Inlägg från: FruHellström |Visa alla inlägg
  • FruHellström

Cerclage?

vixan skrev 2011-04-24 14:50:48 följande:
    Här har du en till som är nervös inför onsdag. Vaknade imorse med värsta ångest. Förra gången jag fick cerklage tyckte jag att det kändes underbart att vakna upp från narkosen. Kände mig så lugn och harmonisk. Fick tablett för illamående innan jag somnade.

Folk runt om rking mig har väldigt svårt att förstå att jag kanske blir sängliggande eller måste ta det väldigt lugnt. De tror att jag kan komma hem och fika hos dem titt som tätt när jag blir sjukskriven. Så någon större förståelse har nog inte alla. Men jag hoppas att jag har fel och de har rätt så jag kan göra lite i sommar. Vill kunna lämna min dotter på dagis så hon slipper vara på dagis 6 på morgonen.
    det är det man är rädd för, att folk ska ta för givet att man bara kan lalla på som vanligt trots cerklaget, Återstår att se, man får vara tuff o säga ifrån helt enkelt om det blir för tungt.
    vixan skrev 2011-04-24 14:53:03 följande:
    Hur hade ni som har cerklaget det innan OP? Jag känner mig ganska stark och orkar med en hel del nu som att putsa fönster och mocka till hästen. När började ni känna av sammandragningar och andra teckan på att ni ansträngt er för mycket?
     jag känner redan att det bli jobbigt, speciellt om jag går för mkt, inga direkta sd, men lite irriterat på ngt vis, samtidigt försöker vi leva som vanligt, har precis varit o grillat vid havet o trots att jag fick sitta på en hård bänk i typ 2h va det riktigt mysigt o skönt med frisk  luft :)
  • FruHellström

Usch, imorgon bitti 0700 är det uppställning på kk i Nyköping. Sambon kunde iaf köra nu, trots bokslut och massor med jobb. Känns bra.

Men, pratade just med min mamma, o sa det att ja, man får väl se om man kan röra sig så mkt i sommar nu, lr om man blir ordinerad liggläge, ja men det visar sig ju säger hon bara OCH, -Det där är ju jättevanligt!! Ehh, nä mamma, de är restriktiva med det, o så drog jag storyn om när bm sa att det va sånt man gjorde förr".
    Jaha, men va hette det där nu då? Då visste hon knappt vad det hette....
    Jag kanske överreagerar? Jag är inte den seom tkr synd om mig själv, men däremot har jag börjat lyssna på min kropp mer o mer, framförallt nu  Men har hon rätt i det hon säger, eller är det ytterligare ett tecken på hur rädd hon eg är?? Hur orolig ska man eg vara? 

• FruHellström

Äntligen är det på plats, allt gick superbra så nu hoppas att liten i magen jäser en sisådär 26veckor till  
    Som sagt, olika förhållningsorder var vanligt sa två läkare, men de va iaf ense om att ta det lungt, inga tunga lyft, inget sex lr karbad på några veckor och mkt vila de närmsta dagarna. Fick komma hem redan igår så det va superskönt o få gotta ner sig i sin egen säng

Men det verkar som att jag ska kunna leva som vanligt men lyssna på kroppen

kram på er! 

• FruHellström

vixan,
    Ja men då e det väl ungefär samma restriktioner, fick dammsuga, men inte bära dammsugaren ungefär. Har legat framför tv:n idag, sjukt tråkigt faktiskt...redan :-P Men förhoppningsvis blir det bara några dar till.
    Illa att dom satt infarten fel :-O Men skönt att det gick bra.
    De hade ungefär 1cm att tråckla i om jag förstod rätt, det va "ganska så trångt" antar de menade att tappen var kort... heheh 
    Well, filmtips, boktips emottages tacksamt  

• FruHellström

ahh, min förra graviditet så läste jag igenom grottbjörnens böckerna, lr iaf några av dem, kanske ska ta upp de o se hur dem slutar, heheh. XXXluts, hmm, vad är det? Hittade ingen hemsida? Finns det bara i malmö?
    Jag började lite på Mia Skäringers bok igår, men det gjorde så ont o skratta så jag spar den lite, sen Scar Tissue av Anthony Kiedis (red hot chili peppers sångare) har jag som mål o plöja igenom. Men som sagt, måste fixa hängmatta pronto! Hahah!

• FruHellström

men oj, vilken läcker, och absolut inte dyr!! Hmm, man kanske ska lura karln med på en road trip
    Tack! 

• FruHellström
    vixan skrev 2011-04-30 08:54:11 följande:
    Hur länge blödde ni efter att ni fått cerklage? Jag blöder inte men har brun/gula flytningar. Ska på koll på tisdag. Det var lite tidigt tyckte doktorn men det fanns inga tider om 3 veckor.

Hur går det för dig Fru hellström?
    Det går bra, har skapligt ont och är less på o ligga redan, eller så är det bara brist på bra tv
    Lite sammandragningar o molvärk, tkr dock det är lite svårt att hålla isär vad som eg är vad. Men jag blöder inget längre, vilket är skönt.
    Sk försöka mig ut i solen lite så man får lite färg, ha en underbar dag!  
  • FruHellström
    vixan skrev 2011-04-30 11:27:34 följande:
    Jag känner mig hyfsad i magen inga värk eller sammandragningar men jag liggere nästan hela tiden. Känner däremot som om att jag håller på att få UVI så jag hinkar i mig citronvatten. 

Har lite färgad flytning men ingen blod. När skulle du tillbaka på kontroll? 
    ska tillbaka om en månad på koll, sen blir det en gång i månaden, har  bricanyl som jag tar till kvällen, men de hjälper inte lka bra som den spruta jag fick i baken på sjukhuset... :/
    kan man få uvi av att sätta cerklage? hur känns det isf? 
  • FruHellström

idag är ingen bra dag, har haft ont i huvudet sen inatt, det bara kom,pang! sen känner jag mig skakig och lite småsjuk rent allmänt. men har ingen feber iaf. Kanske kan vara vettigt att ringa 1177 om det inte går över. Man blir ju nojjig för minsta lilla just nu, ska iaf vila mer än jag gjort, idag går jag inte utanför dörren.
    Ska klämma mig igenom sagan om ringen triologin idag trots mysväder. men jag har fortfarande inte sett röken av min hängmatta!!! Förvånad 
    hur går det för er andra? 

• FruHellström
    vixan skrev 2011-05-01 17:04:21 följande:
    Låter som biverkningar av bricanyl. Tar du dem fortfarande. Ingen hängmatta här heller förstår inte heller att den inte kommer hit av sig själv. 
    tar bara till kvällen, och ikväll är det sista tabletten, har inga direkta sd nu så. men kan biverkningar sitta i såhär länge av dem? Känns lite som hugg i underlivet och längst in/upp. Ska ringa kk imorrn om det inte blir bättre. bättre ett samtal för mkt än ett för lite...

Ska bli regnigt o kyligt här en vecka framöver så karln har några dar på sig iaf  
Svar på tråden Cerclage?