• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • vixan
    FruHellström skrev 2011-05-19 12:27:54 följande:
    E jag den som ska ha sist tro? Kommer bli ensam kvar i tråden mot slutet av sommaren juTungan uteImorse vaknade jag när sambon åkte, så från kl 5 va jag vaken till 8 sen lyckades jag somna om, förstår inte hur trött man kan vara. Well, nu har jag fått i mig lite frukost o ska väl försöka göra ngn knop idag,. Typ åka till återvinningen med massa skräp...kul dag lixom...heheh!

Fast jag känner redan hur jag vill börja röja ur o boa, har inget minne av att det satte igång så tidigt med sonen.

har förresten fått reda på att min absolut äldsta vän aka. min sons gudmor med ska bli mamma, några veckor efter mig Det är lycka i dubbel bemärkelse!! När jag föddes kom hon o hennes mamma o hälsa på mig o mamma på bb, så vi har känt varandra i 30år. rätt coolt att vi kommer vara gravida samtidigt som våra mammor va med oss Sen ska hon med på koll för cerklage... 
    Vilken dag är du beräknad till? Det lär väl komma in fler efter oss. Jag tror att du och jag är ungefär lika långt gångna. Jag är beräknad till den 28 oktober men för mig är det bara en siffra långt fram i tiden. 

Tycker att du gör väldigt mycket som jag inte vågar göra. Jag är kanske lite för försiktig.
  • FruHellström
    vixan skrev 2011-05-19 13:40:29 följande:
    Vilken dag är du beräknad till? Det lär väl komma in fler efter oss. Jag tror att du och jag är ungefär lika långt gångna. Jag är beräknad till den 28 oktober men för mig är det bara en siffra långt fram i tiden. 

Tycker att du gör väldigt mycket som jag inte vågar göra. Jag är kanske lite för försiktig.
    har bf 1nov en FLs räknare. ska på rul den 13juni så då får man väl mer exakt datum. Det lär ju komma fler som sagt Hade oxå för mig vi va beräknade ungefär samtidigt. Jag tar det väldigt lugnt jag med, men lyssnar mkt på min kropp, känns det inter bra så lägger jag mig ner. Bär inga matkassar lr så heller...
    Har du börjat känna sparkar? 
  • vixan
    FruHellström skrev 2011-05-19 13:50:18 följande:
    har bf 1nov en FLs räknare. ska på rul den 13juni så då får man väl mer exakt datum. Det lär ju komma fler som sagt Hade oxå för mig vi va beräknade ungefär samtidigt. Jag tar det väldigt lugnt jag med, men lyssnar mkt på min kropp, känns det inter bra så lägger jag mig ner. Bär inga matkassar lr så heller...
    Har du börjat känna sparkar? 
    Ja men då får vi hoppas att vi får bebis sammtidigt då vi fick cerklage samtidigt.  Jag ska RUL den 7 juni och ska kolla vad lilla bebis är för någon sort =). Ska ni ta reda på könet? 

Jag känner inga sparkar men jag känner hur någon rör sig där inne ungefär som att det bubblar till. 
  • FruHellström
    vixan skrev 2011-05-19 13:53:42 följande:
    Ja men då får vi hoppas att vi får bebis sammtidigt då vi fick cerklage samtidigt.  Jag ska RUL den 7 juni och ska kolla vad lilla bebis är för någon sort =). Ska ni ta reda på könet? 

Jag känner inga sparkar men jag känner hur någon rör sig där inne ungefär som att det bubblar till. 
    ja, det vore skoj, Jag tror det är en kille medans sambon tror att det är en tjej, ngn av oss kommer få rätt :) Men vi ska inte kolla det jag kommer vara i 20+6 när RUL sker, tkr det är sent...?
    Iofs har jag ju redan sett pluttas 2ggr o kommer få se på tisdag igen säkert. 
  • vixan
    FruHellström skrev 2011-05-19 14:43:51 följande:
    ja, det vore skoj, Jag tror det är en kille medans sambon tror att det är en tjej, ngn av oss kommer få rätt :) Men vi ska inte kolla det jag kommer vara i 20+6 när RUL sker, tkr det är sent...?
    Iofs har jag ju redan sett pluttas 2ggr o kommer få se på tisdag igen säkert. 
    Jag har varit på UL 5 gånger så på tisdag blir det min sjätte gång. Har du gjort kub-testet? Vi tror att det är en liten pojke och är nästan övertygade så vi känner att vi bör ta reda på det. Synd om det är en flicka och vi sägre han hela tiden.
  • Lanie

vi har sagt hon hela tiden, ända sen vi blev inlagda så har vi kallat henne för Kickan. Vi vet ju inte om det är en Kickan, men känslan är att det är en flicka.. o även om det nu skulle bli en pojke så är det ju inte hela världen. det jobbiga är väl bara att vi varje gång vi säger hon, så frågar alla, aha, så ni vet att det blir en flicka? o så måste man förklara..

• Lanie

hmmm, jag tror faktiskt att slemproppen har börjat o lossna. har inte haft några mer rosafärgade flytningar, men har mer flytningar o nyss när jag torkade såg jag en flytning som var som en stor slemmig, ljusgrönaktig snorkråka... ursäkta detaljerna.. vad tror ni?

• snalmums
    Lanie skrev 2011-05-19 17:38:11 följande:
    hmmm, jag tror faktiskt att slemproppen har börjat o lossna. har inte haft några mer rosafärgade flytningar, men har mer flytningar o nyss när jag torkade såg jag en flytning som var som en stor slemmig, ljusgrönaktig snorkråka... ursäkta detaljerna.. vad tror ni?
    det låter som slemproppen, tycker absolut du ska ta kontakt med FL och fråga nu hur du ska göra? menar du har ju cerclaget kvar....
    bf 3 september
  • snalmums

själv sitter jag här nu och känner mig inget bra alls, har haft ont i nedre delen av magen. jag tror iofs inte det är något farligt men oron finns där hela tiden. jag känner att jag vill inte ringa FL eller åka in utifall det är bara jag som nojar mig massa. inatt vaknade jag med världens sammandragning sen somnade jag om igen och vaknade med lite molvärk. kanske det är fogarna som jävlas?

bf 3 september