• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • vixan
    FruHellström skrev 2011-04-26 19:32:56 följande:
    Usch, imorgon bitti 0700 är det uppställning på kk i Nyköping. Sambon kunde iaf köra nu, trots bokslut och massor med jobb. Känns bra.

Men, pratade just med min mamma, o sa det att ja, man får väl se om man kan röra sig så mkt i sommar nu, lr om man blir ordinerad liggläge, ja men det visar sig ju säger hon bara OCH, -Det där är ju jättevanligt!! Ehh, nä mamma, de är restriktiva med det, o så drog jag storyn om när bm sa att det va sånt man gjorde förr".
    Jaha, men va hette det där nu då? Då visste hon knappt vad det hette....
    Jag kanske överreagerar? Jag är inte den seom tkr synd om mig själv, men däremot har jag börjat lyssna på min kropp mer o mer, framförallt nu  Men har hon rätt i det hon säger, eller är det ytterligare ett tecken på hur rädd hon eg är?? Hur orolig ska man eg vara? 
    Jag ska ockås vara på plats klockan 7.00 klockan 8.00 blir det OP. Känner mig lugnar inför narkosen då närkosläkaren lovade mig att jag skulle vakna igen. Jag får åka hem på em om allt går som det ska. Förra gången hade jag inte ont och jag blödde inte heller så om det går lika bra denna gången så blir jag glad.

Så bra att du lyssnar på din kropp för det tror jag är viktigt i vår situation. 
  • SaraDK

I lördags fick vi världens finaste påskpresent!
    På beräknad födelse kom "lilla" Ellie till oss. Hon vägde 3690 g och var 51 cm lång.
    Vattnet gick kl 06:50 och kl 9 satte värkarna igång. Kl 10:30 var vi inne på förlossningen och kl 14:13 var hon född. Vi fick ligga på BB i 2 dygn för de hörde blåsljud på hjärtat. Blåsljuden är kvar och vi ska bli kallade till u-ljud av hjärtat och även av hjärnan (hon ligger strax över gränsen på vätskan i hjärnan) den närmsta månaden. Men blåsljud är tydligen väldigt vanligt och 10% har det och på de flesta växer det bort... Men vi är så glada att vi har en stor pigg flicka!

• MagdaA

SaraDK: GRATTIS!!! Blåsljud hade Matteus också, men efter fler kontroller och UL så fick han OK i rumpan. som sagt vanligt med blåsljud. Grattis igen! MYS nu allt ni kan! Första tiden är magisk!

Ebba, Alexander, Matteus. Älskade barn!
  • Lanie

saradk! Grattis! vad härligt, o inte illa o pricka bf på dagen! nu är det bara till o mysa på! kramar..

• MiScHoOo
    SaraDK skrev 2011-04-26 22:17:57 följande:
    På beräknad födelse kom "lilla" Ellie till oss. Hon vägde 3690 g och var 51 cm lång.
    Vattnet gick kl 06:50 och kl 9 satte värkarna igång. Kl 10:30 var vi inne på förlossningen och kl 14:13 var hon född. Vi fick ligga på BB i 2 dygn för de hörde blåsljud på hjärtat. Blåsljuden är kvar och vi ska bli kallade till u-ljud av hjärtat och även av hjärnan (hon ligger strax över gränsen på vätskan i hjärnan) den närmsta månaden. Men blåsljud är tydligen väldigt vanligt och 10% har det och på de flesta växer det bort... Men vi är så glada att vi har en stor pigg flicka!
    grattis, hoppas det går över snart.
    Gud vad glad jag blev att läsa detta idag.

Grattis och lycka till i framtiden
    bra kämpat
  • MiScHoOo

Idag har jag inte känt mig så kränkt så som idag. När jag får missfall kämpar jag med att gå tillbaka och oftast är jag hemma endast en månad och idag en konstig kollega säger till mig eftersom hon bråkar med mig så jag anmälde henne till chefen (hon vikarierar hos oss)...

hon säger -jag mår bra men inte du miriam
    jag säger -varför ska jag dåligt och visst jag mår bra
    hon säger -klart du inte mår bra du har massa missfall

Gud så arg och ledsen och förnedrad jag känner mig.

Jag tackar SaraDK för dem fina nyheten och jag kommer att kämpa vidare... men just nu är jag jätte arg

• MiScHoOo
    MiScHoOo skrev 2011-04-26 23:17:28 följande:
    Idag har jag inte känt mig så kränkt så som idag. När jag får missfall kämpar jag med att gå tillbaka och oftast är jag hemma endast en månad och idag en konstig kollega säger till mig eftersom hon bråkar med mig så jag anmälde henne till chefen (hon vikarierar hos oss)...

hon säger -jag mår bra men inte du miriam
    jag säger -varför ska jag dåligt och visst jag mår bra
    hon säger -klart du inte mår bra du har massa missfall

Gud så arg och ledsen och förnedrad jag känner mig.

Jag tackar SaraDK för dem fina nyheten och jag kommer att kämpa vidare... men just nu är jag jätte arg
    blev lite konstigt vi hade bråkat om andra saker, hon skrek kallade mig för subba till mina andra kollegor och det hjälpe inte när jag bad henne att sluta men hon höll på och jag har bevis på allt men men...

det jag skrev var när jag och hon satt hos chefen hon säger så till mig
  • MiScHoOo

idag mår jag mycket bättre ska inte behva att jobba med vikarien men nu vill jag dela med mig

http://www.enbarnsligarevardag.se/ kan man vinna en lite och ett stort förkläde genom att hitta 3 påslägg och skulle ni behöva ledtråd kan jag ge er det ;)

Lycka till

• Niinis
    SaraDK skrev 2011-04-26 22:17:57 följande:
    stort grattis!!!!!!!!!!{#emotions_dlg.flower}