• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • MeOnFire
    ISSEN skrev 2011-07-16 10:27:18 följande:
    Inatt kl 05.02 föddes våran lilla Emilia, hon vägde 2880g och är 48 lång :) förlossningen gick kanon och vi alla mår bra!
    Stort grattis hoppas alla mår bra?! :)
  • vixan
    Inatt kl 05.02 föddes våran lilla Emilia, hon vägde 2880g och är 48 lång :) förlossningen gick kanon och vi alla mår bra!
    Grattis!! Vilken vecka kom hon i?

• Becka81

Hoppar in här. plussade imorse och kommer med all sannolikhet få cerclage då jag födde i vecka 26 förra graviditeten. intressant att följa era inlägg. Samtidigt lite nyfiken på hur pass rörlig man kommer få vara efter att cerclaget är satt. grattis till barnet Issen. :)

• Lanie
    Becka81 skrev 2011-07-16 15:43:30 följande:
    Hoppar in här. plussade imorse och kommer med all sannolikhet få cerclage då jag födde i vecka 26 förra graviditeten. intressant att följa era inlägg. Samtidigt lite nyfiken på hur pass rörlig man kommer få vara efter att cerclaget är satt. grattis till barnet Issen. :)
    grattis till plusset!

det kommer att bli mycket upp till dig själv hur rörlig du kan vara. Det kan vara allt från strikt sängläge till att kunna röra på sig ganska som vanligt, bortsett från långa promenader och tunga lyft. Sen beror det också på vilken inställning din läkare kommer och ha. Jag tror de flesta tar det lugnare än vad man får till sig från läkare. Jag tog det iaf väldigt lugnt, så här i efterhand, mer lugnt än vad jag kanske behövde, men jag var så rädd att föda för tidigt då jag gjort det en gång tidigare (i v24) och förlorat en son.
  • Lanie
    ISSEN skrev 2011-07-16 18:17:20 följande:
    Hon kom i v 36+0 och vägde 2880g 48cm lång :)
    är nästan precis som Thea. Hon kom i 36+4, vägde 2885 g o var 46 cm lång :)
  • snalmums

stort grattis ISSEN!!!!
    vilken underbar nyhet såhär på lördags kvisten, hoppas ni mår väl!
    gjorde det ont när dom klippte cerclaget?

stor kram

bf 3 september
  • snalmums
    Lanie skrev 2011-07-15 12:11:15 följande:
    snalmums: Thea heter vår lilla prinsessa. Det går för det mesta ganska bra. Hon sover rätt mkt, men börjar o bli mer o mer vaken. det tråkiga är väl egentligen bara att hon är väldigt gnällig o skrikig när hon väl är vaken så uppgiften blir att söva henne så fort som möjligt igen när hon börjar gnälla.. vilket är lite tråkigt för jag vill ha mer mys! men hon gillar o vara ute o fara, när det händer saker, så när vi väl är hemma så blir hon väl rastlös eller ngt..
    thea var det Skrattande minnet är lite sisådär nu. fast kunde ju kollat i tidigare inlägg efter namnet!
    då får ni hålla full rulle så tösen blir nöjd... hehe men skönt att det annars funkar bra och allt gick bra hela vägen.
    blir så glad när jag läser hur bra det gått nu för dig och issen!!!!

kraam
    bf 3 september
  • MiScHoOo
    tusen grattis till lillan, gud vad glad jag blev för er skull. Lycka till