vixan skrev 2011-04-24 14:50:48 följande:
Här har du en till som är nervös inför onsdag. Vaknade imorse med värsta ångest. Förra gången jag fick cerklage tyckte jag att det kändes underbart att vakna upp från narkosen. Kände mig så lugn och harmonisk. Fick tablett för illamående innan jag somnade.
Folk runt om rking mig har väldigt svårt att förstå att jag kanske blir sängliggande eller måste ta det väldigt lugnt. De tror att jag kan komma hem och fika hos dem titt som tätt när jag blir sjukskriven. Så någon större förståelse har nog inte alla. Men jag hoppas att jag har fel och de har rätt så jag kan göra lite i sommar. Vill kunna lämna min dotter på dagis så hon slipper vara på dagis 6 på morgonen.
det är det man är rädd för, att folk ska ta för givet att man bara kan lalla på som vanligt trots cerklaget, Återstår att se, man får vara tuff o säga ifrån helt enkelt om det blir för tungt.
vixan skrev 2011-04-24 14:53:03 följande:
Hur hade ni som har cerklaget det innan OP? Jag känner mig ganska stark och orkar med en hel del nu som att putsa fönster och mocka till hästen. När började ni känna av sammandragningar och andra teckan på att ni ansträngt er för mycket?
jag känner redan att det bli jobbigt, speciellt om jag går för mkt, inga direkta sd, men lite irriterat på ngt vis, samtidigt försöker vi leva som vanligt, har precis varit o grillat vid havet o trots att jag fick sitta på en hård bänk i typ 2h va det riktigt mysigt o skönt med frisk luft :)