FruHellström skrev 2011-06-21 19:56:39 följande:
Vixan, va skönt att allt såg bra ut för dig med, det va en redig tapp du hade
Jag fick oxå nästa besök den 19e... märkligt att vi får exakt samma datum jämt... ?! Fast en liten som kommer o kryper upp e ju supermys, min son e ju 9 så krypa upp o sova e ju inte så aktuellt.
Jag tror min tapp vuxit, läkaren sa att den förra läkaren nog oxå hade mätt den till 42mm, fast i mitt sjukintyg så står det 30mm...tror jag.
FIck förresten ytterligare en läkare nästa gång, samma som satte mitt cerklage, fattar inte varför de envisas med o byta hela tiden, nog för det finns journaler, men det handlar ju oxå om kemi... som förvisso funkat med alla tre så jag får väl finna mig i o ha 3 olika kärringar o gräva i mig under grav...

Men en 4e, det tar jag inte!!!
Nu börjar TimellTV...!! Hoppas alla får en skön kväll
Frågade om vattningaflytningar och det kunde man få om man var på väg att öppna sig så om jag fick blodblandat så skulle jag söka akut. Så som det var nu så var det ingen fara.
Träffade en tjej som var inne på sitt 3dje cerklage. Hon berättade att hon fick sitt första akut insatt och då var bebisensben utanför så de tryckte in den igen och satt ett cerklage. Hon gick till v 26 och bebisen är helt frisk. Det andra var planerat och där gick hon till de klippte det och efter 2 veckor kom det en liten bebis. Nu väntade hon sitt 3dje barn óch var i v36. Känns alltid skönt att höra om andra som lyckats flera gånger.
Ja lite märkligt att vi får samma tid rättigenom hela graviditeten. VIsst fick vi cerklaget samma dag också. Vi lär väl föda samma dag också. =)
Nästa läkare blir den 4 som kollar läget denna graviditen. Hade tyckt att de andra förutom min ordinare läkare skulle vara kvinnor. Känner mig tryggar med kvinnsen.
Jag hade för mig att din livmodertapp endast var 1 cm och att det var anledningen till att du hade cerklage.