• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • Schäfer
    Thalis: varma kramar till Dig och din familj idag {#emotions_dlg.flower} Inga ord hjälper men om du vill ösa ur dig vet du var vi finns!
    Tänk vad många som tänder ett ljus idag, vi kan väl tänka att alla är för Adam {#emotions_dlg.flower}
  • Lanie

Thalis: kramar om dig o din familj! idag ska jag försöka o hitta den där julstämningen som alla pratar om o då ska jag tända ett ljus för alla våra fina änglar! Hjärta

• MiScHoOo
    Schäfer skrev 2010-11-27 20:02:57 följande:
    Har lagt till dig som vän och du kan gå in på min presentation så ser du bloggen som ikon (papper med penna)!
    tusen tack ska gå in nu
  • Niinis

är inne en snabbis här.

dagen efter op började problemen med kraftig huvudvärk och stel nacke som värkte, samt stel arm. Jag åkte in med ambulans igår då jag knappt kom ur sängen utan att gråta pga den enorma smärtan. jaha då har man fått ryggmärgsvätska som läckt efter bedövningen i ryggen. Så om jag har tur ordnar det upp av sig själv om inte kan man väll typ bli förlamad. fick pga stressen enorma sammandragningar också, och försöker handskas med dom nu också. allt känns skit just nu, är så rädd för att jag ska få några men av detta.

• MiScHoOo
    Niinis skrev 2010-11-28 13:49:24 följande:
    är inne en snabbis här.

dagen efter op började problemen med kraftig huvudvärk och stel nacke som värkte, samt stel arm. Jag åkte in med ambulans igår då jag knappt kom ur sängen utan att gråta pga den enorma smärtan. jaha då har man fått ryggmärgsvätska som läckt efter bedövningen i ryggen. Så om jag har tur ordnar det upp av sig själv om inte kan man väll typ bli förlamad. fick pga stressen enorma sammandragningar också, och försöker handskas med dom nu också. allt känns skit just nu, är så rädd för att jag ska få några men av detta.
    kära någon, nu hoppas vi på det bästa och ta det lugnt hoppas du klarar dig fint tillsammans med barnet. jag håller tummarna för dig just nu. lycka till...
  • Schäfer
    är inne en snabbis här.

Fy vännen, stackars dig Gråter Har en vän som råkat ut för detta, han var sängliggande i mörker (hade problem med ljuset också) men blev helt bra!
    Håller tummarna för Dig - kan det aldrig få vara enkelt nått!? Kram!
  • Lanie
    är inne en snabbis här.

usch vad otäckt! hoppas verkligen att det ordnar sig! kramar!
  • Schäfer

I morse vaknade vi och dottern var prickig - vattkoppor... Obestämd Det har gått på dagis länge så det var bara en tidsfråga egentligen!
    Mannen och dottern var och hälsade på min syster med familj i helgen så antar att kusinerna nu har prickar att se fram emot om några veckor...
    Nu får mannen ringa runt och försöka få lite barnvakter så han kanske kan jobba lite i alla fall...

Niinis: Hur mår du idag?

• Niinis
    Schäfer skrev 2010-11-29 09:47:06 följande:
    I morse vaknade vi och dottern var prickig - vattkoppor... Obestämd Det har gått på dagis länge så det var bara en tidsfråga egentligen!
    Mannen och dottern var och hälsade på min syster med familj i helgen så antar att kusinerna nu har prickar att se fram emot om några veckor...
    Nu får mannen ringa runt och försöka få lite barnvakter så han kanske kan jobba lite i alla fall...

Niinis: Hur mår du idag?
    lite bättre TACK OCH LOV! Glad kan åtminstone stå upp utan att det gör sådärr jätte ont! Men vilken schock, trodde allvarligt att jag skulle bli förlamad eller nåt, hjälpte inte att googla på problemet heller för då kom det upp hemska historier. v. 15+0 idag, första kollen blir den 6 december efter cerklaget, är i v.16 då. Men det går lååååångsamt... Har ilningar nere vid cerklaget då och då, eller vid nedre delen av magen, någon mer som haft så? har nu pratat med 3 läkare som ALLA säger samma sak, vila mycket första veckan men inte sängläge. sen röra sig måttligt. sitter en del redan, tycker konstigt nog jag får mer sammandragningar när jag ligger för länge. Rör mig lite till och från kök osv. ja det visar väll sig lite på kollen också framöver hur mkt jag kan röra mig och inte. men man är ju försiktig.

hur mår ni alla?
  • MagdaA

Hej på er. Här har det varit en lite jobbig helg. Lördan mådde jag skit. Så less på allt, söndan var llite bättre iaf. Idag är det rätt okej men jag börjar bli lite orolig inför morgondagens läkarkoll. Vill verkligen inte bli inlagd igen!

Glad iaf att bäbisen verkar ha vänt på sig igen. Fred-Lörd låg han och sparkade neråt vilket jag tycker är så obehagligt, men igår och idag så sparkar det högt upp igen, som förut, betydligt behagligare!

Niinis: skönt att du mår bättre, förstår att du hann bli rädd! Se nu till å ta det lugnt, men som du själv säger, rör dig lagom

Thalis: en Extra kram här också! Både för gårdagen och för dagen. Se nu till å vila ordentligt!!!

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!