• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • vixan

Laine: Du som har haft cellförändringar. Tyckte du det kändes när de klippte av en bit tappen för att skicka på analys? 

• Lanie
    vixan skrev 2011-05-17 11:06:55 följande:
    Laine: Du som har haft cellförändringar. Tyckte du det kändes när de klippte av en bit tappen för att skicka på analys? 
    ja det kändes... jag blev skitarg på den manliga läkaren när han sa att det inte gjorde ont alls, men sen gjorde det ganska ont.. hur fan kunde han veta om det gör ont eller inte? han har ju aldrig haft en tapp som ngn varit o klippt i!
  • FruHellström
    mammasgullar skrev 2011-05-17 10:32:41 följande:
    Åh det låter mysigt med ett album

Ni som fått i cerclage, hur lång tid tar det att förbereda för att sätta i det? Om ni förstår vad jag menar?
    Ca 1½ vecka från det jag ringde in till specmvc o tills det va satt.
    Förlåt om jag snor frågan, men ville bara säga att jag tyckte inte det gjorde så ont, mer obehagligt, Hade dock turen o ha en manlig som va väldigt rolig o "kompisaktig" så jag slappnade av ordentligt.  De andra gångerna har det inte gjort ont heller, som sagt, bara obehagligt tkr jag.

Fast kom o tänka på det, är det koniseringen du menar? Då va jag sövd bägge ggr, det får man välja själv, iaf i Nyköping som är mitt sjukhus.

• FruHellström

Ä lite molning här idag med, men film o tv är jag rätt less på, jag vill åka till ikea o handla bebissaker, måla om sovrummet, slipa golv o tapetsera o storstäda, fixa i trädgården, klippa gräs...Gråter Är skapligt less på o bara ta det piano, hoppas på positiva besked vid kollen på Tisdag... 

• snalmums
    FruHellström skrev 2011-05-17 11:38:37 följande:
    Ä lite molning här idag med, men film o tv är jag rätt less på, jag vill åka till ikea o handla bebissaker, måla om sovrummet, slipa golv o tapetsera o storstäda, fixa i trädgården, klippa gräs...Gråter Är skapligt less på o bara ta det piano, hoppas på positiva besked vid kollen på Tisdag... 
    då är vi 2 om att tycka det är tråkigt att ta det piano hela tiden. fast vi väntar på något gott juSkrattande
    idag har jag varit uppe och gått lite och fixat lite småsaker härhemma nu blir det att vila innan min vän kommer på besök så jag kan sitta lite när hon kommer.
    bf 3 september
  • Lanie
    FruHellström skrev 2011-05-17 11:35:06 följande:
    Ca 1½ vecka från det jag ringde in till specmvc o tills det va satt.
    Förlåt om jag snor frågan, men ville bara säga att jag tyckte inte det gjorde så ont, mer obehagligt, Hade dock turen o ha en manlig som va väldigt rolig o "kompisaktig" så jag slappnade av ordentligt.  De andra gångerna har det inte gjort ont heller, som sagt, bara obehagligt tkr jag.

Fast kom o tänka på det, är det koniseringen du menar? Då va jag sövd bägge ggr, det får man välja själv, iaf i Nyköping som är mitt sjukhus.

jag trodde vixan menade det extra prov som tas när cellprovet visar på förändringar, när de tar en liten större bit av tappen. jag tyckte det gjorde ont, men det var för att läkaren hade sagt att det inte kändes ngt, så när det gjorde det så blev jag ställd. det gjorde mer ont än jag var förberedd på. när koniseringen gjordes kändes det inte för då hade jag lokalbedövning.. kommer inte ihåg om jag hade ont när bedövningen släppte, men tror inte det för då borde jag ha kommit ihåg det nu...
  • Lanie

jag har ingen energi alls idag.. har sovit jättegott inatt så trodde när jag vaknade att det här skulle bli en bra dag med massor av energi (även om vädret är blä) men icke, lagade lunch nu o jag orkade knappt stå upp.. vet inte vad det är med mig idag.. tycker även att jag har lite ont i magen till o från, men vet inte om det är vanliga magen eller bebismagen som strular...

• vixan

Tack Fru Hellström och Laine!

Anledningen till att jag fråga var för att jag undrar om jag har någonkänsel i tappe. Kände nämligen inget alls och kände inget alls när de klippte cerklaget. 

• vixan
    Lanie skrev 2011-05-17 12:39:53 följande:
    jag har ingen energi alls idag.. har sovit jättegott inatt så trodde när jag vaknade att det här skulle bli en bra dag med massor av energi (även om vädret är blä) men icke, lagade lunch nu o jag orkade knappt stå upp.. vet inte vad det är med mig idag.. tycker även att jag har lite ont i magen till o från, men vet inte om det är vanliga magen eller bebismagen som strular...
    Det är jobbigt när man inte vet vilken magen man har ont. Jag önskar mig en egen UL-apparat så jag kan ha koll vad som händer där nere.