Becka81 skrev 2011-07-18 09:09:53 följande:
Tillhör Akademiska i Uppsala. Någon mer?
åh vilken tur du har som får vara där! jag tillhör kalmar, men jag låg inlagd i uppsala några dagar när jag var i v 25. de var så duktiga o tog så väl hand om mig, det är nog mycket tack vare deras insatser som Thea stannade kvar så länge som hon gjorde.
Becka81 skrev 2011-07-17 07:52:25 följande:
I vilken vecka fick ni era cerklage och var ni sjukskrivna något då i samband med att ni fått cerklage? Hur går det till, Är det lokalbedövning eller blev ni sövda? Hur vanligt är det att vara sjukskriven resten av graviditeten med cerklage? Förlåt för alla frågor men är bara väldigt nyfiken.
jag var i v 13+1 när jag fick mitt cerklage. o jag fick tjata mig till en sjukskrivning på fyra veckor, min första läkare tyckte jag kunde gå till jobbet dagen efter insättandet, hon som uförde operationen sa att jag kunde stanna hemma en vecka, men jag vägrade godta det, minst två veckor ville jag ha, så till slut fick jag fyra veckor. o jag hade inga problem med fk, även om läkarna sa att de inte skulle godkänna den.
jag blev sövd. det går o göra den med lokalbedövning, men det är lite svårare för operatören att sätta bandet när man är vaken, så de vill helst ha en sövd. jag var livrädd för narkosen, har aldrig blivit sövd tidigare, men så här i efterhand var jag glad över att ha blivit det, då de hade lite svårt att sätta in bandet på mig.
har man ett tungt arbete blir man nog i de flesta fallen sjukskriven helt. jag jobbar på kontor, så i sig hade jag inte haft några problem med o jobba, men jag har långt till jobbet (8 mil enkel resa) o jag pendlar med tåg o buss o det stressade mig, för tågen är alltid sena, man måste springa mellan tåg o buss för o hinna med o då jag inte skulle stressa så gick det ju inte. dessutom så kunde jag ju inte sitta riktigt, så även om jag hade haft nära till jobbet hade jag ändå inte kunnat sitta där. jag jobbade dock två månader halvtid hemifrån o det gick finfint...