snalmums skrev 2011-05-18 09:11:26 följande:
usch, vilken kväll jag fick igår! hade världens magont, inte i bebismagen utan mer på sidorna vid revbenen och uppåt mot magsäcken. verkligen ingen behaglig känsla. kändes som magen skulle sprängas. hade ändå inte ätit så mycket under dagen. jag kunde knappt ligga eller sitta, kändes som jag knappt fick luft. efter en lång stund somnade jag och sovit hela natten. idag känner jag mig riktigt seg som kola.
haft molande värk nu i två dagar längst ner i magen, någon mer än jag som har det så? blir ändå lite orolig nu om det verkligen ska vara så? har tagit alvedon men vågar ju inte ta alltför mkt eftersom jag har lätt påverkad lever som säger ifrån om jag får för mkt alvedon i mig. mannen är sjuk också med förkylning och halsont, *peppar peppar* så lyckas jag inte bli sjuk.
Stackare jag vet hur det är med magen. Har en nervmage vilket innebär att det lilla minsta så får jag ont i magen. Jag har en lätt molandevärk längst ner i magen då och då. Läste att det är vanligt i v 17 då magen växer eller livmodern.
Idag har det gått tre veckor sen OP och jag har gått till dagis med min dotter. Kändes helt okej.