• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • snalmums

lanie: hur är det idag???

bf 3 september
  • Lanie
    snalmums skrev 2011-05-19 10:17:16 följande:
    lanie: hur är det idag???
    det är bra! har sovit i en evighet, gick o la mig innan elva igår, har precis stigit upp! så nu hoppas jag att jag har mer energi idag än jag haft tidigare i veckan.

inga mer färgade flytningar heller! så allt känns som vanligt igen... konstigt det där..
  • vixan
    Lanie skrev 2011-05-19 10:21:46 följande:
    det är bra! har sovit i en evighet, gick o la mig innan elva igår, har precis stigit upp! så nu hoppas jag att jag har mer energi idag än jag haft tidigare i veckan.

inga mer färgade flytningar heller! så allt känns som vanligt igen... konstigt det där..
    Vilken vecka är du i nu? När skulle du klippa cerklaget?
  • Lanie
    vixan skrev 2011-05-19 10:28:34 följande:
    Vilken vecka är du i nu? När skulle du klippa cerklaget?
    35+1 idag. sista maj ska cerklaget bort, om inget händer innan vill säga
  • snalmums
    Lanie skrev 2011-05-19 10:21:46 följande:

skönt och höra att det är bra, hoppas du är full med energi så du orkar göra lite saker idag. själv vaknade jag inatt en gång med världens sammandragning. sen släppte det nu har jag lite molande värk. hoppas det blir bättre under dagen bara.
    bf 3 september
  • Lanie
    snalmums skrev 2011-05-19 10:41:38 följande:
    skönt och höra att det är bra, hoppas du är full med energi så du orkar göra lite saker idag. själv vaknade jag inatt en gång med världens sammandragning. sen släppte det nu har jag lite molande värk. hoppas det blir bättre under dagen bara.
    börjar redan känna hur energin tryter, men men.

hoppas också på att värken försvinner för dig o att du får en bra dag!
  • vixan
    Lanie skrev 2011-05-19 10:30:44 följande:
    35+1 idag. sista maj ska cerklaget bort, om inget händer innan vill säga
    Min dotter föddes v35. Det gick för visso bra och behövde ingen neovård men vi fick kämpa för att hon skulle hålla sig vaken under måltiderna. Så hoppas du kan knipa en vecka till eller två.

Förstå hur nära mål du är. Jag vill också vara  i v.35 nuuuuuuuu.
  • snalmums

jag vill också vara nära mål nu, men v28 är mitt mål nu än så länge!

bf 3 september
  • Lanie
    vixan skrev 2011-05-19 10:51:24 följande:
    Min dotter föddes v35. Det gick för visso bra och behövde ingen neovård men vi fick kämpa för att hon skulle hålla sig vaken under måltiderna. Så hoppas du kan knipa en vecka till eller två.

Förstå hur nära mål du är. Jag vill också vara  i v.35 nuuuuuuuu.
    ja, det klart att jag hoppas på en stund till, men som sagt, nu är jag ju inte stirrig längre över om det skulle sätta igång.

förstår verkligen hur du känner. jag ville också vara där när jag var i din vecka. jag fattade inte hur jag skulle klara av o få vänta i så många veckor till, men nu sitter jag här o snart sitter du här o då är det kanske nya i tråden som är där du är nu o som också vill vara så långt framskriden som du är...
    snalmums skrev 2011-05-19 10:55:36 följande:
    jag vill också vara nära mål nu, men v28 är mitt mål nu än så länge!
    o det målet är du ju nära nu... sen kan man sucessivt utöka det målet.. men v 28 var också ett delmål jag hade...
  • FruHellström

E jag den som ska ha sist tro? Kommer bli ensam kvar i tråden mot slutet av sommaren juTungan uteImorse vaknade jag när sambon åkte, så från kl 5 va jag vaken till 8 sen lyckades jag somna om, förstår inte hur trött man kan vara. Well, nu har jag fått i mig lite frukost o ska väl försöka göra ngn knop idag,. Typ åka till återvinningen med massa skräp...kul dag lixom...heheh!

Fast jag känner redan hur jag vill börja röja ur o boa, har inget minne av att det satte igång så tidigt med sonen.

har förresten fått reda på att min absolut äldsta vän aka. min sons gudmor med ska bli mamma, några veckor efter mig Det är lycka i dubbel bemärkelse!! När jag föddes kom hon o hennes mamma o hälsa på mig o mamma på bb, så vi har känt varandra i 30år. rätt coolt att vi kommer vara gravida samtidigt som våra mammor va med oss Sen ska hon med på koll för cerklage...