vixan skrev 2011-06-21 22:13:38 följande:
Då är det helt otroligt att du fått cerklage. Sällan man sätter dit innan iallafall ett sent missfall. Skönt att ha det iallafall.
Jag har någon sammandragning per dag men de gör inte ont utan bara spänner några sekunder. Han sa att det kunde jag väl få ha det är ju ändå min tredje graviditet.
Jag blödde nör jag hade mitte förra cerklage. Det var gammalt blod från tvilling 1 moderkaka som satt kvar i livmodern. Förmodligen det som retat livmodern och satt igång förlossningen.
Pratade med vän som jobbar på förlossningen om läkaren jag ska nästa gång och hon lovordade honom.
Ja, det kanske är ovanligt, jag vet faktiskt inte, fast läkarna sa ju redan vid operationerna 08 att det skulle ev bli aktuellt med cerklage vid en ev grav. Sen mätte dom ju o då va den ju påverkad. Dom e väl lite extra försiktiga i Nyköping kanske. Men jag är glad för det!
Lanie: Låter som ngt helt normalt att göra för en gravid kvinna
Snalmums: Humöret får sig en släng med, stackars mannen som får ta en hel del onödigt gnäll emellanåt, men det är övergående får man hoppas...? Huvudet kommer ut, jag lovar, i journalen efter sonen tror jag det stog att huvudet va 35cm...Fast vad jag minns så va det krystvärkarna i sig som gjorde ondast, inte huvudet. men det är inget man direkt längtar efter iaf
Börjar få lite småpanik inför midsommar, vi ska ha några vänner här över helgen, men hemmet ser ut som sju svåra år o jag ORKAR inte dammsuga o skura o plocka undan allt som ligger i små fina högar.