• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • Lanie
    snalmums skrev 2011-05-19 18:06:12 följande:
    själv sitter jag här nu och känner mig inget bra alls, har haft ont i nedre delen av magen. jag tror iofs inte det är något farligt men oron finns där hela tiden. jag känner att jag vill inte ringa FL eller åka in utifall det är bara jag som nojar mig massa. inatt vaknade jag med världens sammandragning sen somnade jag om igen och vaknade med lite molvärk. kanske det är fogarna som jävlas?
    ja, jag ska ta o ringa fl o höra vad de säger om det.

kanske borde råda dig om o göra detsamma. det är ju inte bra o gå runt o vara orolig heller, det kan ju spä på det onda i magen. jag känner mig verkligen jättedum varje gång jag ringer, men får hela tiden påminna mig att det är bättre o ringa en gång för mkt än för lite. o även om allt är bra, så är det ju bra det också o man kan lägga den där oron bakom sig ett tag, tills den kommer nästa gång..
  • snalmums
    Lanie skrev 2011-05-19 18:10:34 följande:
    ja, jag ska ta o ringa fl o höra vad de säger om det.

kanske borde råda dig om o göra detsamma. det är ju inte bra o gå runt o vara orolig heller, det kan ju spä på det onda i magen. jag känner mig verkligen jättedum varje gång jag ringer, men får hela tiden påminna mig att det är bättre o ringa en gång för mkt än för lite. o även om allt är bra, så är det ju bra det också o man kan lägga den där oron bakom sig ett tag, tills den kommer nästa gång..
    ja det är sant som du säger... men nu så ska mannen hämta ut mina bricanyl tabletter fåse om det hjälper ngt? fick det utskrivet för längesen men aldrig hämtat ut det! kanske det lugnar magen lite också?

du får upd vad dom säger, blir ju nyfiken! *lyckospark på rumpis*
    bf 3 september
  • Lanie
    snalmums skrev 2011-05-19 18:14:13 följande:
    ja det är sant som du säger... men nu så ska mannen hämta ut mina bricanyl tabletter fåse om det hjälper ngt? fick det utskrivet för längesen men aldrig hämtat ut det! kanske det lugnar magen lite också?

bm tyckte vi skulle komma in. i vanliga fall spelar det ju ingen roll om slemproppen går, men som sagt nu när jag har cerklaget tyckte bm det var lika bra o kolla upp det. dessutom så jobbar min läkare nu så det passar ju också bra.. får se om vi kommer hem med eller utan bebis :)
  • snalmums

vad skönt att höra, skickar massa kramar och lycka till hoppas ni får komma hem med bebisSkrattande

KRAAAAM

bf 3 september
  • vixan
    Lanie skrev 2011-05-19 16:17:58 följande:
    vi har sagt hon hela tiden, ända sen vi blev inlagda så har vi kallat henne för Kickan. Vi vet ju inte om det är en Kickan, men känslan är att det är en flicka.. o även om det nu skulle bli en pojke så är det ju inte hela världen. det jobbiga är väl bara att vi varje gång vi säger hon, så frågar alla, aha, så ni vet att det blir en flicka? o så måste man förklara..
    Det spelar ingen roll här heller men kan känna att vi  kanske inbillar oss att det är en pojke eftersom vi miste två. Därför skulle det kännas bra så jag får bort den tanken. Har blivit spådd till att jag skulle ha en flicka och en pojke. FLicka först och pojke sen. 

Jag kände när jag väntade min dotter att det var en flicka men inte lika starkt som jag gör nu.

Kommer ihåg när min slemprop gick så fastnade den på pappre och sen en bit på min hand. Såg ur som snor men har inget minne över att den var grön.

Spännande nu!!! Håller tummarna för dig och bebis.
  • vixan
    snalmums skrev 2011-05-19 18:14:13 följande:

Har du ätit bricanyl tidigare? Om inte var bered på att du får hemska skakningar eller de flesta får. Jag hatade att ta dem.
  • Nenne

på tal om flytnmingar så fick jag lite oro i min kropp...har nästan hela tiden ljusgulaktiga flytningar som fastnar på pappret och iblan även hänger ut från slidan ursäkta språket. Men nu blir jag orolig att de kan vara slemproppen. Men de har varit så i många många veckor, iallafall efter att jag fick cerclaget i v 15. Men allt ser bra ut på undersökningrna. Kan läkarna se om slemproppen gått?? Kommer ofta då jag gör nr 2. Utan att jag tycker på själv. Ska ringa BM imorn och fråga. Men de finns väl inget att göra va??

• vixan
    Nenne skrev 2011-05-19 19:16:27 följande:
    på tal om flytnmingar så fick jag lite oro i min kropp...har nästan hela tiden ljusgulaktiga flytningar som fastnar på pappret och iblan även hänger ut från slidan ursäkta språket. Men nu blir jag orolig att de kan vara slemproppen. Men de har varit så i många många veckor, iallafall efter att jag fick cerclaget i v 15. Men allt ser bra ut på undersökningrna. Kan läkarna se om slemproppen gått?? Kommer ofta då jag gör nr 2. Utan att jag tycker på själv. Ska ringa BM imorn och fråga. Men de finns väl inget att göra va??
    Jag har också haft sådan även innan cerklaget sattes. Ser ut som snor som har varit vita och gulaktiga ibland. Jag frågade min läkare sist och allt såg bra ut.
  • snalmums
    Nenne skrev 2011-05-19 19:16:27 följande:
    jag har också så precis som ni skriver och förklarar. dom tar odling på mig varje vecka och det har inte varit ngt märkvärdigt. tror det är helt normalt med våra flytningar.
    bf 3 september
  • Nenne

mina är nästan alltid gulaktiga när dem kommer så samt ganska stora då de kommer. sen har jag vanliga genomskinliga efter de. För när vi förlorade vår son så veckan innan så hade jag en stor klump i trosan som kändes som gel typ, inte som dessa som är mycket mer glansiga och man kan dra i sär dessa, men de kunde jag inte med den jag fick med Malte veckan innan han föddes. Därför har jag inte tänkte så mkt på de för en idag. När jag läste vad ni skrivit. Va sa din läkare när du frågade om detta. De är inte helt varje dag eller. Utan kan gå några dagar emellan å sen kan de iblan komma 2 st samma dag.

Tror jag ska ringa BM imorn ändå å prata med henne å se vad hon säger. Men allt såg bra ut idag på undersökningen. Vet du om de kan se om slemproppen gått???