Lanie skrev 2011-06-22 21:50:54 följande:
ja, har de sån syn förstår jag att du inte vill vara inlagd, när jag blev inlagd fick jag ju bara göra toabesök o duscha, annars skulle jag ligga i den där sängen.. o innan jag blev sjukskriven så var min läkare väldigt noga med att påpeka att jag skulle ta det lugnt o inte röra på mig mer än jag kände själv att jag klarade av. hon var nog mer försiktig än vad jag var, men det tackar jag för. helt underbar var hon o hon kom o hälsade på oss på BB när Thea hade kommit o hon sa att skulle vi bli gravida igen så var det självklart att jag skulle ha cerklage igen o att jag skulle höra av mig till henne.
gud vad härligt att du hade en förståndigt läkare. När jag nekad cerklage hade läkaren skickat tillbaka min remiss med kommentar- patient blev arg och upprör för att hon inte får cerklage, det är inte orda grant men har det på papper, Fy vad arg jag blir hur dem har behandlat mig (bara enstaka personer som verkligen gjorde livet ett helvete).
Timmarna innan min sista dotter föddes, hade jag kraftiga sammandragninar. Jag bad en sköterska om en bricanyl spruta och läkaren nekade, ringde igen och bad igen om en spruta. läkaren kommer in och säger enligt studierna så bevisar inte att sprutan hjälper innan v 22 (tror jag, har glömt eller 25, hur som helst) och i så fall kan jag få en spruta om en timme och jag grät och mådde allt sämre och i samband med detta ringer min mamma. hon lämnar sitt jobb och kör hem till mig och hämta mina bricanyltab och jag tar en och under tiden min mamma hämtar medicinen går en annan sköterska förbi och hon ser mig gråta och frågade vad det var för fel och jag bad om en spruta. Denna barnmorskan har skin på näsan kom in efter att jag tog en tab bricanyl och gav mig sprutan. jag lugnade mig och läkaren fick nästan en chock att jag hade lugnat ner mig. Hade jag fått sprutan i tid hade jag aldrig börjat blödda och framför allt, skulle det ändå gå åt helvete så skulle jag slippa lida.
Denna läkaren har varit jätte duktig denna gången och jag har varit som ett litet barn, Han skickade remiss till cvk eftersom min picc.line i armen inte fungerade och han hjälpte mig att skriva ut dropp och skriv ordinationer till hemvården. Men det var röda dagar och hemvården kanske inte kunde hantera cvk och skulle vänta till tisdag och varje gång han kom in undrade jag samma sak när får jag gå hem, jag vill hem.
Jag vill inte göra min inlägg för lång, men du ska skratta dig lycklig att du har en underbar läkare som verkligen lyssnar och hjälpte dig. Det värme i hjärtat varje gång jag läser att någon har blivit väl omhändetagna samt att många slipper få mer än ett missfall för att bli trodda och få en annan behandling. Jag blir så glad för att jag önskar inte min värsta fiende hamna i samma situation som jag har varit, där både sjukhusets policy och en chefsöverkläkare som har aldrig träffat mig låter en läkare neka ett cerklage.
Min andra chefsöverläkare som jag har är helt underbar och det var han som opererade mig och jag ville verkligen lyckas så kanske dem ser annourlunda om cerklaget, men tyvärr misslyckades jag