• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • violatricolor

Skalning, Lanie, Trassel och Mischooo: tackar så mycket för era svar. Skönt att ni inte haft problem att få sjukskrivning förutom att den görs en månad i taget. Vet att planerat cerklage är säkrare men jag förmodar att det kan finnas skäl att inte sätta cerklage också? De vet ju inte om jag har försvagad livmoderhals el vad som var fel. Det kommer väl att diskuteras. Nu tackar jag för mig och hoppas att jag snart kommer till den här tråden eller annan väntatråd på riktigt :) Lycka till allihop!

• MiScHoOo
    violatricolor skrev 2011-06-23 02:12:14 följande:
    Skalning, Lanie, Trassel och Mischooo: tackar så mycket för era svar. Skönt att ni inte haft problem att få sjukskrivning förutom att den görs en månad i taget. Vet att planerat cerklage är säkrare men jag förmodar att det kan finnas skäl att inte sätta cerklage också? De vet ju inte om jag har försvagad livmoderhals el vad som var fel. Det kommer väl att diskuteras. Nu tackar jag för mig och hoppas att jag snart kommer till den här tråden eller annan väntatråd på riktigt :) Lycka till allihop!
    welcome. ta det säkra före det osäkra, få ett cerklage
  • snalmums

tycker det är lite roligt, alla ändrar mitt namn till allt möjligt! Flört
    fick mig ett gott skratt såhär på morgon kvisten...

börjar få mer och mer sammandragningar nu, inget som gör ont dock men kommer fler nu än vad det gjort tidigare.
    antgligen så tränar väl livmodern sig nu inför förlossningen är snart i v 30, hur underbart är inte det? trodde ALDRIG jag skulle komma såhär långt. jag har bricanyl tabletter som jag kan ta för att minska sammandragningarna eller lugna livmodern lite så det inte triggar igång något. hoppas på att kunna gå till v 32 nu!

trevlig midsommar på er tjejer!

bf 3 september
  • vixan
    snalmums skrev 2011-06-23 08:15:01 följande:
    tycker det är lite roligt, alla ändrar mitt namn till allt möjligt! Flört
    fick mig ett gott skratt såhär på morgon kvisten...

börjar få mer och mer sammandragningar nu, inget som gör ont dock men kommer fler nu än vad det gjort tidigare.
    antgligen så tränar väl livmodern sig nu inför förlossningen är snart i v 30, hur underbart är inte det? trodde ALDRIG jag skulle komma såhär långt. jag har bricanyl tabletter som jag kan ta för att minska sammandragningarna eller lugna livmodern lite så det inte triggar igång något. hoppas på att kunna gå till v 32 nu!

trevlig midsommar på er tjejer!
    Vet du snabelmus jag tror du kommer gå längre än så jag hoppas du går till 35 så slipper du neo. 
    Jag har också haft en del sammandragningar men de varar bara någo sekund. De gör inte ont utan bara spänner till oftast när liten rör på sig. Jag tycker det är väldigt obehagligt och blir stel varje gång. De kommer även på natten eller så inbillar jag mig. Jag försöker tänka positivt. Detta är ju min 3dje gravidtet så de påstår ju att det ska bli fler och komma tidigare ju fler graviditeter. Hade nog inte brytt mig om jag gått igenom det jag har gått igenom.

Trevlig midsommar!
  • SaraDK

Ville bara säga hej till alla här! Har varit dålig på att kika in sen tösen kom för 2 månader sen... Man är hemma o tycker att man borde ha all tid i världen, men tiden verkar bara flyta iväg. Är mest amning, blöjbyte, bebismys och flyttpackning. Flyttar till en fyra om 2 veckor, så det blir lite kaos med en dotter som har sommarlov, en bebis som ska ammas o bäras och tre katter som springer runt benen och gärna kontrollerar kartongerna innan, under och efter man fyllt dem...

Allt bra med alla här? Nån ny bebis de sista två månaderna?

Här är allt bara fint, trots kaos. Ellie är ett jättesnällt barn, som sover hela nätterna förutom en amning. Storasyster (10 år) är sååå stolt!

Kram till er alla och glad midsommar!!!

• Lanie
    SaraDK skrev 2011-06-23 20:27:27 följande:

Ville bara säga hej till alla här! Har varit dålig på att kika in sen tösen kom för 2 månader sen... Man är hemma o tycker att man borde ha all tid i världen, men tiden verkar bara flyta iväg. Är mest amning, blöjbyte, bebismys och flyttpackning. Flyttar till en fyra om 2 veckor, så det blir lite kaos med en dotter som har sommarlov, en bebis som ska ammas o bäras och tre katter som springer runt benen och gärna kontrollerar kartongerna innan, under och efter man fyllt dem...

Allt bra med alla här? Nån ny bebis de sista två månaderna?

Här är allt bara fint, trots kaos. Ellie är ett jättesnällt barn, som sover hela nätterna förutom en amning. Storasyster (10 år) är sååå stolt!

Kram till er alla och glad midsommar!!!

gott o höra från dig! o att allt är bra med er!

japp, lilla Thea kom för snart fyra veckor sen. hon kom i v 36+4 o hon mår hur bra som helst, har redan gått upp nästan ett kg o hon är som din ellie, sover om nätterna o är bara uppe en snabbis runt halv fem på morgonen för lite påfyllning o sen är det sova igen... hoppas hon håller i den här rutinen för den passar oss finfint..

vi har ju bara thea o ta hand om, dessutom är sambon hemma med oss så jag har nog rätt mkt tid över att hänga här en hel del...

ta hand om er! hoppas ni får en fantastisk sommar! kram kram
  • vixan

Sover så dåligt på nätterna. Kan varken ligga på högersida eller vänstersida eller på någon annan sida. Så idag har jag investerat i en gravidkudde dreamgenii. Hoppas den hjälper mig!!

• snalmums
    vixan skrev 2011-06-26 14:48:09 följande:
    Sover så dåligt på nätterna. Kan varken ligga på högersida eller vänstersida eller på någon annan sida. Så idag har jag investerat i en gravidkudde dreamgenii. Hoppas den hjälper mig!!
    hur går det för dig att sova nu med gravidkudden? blev det bättre? själv sover jag med en kudde mellan benen sen en kudde under magen, det funkar bra men jobbigt när man ska vända sig och få med sig alla kuddarna och täcket!
    sen vaknar man flera ggr under natten för toabesök!
    bf 3 september
  • vixan

Hade svårt för att somna men när jag väl somnade sov jag väldigt hårt. Vågar inte säga för mycket utan måste prova inatt igen. Jag provad med vanliga kuddar och kom inte till ro med dem utan magen var fortfaranden ivägen.

Kolla in kudden här:    
    " target="_blank">