melinda88 skrev 2011-07-22 12:51:04 följande:
Hej på er.
Är i v 22+5 idag och är inlagd på sjukhuset då jag har en funeling ner till cerklaget och den stängda delen av tappen är ca 17 mm. Imorn kommer dom börja ge kortison sprutor och på måndag blir jag skickad till Linköping. Så nu är det bara att ställa in sig på att vara på sjukhuset många veckor till, eller det är vad jag hoppas på.
Känner mig lite nervös över att jag är så pass öppen och så har jag dessutom väldigt mycket sammandragningar, har en del trots att jag får bricanyl var fjärde timme.
Tänkte bara höra med er, visst har flera av er varit inlagd med liknande och det gått bra? Behöver bara höra att bara för att det ser ut så här så betyder det inte att det måste bli förlossning kommande dagar eller veckor :)
Måste bara säga att denna tråd har varit guld värd under denna graviditet. Finns så många frågetecken kring cerklage som ingen läkare verkar kunna svara på och alla säger olika (förvirrande...) så det är fantastiskt skönt att kunna läsa om era erfarenheter :)
vad tråkigt o höra att du måste vara inlagd, men det är ju ändå stor trygghet med o vara på plats. jag låg i linköping i nästan fyra veckor o jag blev så bra omhändertagen! jag fick också bricanylsprutor, men de funkade inte så bra på mig, så de bytte till ngt annat som börjar på T (kommer aldrig ihåg vad det heter) fick sen antibiotika så sammandragningarna minskade. när jag sen kom till linköping fick jag bricanyltabletter som jag åt några veckor, men sen hade inte de ngn verkan längre, men då hade sammandragningarna lugnat sig.
jag blev inlagd i v 25+5 pga starka sammandragningar som förmodligen berodde på en infektion i livmodern. jag låg i linköping till v 30+0 (låg de första dagarna inlagd i uppsala), blev sen skickad tillbaka till kalmar o låg där i en vecka. Från v 31+0 till v 36+4 var jag sen hemma till jag födde, så för mig gick det ju finfint. jag fick också en funeling pga sammandragningarna, men den gick ihop något de sista veckorna innan förlossningen.