• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • Thalis

Magda: Skönt att du är hemma i alla fall! Vila,vila och vila!! Annars kommer lilla I och ger dig stryk!!

Måste dock säga att det du berättar är något vi pratat hemma och fruktar, bebisen ligger gärna och sparkar mot cervix och ibland känns det som att bebis träffar cerklaget vilket borde betyda att bebisen och är nära tratten.
    Får se på måndag men man blir orolig för både dig och mig.
    Kramisar

Snart mamma- igen!!
  • MagdaA
    MiScHoOo skrev 2010-11-26 22:53:31 följande:
    ingen som har en blogg här inne som skriver om sin graviditet
    inte då jag. är värdelös både på att skriva och läsa andras bloggar, tyvärr, ibland kan de va intressant, men jag har väl helt eneklt inte fått rutin på det.
    Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • MiScHoOo
    MagdaA skrev 2010-11-26 23:16:12 följande:
    inte då jag. är värdelös både på att skriva och läsa andras bloggar, tyvärr, ibland kan de va intressant, men jag har väl helt eneklt inte fått rutin på det.
    ja, jag har letat så mycket men hittade ingen:( det känns som om jag är den enda som skriver lite... längtar tills jag blir gravid för att skriva till andra människor, men just nu skulle jag önska att jag kunde läsa lite och inte finnjonna för hennes ger mig inte. eftersom hon skriver om sig själv och inte om information,,,
  • Lanie
    jag skriver mkt, men inget jag bloggar om.. utan håller mina tankar för mig själv, om jag inte skriver i någon tråd eller så...
  • Schäfer
    Jag skriver i min "blogg" här på FL hur graviditeten utvecklas och gjorde det även förra gången (hade cerklage då också). Skriver för min egen skull så hur intressant det är vet jag inte...?
    Säg till om du vill läsa så lägger jag till dig!

Magda: skönt att det såg bra ut, men läskigt att den påverkades av tryck och hostningar... Kommer ihåg att jag fick göra det "testet" längre fram i min förra graviditet. Var nog runt v.28...
    Hoppas vila hjälper nu! Kram!

Min skrutt sparkar emellanåt också neråt och jag tycker det är super obehagligt... Ibland kan jag då den lill* att flytta på sig så den sparkar någon annan stans men oftast inte... Kan också tycka att jag känner av cerklaget i dessa lägen Obestämd Förstår ju att det inte är så mycket att göra, men läskigt om det ska påverka!
  • MiScHoOo
    Schäfer skrev 2010-11-27 13:03:30 följande:
    Jag skriver i min "blogg" här på FL hur graviditeten utvecklas och gjorde det även förra gången (hade cerklage då också). Skriver för min egen skull så hur intressant det är vet jag inte...?
    Säg till om du vill läsa så lägger jag till dig!

Magda: skönt att det såg bra ut, men läskigt att den påverkades av tryck och hostningar... Kommer ihåg att jag fick göra det "testet" längre fram i min förra graviditet. Var nog runt v.28...
    Hoppas vila hjälper nu! Kram!

Min skrutt sparkar emellanåt också neråt och jag tycker det är super obehagligt... Ibland kan jag då den lill* att flytta på sig så den sparkar någon annan stans men oftast inte... Kan också tycka att jag känner av cerklaget i dessa lägen Obestämd Förstår ju att det inte är så mycket att göra, men läskigt om det ska påverka!
    det är klart jag är intresserad.
    jag är tacksam om du kan ge mig adressen
  • MagdaA

jobbig dag idag. allmänt trött å slut å deppig. haft massa obehag neråt. tryck, sparkar, å liksom ilningar i underlivet, ogillas

nu ska jag försöka få i mig lite middag, sen blir det soffan ål najt lång.

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Schäfer
    MiScHoOo skrev 2010-11-27 14:55:19 följande:
    det är klart jag är intresserad.
    jag är tacksam om du kan ge mig adressen
    Har lagt till dig som vän och du kan gå in på min presentation så ser du bloggen som ikon (papper med penna)!
  • Thalis
    MagdaA skrev 2010-11-27 17:10:05 följande:
    jobbig dag idag. allmänt trött å slut å deppig. haft massa obehag neråt. tryck, sparkar, å liksom ilningar i underlivet, ogillas

nu ska jag försöka få i mig lite middag, sen blir det soffan ål najt lång.
    Det enda du kan göra är att vila ordentligt allt annat kan och ska faktiskt vänta!
    Kram på dig vännen!

Ego: Idag är en riktig tung dag för mig! Det har redan gått 4 år sedan vi förlorade Adam och det känns som om att det skedde imorse.
    Just nu ligger jag i sängen och bara gråter och gråter, vill inte att barnen ser mig så här.
    Det där med att tiden läker alla sår är bara rent bs, jag känner precis samma sorg och ångest som för 4 år sedan.
    Kram på er alla!
    Snart mamma- igen!!