MeOnFire skrev 2011-07-14 18:09:44 följande:
Hej alla! Har läst här under en lite kortare tid då jag hittade er när jag googlade från sjukan! Den 1 e juli fick jag ett akut cerclage insatt i v 21+6. Hade då legat inne i över 1 vecka med buktande hinna som skymtade i slidan. Gick från att vara helt öppen 1 cm till att de helt plötsligt kunde sätta det , mot alla odds. Idag är jag i v 24, 23+5 och ligger hemma och hoppas att jag når vårt delmål på 25 fulla veckor att börja med. Har mist 2 flickor olika tidpunkter förra året, en i v 20 men det var pga en annan anl, och 1 flicka I V 22+0, pga samma som nu men fick då även en GBS infektion som tvingade på..Har varit sjukskriven pga av mycket sammandragningar sen i maj mån. Så nu ligger jag hemma mest och rör mig lite till o från köket/duschen/toan. Härligt att jag hittade er här :) Bra att kunna dela info mm!
Ang tidigare inlägg om orgasmer i sömnen så skrattade jag högt nyss, trodde jag var ensam om det ju! haha. Det hände mig 2 ggr tom.under sjukhusvistelsen!! Låg bara o tänkte nej nej nej, inte nu sluuta!! ;) jisses vilka problem! Hoppas jag kan hänga på er här!?
hej och välkommen till tråden!
har och är i precis samma situation som du och har förlorat en dotter sedan tidigare i v20. fick nu ett akut insatt cerclage i v 21+4 hade en kraftigt påverkad livmodertapp/hals. när jag kom in kände jag tryck neråt och lite magont men trodde aldrig att det var något sådant som hände. hade ca 13mm kvar av tappen och så är det än idag. cerclaget har gjort sitt och nu är jag i v 32+5, det trodde jag aldrig att jag skulle komma såhär långt när man satte cerclaget. har också en funeling så fosterhinnan buktar ut men det har hållt :)
jag låg mestadels från att jag fick cerclaget till v 29 typ, då började jag röra mig lite mer, idag rör jag på mig ganska mycket försöker ändå vila lite under dagen. inte så att jag springer maraton eller går längre promenader eller så. har också varit sjukskriven hela tiden. det är bra att man sätter upp delmål, det gjorde jag också och jag hoppas innerligt att det ska gå bra för dig och att ni kommer få ert mirakel i slutet av graviditeten och att det slutar lyckligt!
stor kram