silverklar: se till att ta hand om dig o bebis så gott du kan! med det du har i bagaget är det konstigt om läkarna skulle chansa med dig.
ja, det är nog ovanligt att ha så ont som jag hade, vet inte om någon annan i tråden med de problemen jag hade. jag tror det berodde på att de satte cerklaget så långt ner på tappen som de kunde. de ville ju sätta det högre upp, men det gick inte för jag hade så mkt ärrbildning. så jag tror det skavde lite när jag satt upp. jag sa att det kändes som om man hade en tampong som satt för långt ner o skavde, då brukade folk fatta hur det kändes.. onej, man är ju inte där och ändrar på något när det väl är på plats.
vad jag förstår ska man undvika orgasmer också, just för att orgasmer kan framkalla sammandragningar som påverkar tappen. jag kan väl säga det att jag fuskade med det en hel del i början, när lusten fanns kvar, men de sista tre månaderna försvann lusten o den har fortfarande inte kommit tillbaka :(
och man ska undvika bad också. jag hade ju inga problem med o undvika bad då vi inte har badkar hemma o jag kom ju knappt ut genom dörren under den tiden jag hade cerklaget. var bara ute de gångerna jag skulle till läkaren för koll. annars var jag ute väldigt lite.
ISSEN: härligt o höra från dig! o att det snart är bebis på gång! kommer du få vara kvar på sjukhuset eller har du fått åka hem i väntan på bebis? lycka till med allt!