• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • Thalis
    Schäfer skrev 2010-11-30 13:52:04 följande:
    Jaha, där ser man! Hade du det förra gången också?
    Tänk det har jag aldrig hört talas om och jag är ändå inne på 3:e vändan
    Jepp,jag hade det även förra gången.
    En av orsakerna till varför läkaren inte tyckte att vi skulle ha penetrerande sex, maken kan nämligen ska sig
    Snart mamma- igen!!
  • Thalis
    Thalis skrev 2010-11-30 15:39:01 följande:
    En av orsakerna till varför läkaren inte tyckte att vi skulle ha penetrerande sex, maken kan nämligen ska sig
    Skada sig,skulle det stå.
    Snart mamma- igen!!
  • Lanie
    Schäfer: det är ett evigt kämpande, men det känns ändå lite bättre nu, är inte lika stressad för jag tror verkligen att jag kommer o få hjälp, på ett eller annat sätt, fick idag svar från ytterligare ett sjukhus o de brukade sjukskriva 3-4 veckor, så nu har jag ytterligare ett utlåtande med mig till kuratorn imorgon! känns lite som om chocken över hur läkaren uttrycker sig har lagt sig en aning o nu är jag lite mer sansad igen o redo för strid!

Thalis:Kram på dig! förstår verkligen att du blir orolig... o hoppas verkligen att vilan kan hjälpa dig, men usch vad tråkigt att inte få känna den där glädjen som alla borde få känna!
  • Schäfer
    Thalis skrev 2010-11-30 15:39:01 följande:
    Ajajaj, ja det förstår jag Förvånad
    Infektionsrisken räcker för att vi ska avstå...

Lanie: hoppas det gått bra idag?

Magda: härligt att det såg bra ut!

Ego: är i v.25 och har inte träffat min bm ännu... Hon är så märklig och nu senaste är att jag berättade att vår dotter har vattkoppor då säger hon att hon inte vågar komma för hon vill inte riskera att få bältros!?
    Hon som jobbar inom sjukvården borde väl veta att man inte kan få bältros av barn som har vattkoppor, däremot så kan en person med aktiv bältros smitta barn med vattkoppor... *suck*
    Så jag har däremot ingen aning om hur stor eller liten min mage är... Har inte fått urinen kollad osv och just nu känner jag bara JAG SKITER I DET!!!!
    Ska i alla fall be specen kolla hb, bt, blodsocker och urin nästa gång jag är på mätning...
    Så, behövde ösa ur mig lite!
  • MagdaA

Schäfer: SUCK för sånna bm:or! men du, finns det ingen bm på specen? jag går där. då brukar vi försöka planera in så jag kan ta bm-besök samtidigt som läkarbesök. om 2 veckor t ex har jag 3 tider på raken, först tillväxt UL, sen till en annan läkare för cervixkoll, å efter de bm.

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Schäfer
    Magd: jo...men jag tänker hela tiden att nu, nästa gång då kommer hon! Senaste budet är att hon ska komma den 17 dec - får se om hon gör det!?
    Men oavsett ska jag be dom kolla tryck, hb, socker och urin nästa vecka på specen...
  • Thalis
    Lanie skrev 2010-11-30 20:35:30 följande:
    Schäfer: det är ett evigt kämpande, men det känns ändå lite bättre nu, är inte lika stressad för jag tror verkligen att jag kommer o få hjälp, på ett eller annat sätt, fick idag svar från ytterligare ett sjukhus o de brukade sjukskriva 3-4 veckor, så nu har jag ytterligare ett utlåtande med mig till kuratorn imorgon! känns lite som om chocken över hur läkaren uttrycker sig har lagt sig en aning o nu är jag lite mer sansad igen o redo för strid!

Thalis:Kram på dig! förstår verkligen att du blir orolig... o hoppas verkligen att vilan kan hjälpa dig, men usch vad tråkigt att inte få känna den där glädjen som alla borde få känna!
    Tack gumman!
    Kram på dig också!!
    Snart mamma- igen!!
  • Thalis
    Schäfer skrev 2010-12-01 15:25:32 följande:
    Ajajaj, ja det förstår jag Förvånad
    Infektionsrisken räcker för att vi ska avstå...

Lanie: hoppas det gått bra idag?

Magda: härligt att det såg bra ut!

Ego: är i v.25 och har inte träffat min bm ännu... Hon är så märklig och nu senaste är att jag berättade att vår dotter har vattkoppor då säger hon att hon inte vågar komma för hon vill inte riskera att få bältros!?
    Hon som jobbar inom sjukvården borde väl veta att man inte kan få bältros av barn som har vattkoppor, däremot så kan en person med aktiv bältros smitta barn med vattkoppor... *suck*
    Så jag har däremot ingen aning om hur stor eller liten min mage är... Har inte fått urinen kollad osv och just nu känner jag bara JAG SKITER I DET!!!!
    Ska i alla fall be specen kolla hb, bt, blodsocker och urin nästa gång jag är på mätning...
    Så, behövde ösa ur mig lite!
    Vilken BM!! Är hon skön i huvudet eller? När du ber specen att kolla upp dig förklara också varför!
    Herregud!
    Snart mamma- igen!!
  • Lanie
    Schäfer: det gick bra hos kuratorn idag, jag var väldigt skeptisk till henne i början, men ju mer jag träffar henne, ju mer gillar jag henne o idag så såg hon min oro på lång väg, sambon var även med o han är inte med så ofta så redan då visste hon nog att det hade hänt ngt, hon ska prata både med min läkare o med operatören o sen skulle hon höra av sig iaf vad som hade sagts... jag tror verkligen att hon kan intyga om att jag är otrygg o orolig o det är ngt som de måste ta hänsyn till... o tvärtemot både läkare o bm så tycker hon att det är bra att jag har er här i tråden som stöd...

det har hänt lite andra grejer som också gör att det är lite tungt nu.. min pappas fru bråkar med oss o jag blir så trött på henne då jag redan sagt att jag inte vill ha med dom o göra mer då de var väldigt elaka i samband med när Wilton dog...
  • MagdaA

nån här i tråden som går på koller i gbg?

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!