gör man inte idag...!?
    Vilket i sin tur ledde till att jag själv ringde specmvc, tog inte ens två veckor så var cerklaget satt. Behöver jag nämna att jag bytt bm! 

Så min erfarenhet aka. Tips! är att stå på sig om läkaren/bm säger ngt liknande som min bm gjorde! 
Svar på tråden Cerclage?