Inlägg från: FruHellström |Visa alla inlägg
  • FruHellström

Cerclage?

Lycka till vixan.
    Lanie, nej, inte förrän om ngn månad, fortsätter liggläge framför dålig tv... Foten i munnen 

• FruHellström

Härligt Lanie, önskar jag kunde sticka, lr ha engagemang o lära mig, sy kan jag, men sitta är väl knappast läge för nu :)

Vi köpte vagn idag... lite tidigt kanske, men har letat efter en grön kronan, o så sprang vi på en på blocket som mannen har hämtat idag, va sitt/liggdel, o så åkpåse, skötväska, mjuklift så vi gjorde ett klipp enl sambon, den va som ny  
    Bara 25 veckor kvar... hmm 

• FruHellström

Lanie, ja just det, tror jag läst det förut, blir lite snurrigt bland allt folk på nätet ibland YT är bra, finns allt där ju!

Det är med blandad förtjusning man handlar, men känns fantastiskt bra. För det ska gå bra för oss! Jag har kvar kläder från sonen, visserligen är de från 02-03 men det är mkt fint och neutralt som går att använda fortfarande :)
    Men nu blir det nog inget handlande på ett tag, många av våra vänner har smått nu så det blir nog att låna när det närmar sig på riktigt. Vilket skötbord ska du ha? jag har ett brio vegga (tror jag det hette) hos exet, men nu kommer jag få ha skötbordet i hallen utanför toan så det kanske ser skumt ut med ett plåtbord som hänger från väggen, får lusläsa blocket sen efter ngt fint golvskötbord Som du säger, läskigt, men mysigt o planera...

• FruHellström
    vixan skrev 2011-05-03 15:54:48 följande:
    Hej alla!

Hemkommen från farbror doktorn. Det såg fint ut och inte svullet och dant. Tråden satt på plats 35mm upp min tapp var 56mm lång och sluten. Inre livmodermunnen var sluten. Kändes bra!!

Man får passa på att handla det man snubblar över annars ångrar man sig. Själv har jag det jag behöver har inte sålt eller slängt något. En skötväska skulle jag kunna tänka mig att köpa. Har emmaljungas mjuka väska vill ha en med fack och ordning.  
    Va skönt att det ser bra ut!!
    Skiphops skötväska hade jag tänkt på innan, men den som kommer med vagnen verkar bra så... ska provköra lite snart^^

Fler som har NOLL aptit just nu? Iom att man ligger 23timmar om dygnet så blir knappt jag hungrig, trycker ner lite frukost o sen äter jag inte förrän mannen kommer hem. Dricker däremot massor av vatten, helst Loka smultron. Får inte ens i mig godis som jag kan vräka i mig annars, inget sug efter nåt!! 
  • FruHellström

Ok, aptiten kanske kommer igen då :)
    Jag är oxå förstoppad, min förra bm jag hade innan jag bytte sa att jag kunde ta Lactulose, så jag tar det som blev över efter sonens magproblem.  Så nu går det som en dans på toa Har du testat ngt annat för magen, du vet, linfrön, plommon och sånt klassiskt"? 
    Egentligen gör det kanske inte så mkt just nu att aptiten är noll, bebis får ändå det den behöver och en annan kanske slipper passera 100gränsen denna grav... 

Men det kanske är oron som gör att man inte vill äta, fast undermedvetet på ngt vis. Just nu vill jag bara komma på koll igen o se att allt är bra.
    Btw, barnvagnen va huuur fräsch som helst, precis den Kronanagröna färgen jag tänkt mig Va från 08 men det var fortfarande nubbar kvar på däcken och inte en strimma solblekt, såg ny ut! Längtar massor tills den ska premiärköras med lilltrollet i Hjärta

• FruHellström
    Lanie skrev 2011-05-03 19:21:23 följande:
    fruhellström: jag har nog provat allt man kan prova, kiwi, ananas, linfrö,dricka mkt, lactulos, movicol, paraffinemulsion.. you name it. lactulos klarar inte min mage av o hantera, movicol har funkat sådär. när jag låg inlagd så åt jag linfrö på filen o fick paraffinemulsion, det funkade finfint så nu när jag kommit hem så har jag fortsatt med det, men jag märker att jag äter ju helt annorlunda hemma än på sjukhuset. på sjukhuset får man ju väldigt snäll mat, inte alltför fett, inte alltför kryddat, bra blandning av kött, kolhydrater o frukt o grönt o jag åt nästan inget godis alls. o man åt regelbundet. hemma är det ju helt annat, mer onyttig mat, mindre frukt o grönt, mer godis, mer oregelbundenhet. dessutom har jag slarvat lite med paraffinet. jag rör på mig mer nu o jag trodde i min enfald att det skulle få igång mina tarmar, men icke, så nu håller jag på o försöker o återställa ordningen. har haft mindre ont i magen idag, har inte mått illa, så kanske håller det på o bli bättre igen.  paraffinet är snart slut, så måste till apoteket o det är vansinnigt dyrt o köpa, så det tar emot, men jag märker ju att jag behöver det.

du ska nog se att aptiten kommer tillbaka o som du säger, bebis får ju sitt, tar ju av dig, så när reserverna är slut så kommer du o börja äta igen.

härligt att du blev nöjd med köpet! vår vagn är lite solblekt på solskyddet, men i övrigt är vår vagn i fint skick.. är ju en sån vagn jag ville ha, både ligg o sittdel o ganska bastant.. har lite svårt för de där cityvagnarna.. men så är jag ju inte så mkt på stan utan kommer ju mest o vara ute i naturen o gå på grusiga vägar så vagnen passar mitt ändamål
    Oj, vilken otur du haft med magen, hoppas verkligen den blir bättre, jag hoppas jag klarar mig på Lactulose iaf.
    Får tvinga i mig smörgås o te på morgonen, sen kansek det blir ngn macka på dagen, sen som sagt inget förrän middag, och petar mest i maten. Känns konstigt då jag brukar vara en hejare på o äta :/ Men det kommer som du säger, säkert igång snart :)
    Jag gillar inte heller cityvagnarna, vi bor i en håla med grusvägar med så en bastant rejäl vagn va vad vi ville ha, sen att den är militärgrön gillar jag mest  
  • FruHellström
    Lanie skrev 2011-05-04 13:34:08 följande:
    fruhellström: jag har alltid haft problem med magen, även som ogravid så det är väl inte konstigt att det inte riktigt funkar när jag är gravid. efter förlossningen med WIlton så började magen för första gången i mitt liv att fungera normalt så jag hoppas att det kommer tillbaka sen när den här bebisen kommer. har varit på apoteket o jag har alltid undrat varför de aldrig tipsar om paraffinemulsion när man varit där o frågat om råd o idag fick jag förklaringen. Personalen vet inte vad det är! hon fick gå och slå i datorn för o se om de hade det hemma, vilket de hade, men hon hade aldrig sett det förut, aldrig hört talats om det o då hade hon jobbat där i många år...

jag är också en hejare på att äta i vanliga fall! men du får i dig lite iaf o det är det viktiga. se bara till o dricka annat än vatten så du ändå får i dig lite mer, kanske lite mjölk eller juice eller så...

idag är jag förresten i v 33+0!
    Så typiskt apotekspersonal... 
    Har iaf fått i mig all bran med mjölk precis så det kanske är på väg åt rätt håll.
    Va skönt, redan v33!! :D Då har vi samma brytdag sas, fast jag går bara in i v 15 idag  
  • FruHellström
    vixan skrev 2011-05-06 10:50:31 följande:
    Nästan lite farligt när man inte känner av cerklaget. Har plockat undan i dotterns rum så städerskan kommer in. Har även sorterat hennes garderob som var helt upp och ner så nu blir det en stund i solen med en bok.
    lyllo dig!!
    jag hängde två masiner tvätt i förrigår, hade ont så fort jag stod upp igår, hoppas det lugnar ner sig så jag kan göra smörgåstårta med sonen i helgen! Han blir 9 på måndag o beställde smörgåstårta till kalaset, hmm...Skrattande    Ringde in igår o ska på efterkontroll den 24maj, så det blir lungt fram tills dess.
  • FruHellström
    vixan skrev 2011-05-06 11:24:21 följande:
    Ja det är verkligen skönt men jag ska ju inte göra sånt som att plocka undan. Jag ska också på kontroll den 24 maj. =) Jag tror att graviditeten går snabbare tack vare de täta kontrollerna man ser framemot dem istället för v40.
    Ja det tror jag med, blir ju som små delmål, Sen att man frå se/höra bebis fler gånger än "vanliga" gravida gör ju inte saken sämre ;)

Nä storstädning får vänta, det är tur man inte är alltför pedantCool 

Jag kanske är  för mkt, men jag ligger i princip 23timmar om dygnet, känns inte bra när jag är o står upp mer än 5-10 min, märktes på tvätthängning o när jag försökte diska häromdagen, usch!! men det va heelt normalt enl ssk:n i tele igår, de kunde ju innte göra så mkt mer än o ordinera vila...
    Hur har ni det med liggandet? 
  • FruHellström

Hahah, vilken fråga det blev; "Hur har ni det med liggandet"? 
    Menar självklart hur mkt ni ligger under ett dygn, sover, vilar, läser osv.Foten i munnen 

Svar på tråden Cerclage?