• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • FruHellström

Brrr, de ringde i eftermiddags från kk, den 27/4 ska jag in o få cerklaget. Blir dessutom kvar över natten sa dom. Ska inte läsa mer bakåt i tråden, småläste lite härochvar om hur cerklage slitits sönder o hur ont det gjorde att ta bort, hua, ska försöka hålla mig lyckligt ovetande om vad som komma skall

• vixan
    FruHellström skrev 2011-04-19 21:47:07 följande:
    Brrr, de ringde i eftermiddags från kk, den 27/4 ska jag in o få cerklaget. Blir dessutom kvar över natten sa dom. Ska inte läsa mer bakåt i tråden, småläste lite härochvar om hur cerklage slitits sönder o hur ont det gjorde att ta bort, hua, ska försöka hålla mig lyckligt ovetande om vad som komma skall

Samma dag som jag ska sätta mitt. Får man fråga på vilket sjukhus?
  • Lanie
    FruHellström skrev 2011-04-19 21:47:07 följande:

kan ju va som de gjorde med mig, att de satte dropp som skulle gå i 12 timmar o de ville ha lite övervakning så allt ser bra ut, jag blev ju också inlagd över natten.
  • vixan
    Lanie skrev 2011-04-19 22:18:24 följande:
    kan ju va som de gjorde med mig, att de satte dropp som skulle gå i 12 timmar o de ville ha lite övervakning så allt ser bra ut, jag blev ju också inlagd över natten.
    Fick du åka hem samma dag eller sov du en natt till på sjukhuset?
  • Lanie
    vixan skrev 2011-04-20 09:35:59 följande:
    Fick du åka hem samma dag eller sov du en natt till på sjukhuset?
    jag sov över en natt, kom in vid åtta på torsdagsmorgonen o åkte hem på eftermiddagen på fredagen..
  • vixan

Hej alla!

Jag har funderat på det här med förlossning. När jag fick min dotter så gick det väldigt fort. Jag fick första värken 15.15 och 18.24 var hon ute. Detta var min första graviditet så hur snabbt kommer det att gå denna gången då? Är rädd att jag inte kommer att hinna in. Mina värkar avtog inte utan jag hade ont hela tiden. Lite svårt att ta sig till BB när man har så ont. Tar  nämligen 30 minuter för mig att köra in. Ska man tälta utanför men eftersom man aldrig vet när bebis ska komma så lär man få tälta från v 24 och framåt.

Hur har det gått för er andra med försvagad hals. Hur snabbt/långt tid har era förlossning tagit? Öppnar ni er också på en timme? 

• FruHellström
    vixan skrev 2011-04-19 22:04:41 följande:
    Samma dag som jag ska sätta mitt. Får man fråga på vilket sjukhus?

Blir Nyköping för mig

Lanie, ja, det är väl för observation.

Kul påsklov förresten, både jag och sonen ligger o hostar o snorar framför tv:n...suck!! men lite mysigt är det ändå  
  • FruHellström

Vixan: Vilket sjukhus har du? Vilken vecka är du i?

Mitt förra inlägg ser jättemärkligt ut då all text hamna i det grå fältet...teknik... :-P 

• vixan
    FruHellström skrev 2011-04-20 10:43:33 följande:
    Vixan: Vilket sjukhus har du? Vilken vecka är du i?

Mitt förra inlägg ser jättemärkligt ut då all text hamna i det grå fältet...teknik... :-P 
    Jag är i vecka 12+3 så 13+2 när de ska sätta cerklaget. I malmö. Hur ska de sätta ditt?
  • FruHellström

Jag är i v13 idag, 12+0 så jag kommer vara i v14 när det sätts, jag vet faktiskt inte hur de sätter, en ssk ringde mig igår och talade om op tid osv, och att det kommer komma hem pappar om info om hur det går till.